سوزش ادرار و خون در ادرار-سرطان مثانه
ویزیت رایگان
بهمن ۲۲, ۱۳۹۷

عفونت بیضه،علایم و علت ها

عفونت بیضه یا اورکیت و عفونت لایه بالایی بیضه یا اپی دیدیمیت ، دو نوع متفاوت عفونت بیضه و عامل التهاب بیضه میباشند .
🔴اورکیت به معنی التهاب و عفونت خود بیضه می باشد.
🔴در حالیکه اپی دیدیمیس زائده ای بالای بیضه است که در تصاویر مشخص شده و محل ذخیره‌ی نطفه می باشد .اپی دیدیمیت به معنی عفونی شدن زائده اپی دیدیمیس می باشد، که بالای بیضه قرار گرفته و نقش مهمی در تبدیل نطفه های نارس به نطفه های طبیعی دارد. بنابراین باید توجه داشت که چنانچه اگر این زائده مهم دچار عفونت شود و به موقع درمان صورت نگیرد، باعث ناباروری مردان خواهد شد. بیماری اپی دیدیم، معمولا به علت عفونت و به طور شایع از ادرار عفونی یا عفونت مقاربتی پدید می آید که با یک دوره درمان با داروی ضد میکروب معمولا عفونت از بین خواهد رفت.

علل عفونت خود بیضه و اپی دیدیم و درد بیضه علت بیماری عفونت است ،عفونت هایی مثل:
۱) عفونت ادراری عفونت می تواند از لوله برنده منی وارد اپی دیدیم و بیضه شود و باعث عفونت این دو عضو گردد. این عفونت در هر سنی اتفاق می افتد ولی بطور شایع و فراوان در مردان بالای ۳۵ اتفاق می افتد. بزرگی پروستات که باعث انسداد مجاری ادرار برای خروج ادرار از مثانه می شود، می تواند باعث این عفونت شود. کودکانی که مبتلا به عفونت ادراری هستند، ممکن است به عفونت بیضه یا اپی دیدیم گرفتار شوند. ۲) عفونت مقاربتی (جنسی)
شایع ترین علت عفونت بیضه و اپی دیدیم، عفونت مقاربتی است که در جوانان بیشتر دیده می شود. ۳) عفونت ویروسی بیضه(اورکیت ویروسی)
یکی از علل شایع اوریون می باشد، که باعث عفونت بیضه می شود. اوریون باعث می شود کودک،به عفونت و اپی دیدیم نوع ویروسی مبتلا شود. ویروس از طریق خون، بیضه و اپی دیدیم را گرفتار می کند.

علائم بیضه و اپی دیدیم ورم می کندو اسکروتوم بزرگ، حساس و قرمز و بسیار دردناک می شود.. اگر چنانچه بیمار عفونت ادراری هم داشته باشد، علائم سوزش، تکرر ادرار و ترشح مجرا نیز ممکن است در فرد ایجاد شود. برای تشخیص عفونت ، آزمایشات تخصصی و معاینه توسط متخصص ضروری می باشد.

🔴اورکیت به معنی التهاب و عفونت خود بیضه می باشد.

علل عفونت خود بیضه و اپی دیدیم و درد بیضه علت بیماری عفونت است ،عفونت هایی مثل:

۱) عفونت ادراری
۲) عفونت مقاربتی (جنسی)
۳) عفونت ویروسی بیضه(اورکیت ویروسی)

علائم
برای تشخیص عفونت ، آزمایشات تخصصی و معاینه توسط متخصص ضروری می باشد.