باز کردن تنگی مجرا+ علت ها و درمان

آذر ۱۰, ۱۳۹۸

باز کردن تنگی مجرا+ علت ها و درمان

تنگی مجرا

به وجود آمدن اسکار و فیبروز در مجرای ادرار می تواند باعث باریک کردن مجرا شود.

“تنگی مجرای ادرار” موجب محدود کردن جریان ادرار از مثانه به سمت بیرون شده و در نتیجه باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری در مجاری ادراری مانند تورم و عفونت و علایم سوزش ادرار می شود.

درمان تنگی مجرای ادرار با روش های جراحی و غیر جراحی امکان پذیر است ولی در ابتدا باید علت اصلی بیماری تشخیص داده شود

تنگی مجرا

علل تنگی مجرای ادرار

علل ایجاد بافت اسکار در مجرای ادراری در نتیجه موارد زیر است:

• سابقه جراحی و سیستوسكوپی از طریق مجرای ادرار. استفاده طولانی مدت از سوند فولی در مجرای ادرار برای خارج کردن ادرار از مثانه . آسیب به مجرای ادرار یا لگن از زیر بیضه ها مثل لگد پروستات بزرگ شده. سابقه جراحی پروستات به منظور کاهش سایز غده پروستات در مردان . سرطان مجرای ادرار یا سرطان پروستات. عفونت ها و بیماری های مقاربتی جنسی سابقه پرتو درمانی به منظور درمان سرطان .

تنگی مجرای ادرار در مردان نسبت به زنان شایع تر است.

علائم و نشانه های رایج تنگی مجاری ادرار شامل:

کاهش جریان ادرار، تخلیه ناکامل مثانه دوشاخه شدن ادرار درد هنگام ادرار کردن و قطره قطره بودن ادرار تکرر ادرار و احساس نیاز فوری به ادرار کردن، عفونت مجاری ادراری و سوزش ادرار است

درمان تنگی مجرای ادرار در صورتی که برای فرد مشکل به وجود آورده باشد، ضروری است.

در صورتی که “درمان تنگی مجرای ادرار” صورت گیرد، باید تا یک سال فرد تحت نظر قرار گرفته تا از تنگی مجدد مجرای ادرار و عفونت مجاری ادراری پیشگیری شود.