دیابت و ناتوانی جنسی
لیزر موهای زاید و قیمت
خرداد ۲۰, ۱۳۹۸

بزرگی پروستات ٬ بیماری اجتناب ناپذیر در مردان

بزرگی پروستات ، بیماری اجتناب ناپذیر تمامی مردان است ، که همونطور که قبلا هم گفتیم ، مثل سفید شدن موی سر ، تمامی مردان ، در سنین بالا به اون دچار میشوند ، فقط بسته به ژنتیک هر فرد و فیزیک بدن او ، زمان بزرگ شدن پروستات در مردان متفاوت است .
.
پروستات، غده ای به بزرگی تقریبا یک گردو (۲۰ تا ۲۵ گرم) زیر مثانه قرار دارد و مجرایی که ادرار را از مثانه به بیرون منتقل می کند، از وسط پروستات عبور می‌کند.
پروستات غده ای است که با تولید مایعی، اسپرم را در طول انزال حمل می کند. بزرگی پروستات به معنی بزرگ شدن این غده است. .
بزرگ شدن غده پروستات در مردان پس از سن ۵۰ سالگی شایع می‌ باشد که فرد را با مشکلاتی مانند تکرر ادرار، ادرار خونی و عفونت ادراری روبرو می‌ کند. اما خبر خوب این است که بزرگی پروستات ارتباطی با سرطان پروستات ندارد. همانطور که قبلا گفتیم بزرگی پروستات میتواند در اثر بیماری های مختلفی مثل سرطان یا عفونت یا التهاب یا کهولت سن باشد که در بررسی های تخصصی این موارد قابل تشخیص اند. .
مهم ‌ترین نکته برای درمان این بیماری آن است که همه مردان بالای ۵۰ سال باید با علایم این بیماری آشنا باشند تا به محض مواجهه با این مشکل، سریعا به متخصص اورولوژیست مراجعه کنند، زیرا هرچه زودتر بیماری تشخیص داده شود، پروسه درمانی راحت‌ تر و بهتر صورت می‌ گیرد و نتیجه آن هم بهتر خواهد بود و متأسفانه هر چه فرد با تأخیر به پزشک مراجعه کند و علایم بیماری حادتر و عمیق‌تر شود، پروسه درمانی طولانی‌ تر خواهد بود و احتمال سرطانی شدن پروستات هم وجود خواهد داشت.
علایم بزرگی پروستات:
تکرر ادرار شبانه می تواند اولین نشانه ی بزرگی پروستات باشد. علائم دیگر شامل موارد زیر است:
• جریان ادراری ضعیف یا آهسته
• جریان ادرار که شروع و متوقف می شود.
• نیاز به اعمال فشار برای ادرار کردن
• احساس تخلیه نشدن مثانه به صورت کامل
• مشکل در شروع ادرار کردن
• ضرورت در ادرار کردن
• ادرار قطره قطره
• تکرر ادرار (در اغلب شب ها بطوریکه فرد را از خواب بیدار می کند)
.
هر سوالی در این رابطه دارید میتونید زیر همین پست بپرسید .