بسیار مهم است که اگر هرگونه تعییر یا سفتی در بیضه ایجاد شود سریعا به پزشک متخصص برای معاینه و بررسی مراجعه شود زیرا سرطان و تومورهای بیضه در مراحل اولیه بیماری خوش خیم و قابل درمان میباشند
نحوه صحیح معاینه بیضه
تیر 25, 1398
باز کردن مجرای ادرار و درمان تنگی مجرا
باز کردن مجرای ادرار و درمان تنگی مجرا
تیر 25, 1398

شکستگی آلت تناسلی آقایان

  • این شکستگی به هنگامی می گویند که غشاء سخت که دور آلت تناسلی و ستون‌های غاری را می‌پوشانَد. در اثر فشار و حرکت‌های خشن پاره شود.

    !!!!! شکستگی مناسب‌ترین واژه برای این عارضه نیست، چون در آلت تناسلی استخوانی وجود ندارد که بشکند و این اصطلاح به این عارضه نسبت داده‌شده‌است !!!!!

    چه زمانی شکستگی آلت رخ میدهد؟

    این غشاء که در اطراف آلت وجود دارد، در هنگامی که آلت تناسلی در حالت خوابیده قرار دارد به صورت نرم و باانعطاف است. اما در هنگام نعوظ ، سفت و سخت می‌شود و ممکن است پاره شود، «بشکند». در صورتی که به آلت مرد در حالت نعوظ کامل و سفت، فشار زیادی وارد گردد. و باعث خم شدن این سیلندرهای پرخون درون آن گردد. بافت سیلندرهای آلت که همانند بادکنک‌های پربادی که در اثر فشار پاره می‌گردد. نیز از محل خمیدگی پاره شده و خون‌ریزی شدید در زیر پوست ایجاد می‌کند که باعث ایجاد درد شدید و تورم شدید در آلت می‌شود. که ادامه خون‌ریزی در زیر پوست حتی تا ناحیه سینه و زیر گردن نیز ممکن است ادامه یابد.

    در حین رابطه جنسی با یک حرکت نابجا، مرد، ناگهان صدایی شبیه شکستن استخوان می‌شنود. درد شدیدی حس می‌کند و بیضه‌هایش ورم می‌کنند و با نگاه کردن به عضو دردناک نشان می‌دهد که آلت تناسلی شکسته و خمیده شده‌است.

    پس از گذشت زمان حاد شکستگی آلت، اگر فرد به اورژانس مراجعه ننماید و بافت دچار تخریب ترمیم نشود. در نعوظ بعدی، خون در داخل سیلندرهای آلت محصور نمی‌گردد و همانند بادکنک سوراخ، از همان محل آسیب، خون خارج می شود و در نتیجه موجب تشدید خون‌ریزی و عدم توانایی در نعوظ می‌گردد که می‌تواند باعث نا توانی جنسی نیز گردد.

    علائم شکستگی آلت تناسلی

    شکستگی آلت تناسلی مردانه یک آسیب دردناک است که معمولا در دو سوم تحتانی آلت تناسلی رخ می­دهد.

    علائم آن عبارت است از:

    • خونریزی از آلت تناسلی
    • کبود شدن آلت تناسلی
    • بروز مشکل در ادرار کردن
    • صدای ترک یا تق در آلت
    • از دست رفتن ناگهانی نعوظ
    • دردی که دامنه آن از خفیف تا شدید متغیر است

    تشخیص شکستگی آلت تناسلی

    پزشک با پرسش سوالاتی در مورد چگونگی ایجاد شکستگی و معاینه آن عارضه را تشخیص خواهد داد. روش‌های تصویر برداری، مانند رادیولوژی اشعه ایکس هم ممکن است استفاده شود. همچنین از سونوگرافی برای تشخیص اختلال و تشخیص محل دقیق و ناحیه‌ ی دچار آسیب آلت استفاده می‌شود. اگر پزشک قادر به تشخیص شکستگی با سونوگرافی نباشد، ممکن است از ام‌آرآی استفاده کند.

    برای دیدن ویدیو مربوط به شکستگی آلت ابتدا فیلتر شکن خود را روشن کرده ٬‌سپس در اینجا کلیک نمایید

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۲ رای

    5 دیدگاه

    1. محمد گفت:

      باید خیلی دردناک باشه. ممنون از ویدیو و مقاله و سایت خوبتون

    2. سعید گفت:

      آدرس مطبتون کجاست آقای دکتر؟

    3. قهرمان زاده گفت:

      دکتر من التم در نوجوانی شکسته الان مشکل نعوظ دارم و به نعوظ نمیرسه التم و همیشه التم شله .میتونم پروتز آلت بکنم که درمان بشم

      • دکتر میرصادقی گفت:

        نیاز به معاینه و بررسی دارید قبل از اقدام و نمیوتن با مسیج پاسخ داد اما اگر جراحی پروتز آلت برایتان مناسب باشد ٬ تنها راه درمان عدم نعوظ قطعی استفاده از پروتز آلت است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *