هیدروسل اطفال، علائم و درمان
اسفند 13, 1397
انواع بی اختیاری ادراری بانوان و درمان| دکتر میرصادقی
انواع بی اختیاری ادراری بانوان و درمان
اسفند 13, 1397

درمان زود انزالی

  • زود انزالی در مردان ٬ یکی از موارد ناتوانی جنسی به شمار می رود ٬ زود انزالی ٬ و عدم نعوظ دو بیماری متفاوت است . مدت زمان طبیعی انزال به عوامل متفاوتی بستگی دارد . برای درمان زود انزالی ابتدا باید تشخیص داد که آیا فرد از نظر علمی دچار زود انزالی یا دیر انزالی می باشد یا خیر . درمان های مشکلات انزال ٬ دارویی بوده و به کمک دارو میتوان عملکرد انزال را در فرد بهبود بخشید .

    دکتر میرصادقی ارولوژیست

    انزال چیست

    زمانی که زن و مرد در اثر کنش جنسی تحریک می‌شوند، تپش قلب دو جنس سریعتر می‌شود و فشار خون در بدن افزایش می‌یابد. این افزایش در اندام تناسلی مردان موجب بزرگتر شدن آلت و سفت شدن بدنه آن می‌شود که به آن  نعوظ نیز گفته می شود . همچنین افزایش ترشح تستسترون (هورمون جنسی مردانه)، اندورفین (ترشحات عصبی ضد درد) ، اکسی توسین و  وازوپرسین  درخون  موجب بالا رفتن احساس خوشی و ایجاد تنش‌های مثبت عصبی می‌شود. رفته رفته این تغییرات در جریان مداوم سکس و عمل جنسی اوج لذت یا انزال را ایجاد میکند به ناگاه این تحریکات و تنش‌ها فروکش می‌کند. این حالت را اصطلاحاً ارگاسم یا اوج لذت جنسی یا انزال در مردان می‌نامند.

    مدت زمان انزال معمولاً چند ثانیه دوام دارد. در هنگام ارگاسم مردیا همان  انزال (خروج منی) صورت می‌گیرد.

    زمان نهفتگی ارگاسم ( یا مدت زمان بین تحریک شدن تا زمان ارگاسم ) در مردان معمولاً بسیار کوتاهتر از زنان است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد ۷۵ درصد مردان در کمتر از دو دقیقه از آغاز سکس به ارگاسم می‌رسند.

    زود انزالی یا انزال زودرس چیست

    انزال زودرس یا زود انزالی به انزالی گفته می شود که مرد هیچ کنترلی روی آن ندارد و به قدری زودهنگام رخ می دهد که مرد و زن هیچ یک به رضایت جنسی نمی رسند ( معمولا قبل از دخود یا در درخول اول فرد به انزال می رشد ) . در واقع انزال در تمام مردان در برابر زنان زودهنگام است اما تفاوت اصلی در توانایی کنترل این موضوع است. ناتوانی در کنترل غیرطبیعی است و نیاز به بررسی دارد.

    مدت زمان طبیعی انزال

    زمان مناسب رابطه زناشویی و انزال طبیعی بر اساس تحقیقی که در مجله International Society of sexual medicine منتشر شد ، حدود یک تا دو دقیقه است . تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده و نشان داده ۳ الی ۱۰ دقیقه ایده آل ترین زمانی است که رابطه جنسی در مرد می تواند طول بکشد. به این معنی که مدت زمان انزال بین ۱ تا ۲ دقیقه در مردان طبیعی بوده و مدت زمان انزال بیشتر از ۳ دقیقه بسیار ایده آل است . اما این زمان تخمینی بوده و به عوامل بسیار زیادی وابسته است .

    عوامل موثر در مدت زمان انزال

    عوامل زیادی بر مدت زمان انزال در افراد تاثیر دارد ٬‌به عنوان مثال اگر فرد مدت زیادی رابطه ی جنسی نداشته باشد و یا بسیار برانگیخته باشد ٬‌ممکن است سریع به انزال برسد و یا اگر روابط جنسی زیادی داشته باشد میتواند اثر برعکس بر مدت زمان انزال او داشته باشد . این عوامل طبیعی بوده و نیاز به درمان ندارند .

    اما عواملی چون استرس ٬‌فشار روانی و مشکلت و درگیری های ذهنی میتواند بر نعوظ و مدت زمان انزال یک فرد اثر بگذارد . که این عوامل ٬ طبیعی نبوده و نیاز به درمان توسط متخصص روان شناس دارد .

    اگر یک فرد

    چه زمانی زود انزالی نیاز به درمان دارد

    اگر یک فرد به صورت نرمال در هفته دوبار با شریک جنسی خود رابطه ی جنسی داشته باشد ( فواصل رابطه ی جنسی او بسیار طولانی نباشد ) و درزمان شروع رابطه مدت زمان بر انگیحتگی او طولانی نشده باشد ( یعنی از زمانی که فرد بر انگیخته شود و در خود نیاز به رابطه ی جنسی احساس کند و به نعوظ برسد تا زمانی که رابطه ی جنسی را شروع نمایید مدت زمان طولانی ٬ طول نکشیده باشد ) ویا در زمان رابطه هیچ مشکل روحی و درگیری ذهنی نداشته باشد ٬ پس از شروع رابطه و کمتر از زمان ۱ دقیقه به انزال برسد و این ٬ اصطلاحا فرد دچار زود انزالی می باشد .

    باید دقت داشت که هر یک از عوامل بالا در مدت زمان انزال فرد تاثیر گذار است و اگر انزال زودرس یکبار یا چند بار تکرار شود و فرد در سایر روابط جنسی خود ٬‌انزالی طولانی تر از ۱ دقیقه داشته باشد ٬ نیاز به درمان نمی باشد .


    بیشتر بدانید : درمان زود انزالی چیست؟ چند روش درمانی موثر برای انزال زودرس


    درمان زود انزالی

    از انجاییکه انزال یک پروسه ی ذهنی و فیزیکی است ٬ درمان آن به صورتی نسبی می باشد. به این معنی که اگر فرد بر اساس شرایط بالا احساس کرد که زود انزال است. باید برای بررسی علت به پزشک متخصص ارولوژیست مراجعه نمایید . پزشک متخصص پس از بررسی و در صورت مشخص شدن زود انزالی فرد ٬‌ به او ترکیبی از داروهای متفاوتی خواهد داد که به کمک آنها ٬‌مدت زمان انزال در فرد طولانی تر شده و اصطلاحا زود انزالی در فرد بهبود می یابد .

    اما باید توجه داشت که نمیتوان تخمین دقیق از تاثیر دارو داشت . به این معنی که نمیتوان گفت مثلا با مصرف دارو دقیقا ۳ دقیقه یا مثلا ۵ دقیقه به مدت زمان انزال بیمار اضافه می شود . زیرا تاثیر دارو برای هر فرد متفاوت خواهد بود و معمولا افراد زود انزال در زمان رابطه دچار استرس و عدم اعتماد به نفس نیز می باشند و چنین عوامل روحی نیز در مدت زمان انزال آنها تاثیر گذار خواهد بود . اما با مصرف دارو به مرور که انزال در فرد طولانی تر میشود. استرس او نیز کاسته شده و همین عامل ٬‌کمک کننده ی بهبود مدت زمان انزال خواهد شد .

    دیر انزالی چیست

    اگر انزال در یک طولانی تر از ۱۰ دقیقه باشد و یا فرد اصلا به انزال نرسد .( براساس شرایط انزال طبیعی که در بالا توضیح دادیم ) و این اتفاق در تمام روابط جنسی فرد تکرار شود . فرد دچار دیر انزالی می باشد .

    درمان دیر انزالی

    معمولا این افراد دچار مشکلات روحی می باشند و درمان آنها توسط متخصص روان شناس انجام می شود . اما اگر فرد از ابتدای زندگی هیچ گاه به انزال نرسیده باشد . نیاز است که با مراجعه به متخصص ارولوژیست ٬ ‌بدن او از نظر فیزیکی بررسی شود .

    ختنه و زود انزالی

    آناتومی دستگاه تناسلی مرد

    بسیاری از افراد سوال میکنند آیا ختنه ی بد عامل زود انزالی یا دیر انزالی یا عدم نعوظ است ؟

    برای پاسخ این سوال باید گفت خیر ٬ قبلا در مورد ختنه ٬‌اختلال نعوظ و عدم نعوظ و مشکلات انزال در مردان صحبت کردیم ٬‌ و دستگاه تناسلی مردان را به صورت کامل توضیح دادیم ٬ و گفتیم که ختنه یک جراحی بر روی پوست اضافه ی سر آلت می باشد و نعوظ توسط مغز و سیلندر های داخل آلت ایجاد میشود ٬ انزال توسط مغز و بیضه وپروستات و هرمون های درون ریز بدن اتفاق می افتد و پوست آلت و ختنه هیچ نقشی در نعوظ و انزال یک فرد ندارد.

    تفاوت عدم نعوظ و دیر انزالی

    بسیاری از افراد این دو مشکل را یکی می دانند ٬ اما در علم ارولوژی این دو بیماری کاملا متفاوت بوده. و درمان هر یک نیز کاملا مجزا از دیگری است . به این معنی که اگر فرد تحریک و بر انگیخته شود اما دچار عدم نعوظ یا اختلال در نعوظ باشد. باید بدن و دستگاه تناسلی او از نظرعملکرد فیزیکی توسط متخصص ارولوژیست برسی شود. ( در مقالات قبلی عدم نعوظ ٬ علت ها و درمان آن کامل توضیح دادیم ) . اما دیر انزالی به حالتی اطلاق می شود که فرد به نعوظ می رسد، اما انزال او دیر یا زودتر از بازه ی زمانی طبیعی اتفاق می افتد. البته ممکن است فرد همزمان به هر دو بیماری دچار باشد و نیاز به درمان هر دو مورد به صورت همزمان باشد .

     

    عدم نعوظ در تمام موارد قابل درمان است .درمان این مشکل پس از بررسی علت ، می تواند ترکیب دارو ، لیزر و یا جراحی باشد ، که انتخاب نوع و روش درمان با نظر پزشک ارولوژی و پس از بررسی و مشخص شدن علت بیماری ، انجام می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    36 دیدگاه

    1. اردلان گفت:

      سلام خسته نباشید من چند وقتی دچار عدم نعوظ میشم اقای دکتر شرایط روحیم ریخته به هم از بابت این موضوع زنم مثل قبل نیست و هی رفتارش سردتر میشه لطفا اگر راه چاره ای هست بهم بگید.

      • دکتر میرصادقی گفت:

        مشکل شما اگر از بیماری روحی نباشد قابل درمان است. همچنین قطعی ترین روش درمان هم پروتز آلت می‌باشد.

    2. فراهانی گفت:

      سلام دکتر همسر من بعد از ازدواج خیلی سکسی و هات بود هرشب رابطه داشتیم اما یهوی بعد مدتی مشکل دیرانزالی پیدا کرد اینقدر که من اذیت میشدم یه عده میگن سکس زیاد عامل پروستات میشه یا اینکه عامل ناتوانی جنسی در مرد میشه ایا درست هست و اینکه این سرد مزاجی مرد رو چطور میشه درمان کرد

      • دکتر میرصادقی گفت:

        مشکلات انزال در مردان با دارو قابل بهبود است اما مواردی مثل ناتوانی جنسی و پروستات نامرتبط هستند
        میتونید با کمک برخی داروها انزال رو در ایشون بهبود بخشید اما ابتدا نیاز هست که ایشون بررسی و معاینه شوند تا مشخص شود مشکل روحی وجود ندارد

    3. میثم گفت:

      دکتر راسته میگن میشه با دارو دیرانزالی رو درمان کرد

      • دکتر میرصادقی گفت:

        درمان خیر اما میتوان دیرزانزالی را به کمک دارو بهبود داد اما باید ابتدا مشخص شود که فرد مشکل روحی نداشته باشد و سپس داروی منایب را برای افزایش میل جنسی تجویز کرد

    4. بردیا گفت:

      زودانزالی رو چطور میشه درمان کرد و چطور میشه از زودانزالی جلوگیری کرد و اینکه قبل از انزال الت رو بیرون بکشیم امکان داره برامون بیماری ایجاد بکنه یا اینکه با فشار دست مانع انزال بشیم چطور

      • دکتر میرصادقی گفت:

        با مصرف برخی داروها میتوان کیفیت انزال را بهتر کرد و درواقع میل جنسی را در فرد افزایش داد
        مواردی که فرمودید مخصوصا فشار سر الت در زمان انزال ممکن است مشکلات مجرای ادراری برایتان به همراه داشته باشد

    5. مجتبی گفت:

      دکتر شلی آلت رو چطور میشه درمان کرد اینکه الت من شل هست همیشه باعث سرخوردگی من شده و میگن به جهت خودارضایی اینجو.ری شدم و همیشه مشکل شلی آلت دارم لطفا راهنمایی کنید 32 سال دارم از شهرکرد اا نتونستم ازدواج کنم و نمیتونم مشکلمو به کسی بگم قبلا در بچگی زیاد خودارضایی میکردم و میگن از عوارض خودارضایی همین هست که شلی الت و عدم نعوظ به همراه میاره اما الان خیلی وقته من التم راست یا شق یا سفت نمیشه

      • دکتر میرصادقی گفت:

        شلی آلت و نداشتن نعوظ و سفتی در آلت میتواند علت های متغاوتی داشته باشد و نمیتواند به خود ارضایی مرتبط باشد
        اگر شلی و عدم نعوظ آلت دایمی باشد باید حتما آنرا معاینه و بررسی کرد
        به مقاله ی علت های عدم نعوظ در آقایان مراجعه کنید

    6. زهیر گفت:

      سلام و عرض ادب، آیا برخی داروها نظیر فیناستراید یا فلوکستین ممکن هست بر هورمونها تاثیر بگذاره و موجب اختلالات هورمونی بشه، اگر اینطوره برای بازگشت هورمونها به روال طبیعی آیا درمان قطعی وجود داره؟
      و اینکه در مورد استفاده از دارو بابت زودانزالی که ذکر کردید، آیا با قطع این داروهای زودانزالی با بازگشت زودانزالی و یا حتی تشدید اون مواجه نمیشویم؟!

      • دکتر میرصادقی گفت:

        با سلام برای قسمت اول سوالتون نیاز به بررسی شرایط بیمار هست
        قطع دارو به جهت بهبود کیفیت زودانزالی در مردان باعث تشدید زود انزالی در فرد نمیگردد

    7. رسول گفت:

      ایشون بهترین جراح ارولوژی و مشکلات جنسی و اندرولوژی ایران هستند که من میشناسم
      بسیار با کملات و با علم هستند و بسیار فهمیده و نخبه
      ممنون دکتر جان از درمان بنده

    8. یوسف کرمی گفت:

      من پیش شما اومدم و خداروشکر با مصرف داروهاتون زود انزالیم خیلی بهتر و درمان شده دکتر میشه همون قرص هارو بدم دوستم هم مصرف کنه ایشونم مشکل زودانزالی دارند و دنبال قرص برای درمان هستند اخه مسیرش دوره و کرمان هستند و سخته بیان تهران

      • دکتر میرصادقی گفت:

        با سلام خیر
        برای هر فرد با توجه به علت ایجاد کننده ی زود انزالی ، داروهای تجویزی و قابل استفاده متفاوت خواهد بود
        لطفا هیچگاه بدون داشتن مشاوره از یک پزشک و برای هیچ فردی دارو تجویز نفرمایید

    9. آرمان گفت:

      سلام آقای دکتر عزیز.سوالی داشتم. میشه با کم کردن یا از بین بردن عصب زیر سر آلت زود انزالی رو از بین برد ؟

    10. جلیل گفت:

      باسلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر
      بیش از یکسال است که مشکل انزال و نعوض کامل پیدا کردم و در زمان رابطه مایع منی از غلظت کمی برخوردار بوده و بدون جهش و به اصطلاح بدون پرتاپ خارج می‌شه.
      بیماری خاصی ندارم و دارویی مصرف نمی کنم.
      با توجه به اینکه فرزند دار شدن برایم اهمیت داره آیا مشکلی در این خصوص وجود داره یا خیر؟ ضمنا باید اضافه کنم که بنده به دلیل شرایط شغلی مدت یکسالی رابطه زناشویی نداشته ام،آیا این شرایط در وضع بوجود آمده موثر ایا خیر؟ آیا نیاز به درمان دارم؟ لطفا در صورت نیاز برای ویزیت حضوری ، راهنمایی فرمایید.

      • دکتر میرصادقی گفت:

        باید ابتدا شما هر هفته دو بار رابطه ی جنسی مدارم داشته باشید تا به عنوان یک فرد با زندگی جنسی طبیعی بررسی شوید
        نیاز به معاینه و بررسی مشکلات پروستات و ازمایش اسپرم دارید

    11. عرفان گفت:

      سلام.من دیروز برای اولین بار خواستم سکس کنم.31سالمه و مجرد.اولا التم خیلی زود نعوظ داشت ولی هنوز داخل نکرده ابم ریخت متاسفانه و هر کاری کردم ک بلند بشه نشد.و موقع خارج شدن منی هم احساسی نداشتم…در ضمن من دچار خودارضایی بودم متاسفانه.
      دکتر عزیز ایا با ترک خودارضایی توان جنسی بهتر میشه یا ن؟
      2..من سندروم تحریک پذیر دارم ممکنه زودانزالی ام ب سندروم ربط داشته باشه.
      3..واقعا ادم استرسی هستم.
      4..چند روز پیش ک ی ازمایش داده بودم دکتر بهم گفت ک ویتامین D بدنم کمه.
      با تشکر.
      خواهش میکنم جواب رو بدیم بخدا دارم دیوووونه میشم از دیروز تا الان.

      • دکتر میرصادقی گفت:

        خیر
        ربطی ندارد
        زود انزالی به فردی گفته می شود که در هفته دوبار به صورت مکرر رابطه ی جنسی داشته باشد و اگر فرد کمتر از این رابطه داشته باشد انزال زودرس طبیعی است

    12. ساسان گفت:

      باسلام من درقسمت چپ بالای آلت(محل رویش مو) دربرخی مواقع داری تورم هستم که پس از انزال هم همین ورم به وجود میاد مقدار منی هم کم هست و فشار عادی رو نداره اگه میشه یه راهنمایی کنید.
      باتشکر

    13. ناشناس گفت:

      سلام جناب آقای صادقی من در ابتدای زندگی زناشویی مشکل زود انزالی داشتم،.ومدتی است آلت تناسلی ام شل شده و روابط زناشویی ما مشکل پیدا کرده ،مدت 12سال است ازدواج کرده ام لطف کنید راهنماییم کنید ،ابا می شود به صورت مجازی معاینه صورت بگیرد

      • دکتر میرصادقی گفت:

        بله ویزیت آنلاین میتونید اقدام کنید بسته به شدت بیماریتون روش درمان متفاوت است

    14. ناشناس گفت:

      سلام
      چطور میتونم ویزیت آنلاین بشم؟

    15. مجتبی گفت:

      سلام
      من‌ ۳۲ سالمه
      رابطم از زمان دخول تقریبا ۲ ۳ دقیقه زمان میبره البته متغیره اگر فاصله بین رابطم زیاد باشه کمتر طول میکشه اگر هفته ای دو بار مرتب رابطه داشته باشم زمان بیشتره قبلا بخاطر پنیک سرترالین و پاروکستین مصرف کردم که در دوره مصرف دارو زمانه رابطم بهتر بوود اما با اتمام‌دوره دارویی مدت زمان به حالت قبل برگشت
      دوست دارم رابطم طولانی تر باشه راهکاری وجود داره ؟
      با تشکر

    16. ناشناس گفت:

      آیا با جراحی میشه زود انزالی را درمان کرد،؟

      • adm_heidari گفت:

        در مشکل زودانزالی فقط درمان های دارویی پاسخگو هستند. البته روش های جدیدی هم در حال پیشرفت هستند که میزان پاسخدهی اونها هنوز مشخص نیست.

    17. ناشناس گفت:

      سلام
      وقتتون بخیر
      من آقا هستم و 38 سالم هست و 3 سال هم هست مرتب ورزش میکنم و از لحاظ روحی و جسمی در شرایط خیلی خوبی هستم ولی زود انزالی دارم.البته تمایل جنسیم بالا هست.یک بار هم 1 سال پیش مراجعه کردم دکتر ارولوژی و بهم دارویی داد که مربوط به افسردگی بود و اصلا جواب نگرفتم.جسارتا روشی به غیر از روش های دارویی داریم که بتونم جواب بگیرم؟مثلا عمل جراحی یا چیز دیگری؟
      ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

      • دکتر میرصادقی گفت:

        از نظر علمی تنها درمان زودانزالی دارو درمانی است ولی باید ویزیت انجام بشه

    18. ناشناس گفت:

      سلام من مشکل زودانزالی شدید دارم یعنی ب سی ثانیه نمیرسه باید چکار کنم بابت همین پارتنرم ولم کرد یه کمکی بهم بکنید اقای دکتر یعنی اگه مشکلم بتونید حل کنید از ته قلبم براتون دعا میکنم

      • دکتر میرصادقی گفت:

        سلام دوست عزیز اول باید معاینه انجام بشه اما در حالت کلی درمان تایید شده برای زودانزالی دارو درمانی هست.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *