تبخال تناسلی چیست و راه های درمان آن
فروردین 27, 1398
بزرگی پروستات | دکتر میرصادقی
بزرگی پروستات چیست | بیماری اجتناب ناپذیر در مردان
فروردین 27, 1398

درمان ناتوانی جنسی مردان دیابتی و تاثیر دیابت در عدم نعوظ

  • همانطور که قبلا اشاره کردیم دیابت یکی از علت های عدم نعوظ در مردان است. (مقاله علت های عدم نعوظ)

    ورید های آلت های تناسلی
    ورید های آلت های تناسلی

    قبلا به صورت کامل آناتومی نعوظ در مردان را توضیح داده ایم و علت ایجاد نعوظ را به همراه ویدئو ذکر کرده ایم. همانطور که در آناتومی گفتیم؛ نعوظ در مردان توسط پمپاژ خون به داخل اسفنج های آلت و حبس شدن خون در بافت اسفنجی آن اتفاق می افتد
    در نتیجه زمانی که این پمپاژ یا حبس شدن به درستی انجام نشود فرد دچار نعوظ ناقص یا عدم نعوظ میگردد.
    و در مقاله ایی تمام علت های عدم نعوظ در مردان را توضیح دادیم و اشاره کردیم که برخی همانند دیابت باعث کاهش خون رسانی درست به بافت آلت فرد شده و در نتیجه بیمار را دچار نعوظ ناقص میکنند ‌ و برخی دیگر باعث اختلال در عملکرد بافت آلت شده و باعث از بین رفتن کامل نعوظ در فرد شده و بیمار دچار عدم نعوظ (ED) کامل میگردد.

    دیابت و رابطه جنسی
    دیابت

    دیابت چگونه باعث عدم نعوظ میگردد؟

    همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، در بیماران که دچار دیابت یا قند خون میشوند، عمل خون رسانی به بافت های بدن دچار اختلال میگردد. بدان معنی که وقتی فرد دچار دیابت میشود، رگ های خونی پمپاژ ضعیف تری نسبت به قبل به بافت های بدن دارند. یکی از این بافت ها، بافت آلت بوده که در زمان نعوظ خون توسط رگ های خونی به داخل اسفنج های آن پمپاژ میشود. در نتیجه بیمارانی که دچار این بیماری هستند، رفته رفته عملکرد خون رسانی و گردش خون در رگ های آنها دچار ضعف شده و اصطلاحا دچار گرفتگی نسبی داخل رگ های بدن خود میشوند. همین امر باعث میشود که کیفی خون رسانی همانند گذشته در بافت آلت انجام نشود و در نتیجه بیماران دیابتی به مرور زمان دچار کاهش کیفیت نعوظ یا عدم نعوظ یا نعوظ ناقص میشوند.

    در فیلم زیر روش خون رسانی به بافت آلت و تاثیر دیابت در نعوظ دیده میشود:

    ناتوانی جنسی مخصوصا عدم نعوظ مردان  یکی از عوارض شایع اما پنهان بیماری دیابت است که بر اثر سهل‌انگاری در کنترل قند خون و مهار ناصحیح بیماری بروز می‌کند، اما در اکثر موارد چون این بیماری با کهولت سن همراه است، اکثر افراد دچار دیابت، تصور میکنند که توانایی جنسی آنها در اثر کهولت سن کاهش ییافته و عدم نعوظ و ناتوانی جنسی افراد درمانی ندارد. 

    علایم ناشی از دیابت در ناتوانی جنسی 

    معمولا ناتوانی جنسی و اختلالات مربوط به آن در مردان  دیابتی با موارد زیر بروز می کند:

    • زود انزالی
    • دیر انزالی
    • اختلال نعوظ یا عدم نعوظ
    • نقص در تحریک جنسی

    بیشتر​ این افراد از نظر تمایلات و خیال پردازی جنسی در برابر محرک‌های بیرونی تحریک‌ پذیرند اما از نظر جسمی به دلیل آن‌ که دیابت سیستم خون‌ رسانی به ناحیه تناسلی را دچار مشکل می‌کند و عملکرد آلت را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماران از نظر نعوظ  دچار اختلال می‌شوند و نمی‌توانند روابط و مقاربت رضایتمندی داشته باشند.

    علایم ناشی از دیابت در ناتوانی جنسی 

    این مشکل در خانم‌های مبتلا به دیابت هم به صورت خشکی ناحیه تناسلی، سوزش، مقاربت دردناک و نرسیدن به ارگاسم بروز می‌کند. همچنین دیابت تخمک گذاری را مختل می کند. در خانم ها این مشکل باعث برهم خوردن نظم ترشح هورمون های زنانه از جمله استروژن و پروژسترون می شود و می تواند با اختلال در قاعدگی و تخمک گذاری و در نتیجه کاهش تمایلات جنسی و حتی ناباروری منجر شود.

    البته باید توجه داشت که این مشکلات به مرور زمان و کم کم در فرد شکل می گیرد و شدت می یابد. بدان معنی که فردی که دچار دیابت است به مرور زمان دچار اختلال نعوظ و عدم نعوظ و نعوظ ناقص و یا خشکی واژن یا مقاربت دردناک و سوزش واژن و در اصطلاح ناتوانی جنسی میشود.

    درمان ناتوانی جنسی یا عدم نعوظ  در اثر دیابت 

    برای درمان عدم نعوظ یا ناتوانی جنسی ناشی از دیابت و یا اختلال نعوظ و زود انزالی اناشی از بیماری قند در افراد، درمان های متفاوتی وجود دارد. همانطور که در مقاله ی روش های درمان عدم نعوظ  اشاره کردیم، بیماران دچار این مشکل که در اثر دیابت به این بیماری دچار شدند، می توانند از یکی از روش های درمان زیر برای درمان عدم نعوظ یا اختلال نعوظ یا نعوظ ناقص، استفاده نمایند:

    1. داروهای خوراکی
    2. تزریق یا لیزر تراپی
    3. جراحی پروتز آلت
    عدم نعوظ در مردان
    عدم نعوظ مردان

    کدام روش درمان برای عدم نعوظ و ناتوانی جنسی ناشی از دیابت مناسب تر است؟

    انتخاب روش درمان و اینکه از بین روش های درمانی که مقاله ی درمان عدم نعوظ به آن اشاره کرده ایم کدام یک مناسب یک فرد دچار دیابت است. با توجه به نوع دیابت، مدت زمان آن، و صدمات ناشی از این بیماری، در افراد مختلف متفاوت است. بدان معنی که برای انتخاب بهترین روش، پزشک متخصص اورولوژی، فرد را معاینه و شرایط فیزیکی بدن او را بررسی می‌کند، سپس با توجه به شدت ناتوانی جنسی و میزان تاثیر دیابت در نعوظ یا ناتوانی جنسی بدن فرد، روش درمان انتخاب میشود.

    قند خون اضافی

    آیا دیابت تنها دلیل عدم نعوظ یا ناتوانی جنسی در فرد است؟

    خیر، همانطور که در قبل به انواع علت های عدم نعوظ و ناتوانی جنسی در آقایان اشاره کردیم. علت های زیاد دیگری همانند چربی، اوره، اضافه وزن، مصرف سیگار و … بر عملکرد خون رسانی بر بافت آلت تاثیر می‌گذارند و علت های دیگری چون صدمات فیزیکی به بافت آلت، ضربات، نشت وریدی و ….. نیز بر عدم نعوظ یا ناتوانی جنسی در مردان تاثیر گذار است. اما بررسی میزان تاثیر دیابت بر روی ناتوانی جنسی فرد توسط پزشک متخصص ارولوژی انجام  میشود.

    آناتومی آلت مردانه
    آناتومی آلت مردانه

    آیا پروتز آلت برای درمان عدم نعوظ در اثر دیابت موثر است؟

    بله، یکی از روش های درمان نعوظ قطعی در این بیماران، جراحی های پروتز آلت درمان کننده ی عدم نعوظ می باشد.


    در مقالات قبلی به صورت کامل پروتز آلت و جراحی پروتز آلت و هزینه های آن توضیح دادیم.


    یکی از روش های محبوب برای درمان بیماران دچار عدم نعوظ و ناتوانی جنسی در اثر دیابت، استفاده از پروتز آلت میباشد. اما نکته ی بسیار مهم این است که آیا بیمار کاندید مناسبی برای این عمل می‌باشد. یا خیر که توسط پزشک متخصص اورولوژی این موضوع بررسی میگردد. و باید توجه داشت که استفاده از پروتز آلت در بیماران دیابتی با عدم نعوظ شدید استفاده میگردد. 

     فیلم زیر نمونه ای از جراحی پروتز آلت توسط دکتر میرصادقی است:

    جراحی پروتز آلت – دکتر میرصادقی

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۸ رای

    11 دیدگاه

    1. علی گفت:

      خیلی پروتزتون کارکرد خوبی داره. بنده بعد از 13 سال مشکل دیگه مشکلی در زندگی زناشوییم ندارم.

    2. بی نام گفت:

      ممنون از سایت خوبتان و اینستاگرام خوب شما اقای دکتر
      به لطف شما متوجه شدم درمان عدم نعوظ در اثر دیابت چیست و بعد از عمل جراحی پروتز آلت که برای انجام دادین کاملا مشکلم برطرف شده
      ممنون و خدا حفظتان کند

    3. مجتبی سارکی گفت:

      دکتر میرصادقی بهترین و بزرگترین جراح اروژیست هستند که بنده افتخار داشتم و بیمار ایشان بودم
      بعد از 20 سال به کمک جراحی پروتز موفق شم زندگی زناشوییم رو ادامه بدهم
      مرسی دکتر جان که جراجی پروتز آلت رو وارد ایران کردید و ممنونم از اینکه اینقدر در مورد ناتوانی های جنسی آقایاین مطلب میگذارید و اطلاع رسانی میکنید

    4. ناشناس گفت:

      مسلما من مرد پنجا سال هستم دیابتی هستم متونه این عمل انجام بدم

    5. مجتبی عاملی گفت:

      سلام دکتر جان من دوستم پیش شما عمل پروتز کرده و مشکل عدم نعوظش درمان شده و من همی میخوام بیام خدمتتون برای جراحی پروتز آلت چون از هر کسی تحقیق کردم گفتند شما بهترین جراح ارولوژیست تهران هستید ٬ فقط امکانش هست برای عمل بیام چون شیراز هستم و سختمه بیام تهران و کسیو تهران دارم برای عمل و دیگه قبلش نیام مطبتون و یکسره بیام اتاق عمل

    6. حمید گفت:

      سلام اقای دکتر
      یکی دو ساله حتی صبح ها هم نعوظ اصلا ندارم نمیدونم دلیلش چیه نه دیابت دارم نه فشار خون بالا دارم باید دقیقا چیکار کنم که این مشکل رو نداشته باشم:(

      • دکتر میرصادقی گفت:

        مشکلی ندارد در مردان به مرور و کهولت سن قدرت نعوظ کاهش می یابد . در صورتی که در زمان رابطه نیز دچار اختلال یا عدم نعوظ شدید برای درمان اقدام کنید.

    7. ماهان گفت:

      سلام اقای دکتر
      من مشکل نعوظ دارم..غلظت خون و سنگ کلیه و کمی چربی کبد دارم..و دستام میلرزه..احتمالا بر اثر استرس و فکر..ممنون میشم راهنمایی فرمایید.

      • دکتر میرصادقی گفت:

        با دارو نعوظ قابل بهبود است
        اگر کلا نعوظ ندارید باید ازمایشات تخصصی انجام دهید تا مشخص شود پروتز آلت برای شما نیاز است یا خیر

    8. هیمن گفت:

      سلام دکترجان من دیابت دارم من دیابت دارم قبلا قندخونم 360بود به مدت دوسال ولی امسال با کمک یک دکتر بهتر تونستم اونو پایین بیارم وبه 220رسیده ولی مشکل نعوض پیداکردم به مدت یک سال میشه وناتوانی جنسی پیدا کردم درحالی که قبلابیش از هفت الی ده بار بار در هفته نزدیکی داشتم ولی الان خیلی پایین اومده واگرم هست مشکل نعوض دارم چ درمانی پیشنهاد میکنید با کمال تشکر

      • adm_heidari گفت:

        ابتدا باید قند خون شما به حد قابل قبول برسه و بعد برای درمان بیماری اقدام کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *