عوارض نگه داشتن ادرار در دراز مدت
آذر 25, 1398
آلت ساعت شنی
جراحی یا درمان آلت ساعت شنی (پیرونی)
آذر 25, 1398

جابجایی مجرای ادرار +علت و درمان

• هیپوسپادیاز یک نقص مادرزادی در پیشابراه است که سوراخ خارجی پیشابراه در هر جایی به جز  از سر آلت قرار دارد. در نتیجه مجرای ادرار در جای اصلی خود قرار ندارد.

جا به جایی مجرای ادرار در نوزاد

چگونه هایپوسپادیاس را بشناسیم؟

قرار داشتن خروجی مجرای پیشابراه در نقطه‌ای غیر از نوک آلت تناسلی ، انحنای رو به پایین محور آلت تناسلی، ظاهر روپوش‌دار آلت تناسلی که به خاطر آن است که فقط نیمه بالایی آن توسط پوست ختنه‌گاه پوشیده شده است، چند شاخه شدن ادرار به شکل غیرطبیعی در هنگام خروج از آلت تناسلی در حدود 10% از موارد هیپوسپادیاس، یکی از بیضه‌ها به طور کامل به داخل کیسه بیضه نزول نکرده است. رشد ناقص و ناتمام پوست ختنه‌گاه (پوستی که قسمت نوک آلت تناسلی را می‌پوشاند)

.

چه چیزی که احتمال ایجاد هیپوسپادیاس را افزایش می‌دهد؟

علت دقیق هیپوسپادیاس در اغلب موارد مشخص نیست

اما عدم توانایی بیضه‌ها در تولید کافی تستوسترون و عدم پاسخ بدن به تستوسترون است.

سابقه فامیلی:هیپوسپادیاس در نوزادانی که سابقه ابتلاء به آن در اعضای خانواده یا بستگان نزدیک آنها وجود داشته باشد، شیوع بیشتری دارد.

ژنتیک:بعضی تغییرات ژنتیکی می‌تواند باعث اختلال در عملکرد هورمون‌هایی شود که وظیفه القای تشکیل دستگاه تناسلی مردانه را بر عهده دارند.

بارداری در سنین بالاتر از 35 سال: در تحقیقات متعددی ثابت شده است که نوزادانی که از مادران با سن بالاتر از 35 سال متولد می‌شوند، بیشتر در معرض خطر هیپوسپادیاس قرار دارند.

درمان این عارضه:

این عارضه معمولاً از طریق عمل جراحی انجام می‌گیرد تا موقعیت خروجی مجرای پیشابراه اصلاح شود و در صورت نیاز، انحنای آلت تناسلی نیز برطرف شود.

و نیاز به دوران نقاحت حداکثر ۲۱ روزه دارد

.

مطالب بیشتر: هیدروسل اطفال، علائم و درمان

1. تاجدین گفت:

• دکتر میرصادقی گفت:

جراحی جابجایی مجرای ادرار یا ترمیم مجرای ادرای جراحی اورژانسی نیست که نیاز به وقت عمل اورژانسی داشته باشد
        ابتدا نیاز به تشکیل پرونده و بررسی شرایط بیمار است
        لطفا ویزیت انلاین اقدام کنید تا براتون تشکیل پرونده انجام بشه و وقت جراحی گذاشته شود

2. سجاد گفت:

سلام خسته نباشید ببخشیدمن مثانه ی من یه مشکلی داره سولاخ روالتش کوچک نیست جابجاشده وبزرگترشده ویک سمتش قرمزشده ویک سمتش دردش نیست ووقتی که ادرارمیکنم به سوزش میادودردم میگییره

3. ناشناس گفت:

سلام وقت بخیر
      عذر میخوام پسر من یکمی بنظرم مجرای اداریش متمایل به سمت چپه. خیلی کم. با حالیکه دو سالشه تازه متوجه شدم. اونم از روی ادرارش که کمی متمایل به چپه در بیشتر مواقع. نیاز به بررسی بیشتر هست یا مشکل خاصی نیست؟