سرد مزاجی در مردان ٬ علت ها و درمان ها

📍HPV📍
📍ویروس اچ پی وی ، یا همان عامل ایجاد زگیل تناسلی 📍
.
این ویروس بیش از ۵۰ نوعِ متفاوت داره که از بین اونها تعداد معدودی ایجاد کننده ی سرطان دهانه ی رحم میباشند
.
این ویروس فقط از طریق رابطه ی جنسی از فردی به فرد دیگه منتقل میشه و در اکثر موارد فرد متوجه ی این انتقال نمیشه
.
برخلاف تمام شایعات این ویروس از قدیم در ایران وجود داشته و بر خلاف تصور عموم این بیماری ، ویروس جدیدی در ایران نبوده و نیست ، بلکه در سالهای اخیر به جهت رواج روابط جنسی در جامعه ی ما ، افراد مبتلا شده به این ویروس بیشتر از گذشته شده اند.
. .
📍واکسن گارداسیل
.
این واکسن یکی از واکسنهای ساخته شده در برابر این خانواده ی ویروس هست ( خانواده ی ویروس اچ پی که گفتیم بیشتر از ۵۰ نوع داره)
📍این واکسن برای ایجاد ایمنی در برابر ۴ نوع از انواع مهمِ این ویروس هست
🅰️ از این چهارتا ، دو عدد خطرناک ترین نوع ویروس و عامل اصلی ۷۰ درصد
سرطانهای دهانه ی رحم هستند
🅱️
دو عدد شایع ترین عامل های زگیل تناسلی هستند
.
⛔️نکته ی مهم اینه که اگه فردی قبلا مبتلا به این ویروس شده باشه و دچار زگیل تناسلی شده باشه واکسن کمکی به درمان اون نمیکنه
.
⛔️نکته ی مهم تر اینه که بسیاری از افراد ناقل این بیماری هستند و به اون دچار شدن ولی هیچ علامتی در اونها دیده نمیشه که به این افراد ناقل بی علامت گفته میشه !!
.
⛔️مهم ترین نکته در مورد این واکسن اینه که ، این واکسن درسته که کمکی به درمان فرد مبتلا شده نمیکنه ، ولی در جلوگیری از ابتلا به سرطان در فردی که دچار زگیل و ویروس هست موثره .
.
. ⛔️درمورد زنان میشه به راحتی با نوعی تست که به پاپ اسمیر مایع معروفه به مبتدا بودنشون پی برد
.
⛔️بر اساس اخرین مطالعات انجام شده در این خصوص ، این واکسن به تمام زنهای زیر ۴۵ سال و مردهای زیر ۲۶ سال توصیه میشود و تزریق واکسن برای اونها مناسب است