کیست های کلیه
کیست های کلیه
فروردین 21, 1398
درمان زگیل تناسلی
فروردین 21, 1398

سرد مزاجی در مردان ٬ علت ها و درمان ها

  • شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مردی بعد از ازدواج و بعد از مدتی در رابطه با همسر خود سرد شود. یا دیگر تمایل و علاقه ی شدید به داشتن رابطه با او را نداشته باشد.

    علل سرد مزاجی مردان

    سرد مزاجی در مردان علت های متفاوت زیادی دارد

    ولی تمامی این علت ها به دو دسته ی کاملا متفاوت تقسیم بندی میشود

    ۱.عوامل روانشناختی

    این عوامل فقط بر روی ذهن و روحیات فرد تاثیر میگذارد. در حالیکه فیزیک و بدن فرد هیچگونه مشکلی نداشته و در واقع ذهن او باعث سرد مزاجی او میگردد.

    عواملی مثل عدم تمایل به همسر ٬ عدم رضایت از زندگی ٬ باعث میشه تمایل مرد به همسر خود کم گردد. ولی در عین حال فرد با سایر افراد در رابطه مشکلی ندارد یا در صورت رابطه نداشتن با افراد دیگر در خواب دچار تحریک و ارضا شدن میگردد. دراین افراد ٬ فرد تنها نیاز به درمانهای روانکاوی توسط متخصص روانشناسی دارد و نیاز به درمان دارویی نمیباشد .

    عواملی مثل استرس یا فشار های روانی که باعث درگیری ذهنی فرد شده و ذهن فرد اماده ی برقراری رابطه نمیباشد و در نتیجه فرد نه تنها با همسر خود تمایل به برقراری رابطه ندارد بلکه با سایر افراد یا حتی در خواب نیز تحریک نمیشود. که این موراد را باید با مراجعه به روانپزشک استرس و فشار روانی خود را کاهش دهند و با مراجعه به متخصص ارولوژی میتوان با دارو میل جنسی آنها را افزایش داد.

    ۲. عوامل فیزیکی

    این عوامل در اثر مشکلات فیزیکی و بدنی فرد بروز پیدا کرده است و فرد را به مرور سرد مزاج کردند
    عواملی مثل واریکوسل ٬ پروستات ٬ درد های بعد از سکس در دستگاه تناسلی ٬ درد بیضه و …. که به مرور باعث عدم رضایت فرد از رابطه گردیده و به علت ایجاد درد در بدن فرد ٬‌حس رضایت او از رابطه کمتر می گردد. در نتیجه فرد تمایلی به برقراری رابطه با همسر خود یا هر فرد دیگر را ندارد. این عوامل به متخصص ارولوژی مربوط می شود و با مصرف دارو یا جراحی و … قابل بهبود است .
    .
    عواملی مثل زود انزالی ٬ عدم نعوظ کامل ٬ شلی آلت و نشت وریدی ٬‌کجی یا کوتاهی آلت ٬ دیابت ٬ کهولت سن و …. که در آنها فرد توانایی فیزیکی خود در ایجاد رابطه را از دست میدهد و احساس ناتوانی جنسی مینواید که به مرور فرد را دچار افسردگی و نا رضایتی از خود مینماید در رابطه و بر خلاف حالت اول از مورد روانشناختی ٬ در این حالت فرد از خود در رابطه رضایت ندارد و احساس افسردگی و عدم توانایی مینماید و تمایل او به بر قراری رابطه چه با همسر و چه هر فرد دیگر و حتی تحریک در خواب و …. ٬ به مرور کمتر می شود و فرد سرد مزاج می گردد که این مورد نیز با مراجعه به متخصص ارولوژی با مصرف دارو و … قابل بهبود است.


    بیشتر بدانید: پلاک پیرونی چیست ؟ درمان آن چگونه است ؟


    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    3 دیدگاه

    1. ناشناس گفت:

      مطالب مفید و کاملی بود ممنون از شما و سایت خوبتون

    2. امیر گفت:

      سلام.کوچک شدن بیضه به علت کاهش تستوسترون درمانی داره؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *