سونوگرافی کالر داپلر
سونوگرافی کالر داپلر آلت
خرداد 28, 1399
دعامات الانتصاب، الأنواع والتكلفة
خرداد 28, 1399

مراحل جراحی پروتز آلت و قیمت در 2022

  • در این جراحی دو عدد پروتز در داخل سیلندر های آلت که عملکرد درست خود را از دست داده اند قرار میگیرد . مراحل انجام جراحی در زیر توضیح داده شده است .

    دکتر سید امین میرصادقی

    جراحی پروتز آلت چگونه است

    در طی این جراحی داخل سیلندهای آلت ( به رنگ سبز ) که کارکرد درست خود را از دست داده اند دو پروتز مدادی شکل تعبیه می شود. در زمان نعوظ این پروتز ها به جای سیلندر های آلت ( که با پر شدن خون ٬ بزرگ شده و حالت سفت به خود میگرفتند) عمل کرده و بیمار به کمک این پروتزها مجددا توانایی نعوظ خود را بدست می آورد .
    باید توجه داشت که سیلندر های آلت در جای خود باقی مانده و تخلیه نمیشود. بلکه جراح اولوژیست ٬ پروتز ها را در داخل این سیلندرها تعبیه می نماید

    سیلندر های آلت ( با رنگ سبز )
    مجرای ادراری ( با رنگ زرد )

    هزینه ی جراحی پروتز آلت

    جراحی پروتز آلت همانند سایر جراحی های پزشکی تابع تعرفه های وزارت بهداشت بوده. و در دستمزد جراحی و هزینه های بستری و اتاق عمل در این جراحی ٬ بر اساس تعرفه های وزارت بهداشت مشخص می‌گردد ٬اما بیشترین هزینه ی این جراحی مربوط به تهیه ی پروتز آلت می‌باشد . که همانطور که در پایین توضیح داده شده توسط خود بیمار از شرکت های معتبر وارد کننده ی پروتز ٬ تهیه می شود.

    جراحی پروتز الت توسط چه کسی انجام میگیرد

    این جراحی توسط متخصص ارولوژیست انجام میشود و برای جراحی پروتز آلت به جهت درمان عدم نعوظ باید به متخصص ارولوژیست مراجعه نمایید . دکتر سید امین میرصادقی ( جراح ارولوژیست ) از جراحانی است که بیشترین تعداد جراحی ایمپلنت و پروتز آلت در سال گذشته در ایران را در کارنامه ی کاری خود ثبت کرده است .

    نمونه جراحی پروتز آلت توسط دکتر سید امین میرصادقی
    نمونه جراحی پروتز آلت توسط دکتر سید امین میرصادقی

    مراحل اقدام به جراحی پروتز آلت

    برای گرفتن نوبت عمل جراحی پروتز آلت ٬ چه مراحلی را باید طی کرد

    مرحله ی اول : تشخیص بیماری

    ابتدا بیمار توسط دکتر به جهت معاینه و مشخص شدن علت اصلی عدم نعوظ بررسی میشود پس از تشکیل پرونده آزمایشات تخصصی از قبیل سونوگرافی و … برای او انجام خواهد شد.

    پس از بررسی توسط متخصص ارولوژیست بیماران عدم نعوظ به سه دسته تقسیم خواهند شد:

    ۱. بیمارانی که بافت آلت آنها سالم بوده و مشکلات ذهنی مانع نعوظ در انها شده است که در این افراد روش درمان ٬ درمان های دارویی به همراه دوره های روان کاوی و روان شناسی میباشد.

    ۲. بیمارانی که بافت آلت انها تا قسمتی دچار مشکل شده و نعوظ ناقص داشته و رفته رفته سفتی آلت و کیفیت نعوظ در آنها در حال کاهش است در این افراد بسته به شدت بیماری درمان دارویی یا لیزر تراپی یا جراحی پروتز تجویز میگردد

    ۳. بیمارانی که بافت آلت دچار مشکل شدید شده و تحت هیچ شرایطی نعوظ نداشته و به دارو جواب نداده اند و همیشه آلت آنها شل بوده است که در این افراد درمان پروتز که درمان قطعی هست انتخاب میشود .

    مرحله ی دوم : خرید پروتز

    برای بیماران گروه ۲ و ۳ ٬ درمان جراحی تجویز می شود . شرکت های پروتز متفاوتی به  بیمار معرفی میگردد و بیمار با توجه به توان مالی و قیمت به روز پروتز٬ میتواند از هر یک از شرکت های مورد تایید یکی از انواع پروتز آلت را ( با در دست داشتن برگه ی معرفی از طرف دکتر ) تهیه نماید .

    مرحله سوم : گرفتن نوبت جراحی

    پس از خرید پروتز ٬ بیمار موظف است مجددا به پزشک مراجعه و اقدام به گرفتن نوبت جراحی نماید. پزشک پس از صحبت با بیمار ٬ تاریخی را به جهت جراحی مشخص کرده و برای بیمار برگه ی بستری صادری می نماید .

    مرحله چهارم : هماهنگی با شرکتِ پروتز

    پس از مشخص شدن تاریخ جراحی ٬ بیمار موظف است به شرکتی که پروتز را از آن تهیه کرده اطلاع داده و شرکت فروشنده با هماهنگی جراح ٬ در روز جراحی پکیج کاملی از( قطر های متفاوت) مدلِ پروتز خریداری شده توسط بیمار را به بیمارستان تحویل می دهد . در زمان عمل٬ سایز داخلی سیلندر آلت بیمار مشخص شده و ‌جراح ٬ پروتز با قطر مناسبِ را برای بیمار در داخل آلت تعبیه خواهد کرد.

    مرحله پنجم : جراحی

    جراح به کمک ابزار های مناسب قطر داخلی سیلندر های آلت را اندازه گیری کرده سپس پروتز در قطر مناسب را انتخاب و سیلندرهای آن را داخل آلت قرار می‌دهد . اگر بیمار ، پروتز پمپی دو قطعه‌ای را تهیه کند، پمپ و دریچه تخلیه داخل کیسه بیضه قرار می گیرد. چنانچه پروتز سه تکه‌ ای تهیه شود، جراح مخزن مایع را از راه برش داخلی ایجاد شده زیر دیواره شکم قرار می‌دهد. و در نتیجه جراحی هر سه مدل پروتز با یکدیگر متفاوت خواهد بود .( برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی انواع پروتز مراجعه نمایید )


    پیشنهاد میکنم مقاله انواع پروتز های آلت رو مطالعه کنید.


    مراقبت های بعد از جراحی آلت

    بیمار پس از انجام جراحی به مدت یک شب در بیمارستان بستری خواهد بود . در صورت نرمال بودن و نداشتن هیچگونه مشکل مانند فشار خون و قند و …. با تشخیص پزشک فردای روز جراحی ترخیص خواهد شد.

     سه تا چهار هفته پس از جراحی بخیه ها جذب خواهد شد و چهار روز پس از جراحی میتواند حمام داشته باشد .

     یک هفته  پس از جراحی نیاز به مراجعه به مطب برای ویزیت و معاینه اولیه  توسط دکتر میباشد و.تا حداکثر هفت روز پس از عمل نیاز است بیمار در تهران ساکن باشد ( بیماران شهرستان یا خارج از کشور)

    پس  از معاینه ی اولیه نیاز است بیمار حدود ۶ هفته تحت نظر دکتر باشد و در این شش هفته لازم است بین ۱۰ تا ۱۵ روز یکبار به پزشک برای معاینه مراجعه نماید ( بیماران شهرستانی میتوانند در این ۶ هفته به محل سکونت خود بازگردند و هر ۱۵ روز یکبار برای ویزیت مراجعه نمایند)

     هفت تا ده روز پس از جراحی نیاز به استراحت مطلق می باشد. و از روز دهم  بعد جراحی فرد می تواند راه برود و یا سر کار حاضر باشد.

    شش هفته پس از جراحی میتواند با  تایید دکتر رابطه ی جنسی داشته باشد.

    عوارض احتمالی جراحی پروتز آلت

    این جراحی بر خلاف تصور عوام از نظر ریسک و عوارض عمل مشابه جراحی های پروتز سینه یا جراحی بینی و … میباشد ٬ به این معنی که احتمال جواب دهی پروتز در آن صد در صد بوده یعنی کار کرد و جواب دهی پروتز بعد از کار گذاری در بدن فرد صد در صد میباشد و امکان کار نکردن پروتز و عدم نعوظ پس از جراحی وجود ندارد. بلکه ریسک و عوارض جراحی مربوط به ماهیت خود عمل میباشد نه پروتز ٬همانند تمامی جراحی های دیگر ریسک های معمول  مثل  عفونت و یا …. پس از جراحی وجود دارد. 

    باید توجه داشت که این جراحی همانند جراحی بینی یا پروتز سینه و سایر پروتز ها غیر قابل برگشت بوده و پروتز جایگزین سیلندر های آلت می‌شود. از این رو بسیار مهم است که بیمار با آگاهی کامل تصمیم به انجام جراحی نماید.

    مزایا و معایب پروتز آلت

    مزایا

    بر خلاف سایر روش‌های درمان عدم نعوظ در آقایان ٬ جراحی پروتز آلت تنها روشی است که درمان قطعی و صد درصدی در درمان عدم نعوظ است. و سایر روش ها یا باعث بهبود عملکرد نعوظ می گردند یا احتمال موثر بودن درمان در آن ها بسیار پایین است. در مطالعات مشخص گردیده که انزال، ارگاسم (اوج لذت جنسی) و رضایت مندی کلی جنسی بیمار یکسال بعد از کاشت پروتز به طور قابل توجهی بالاتر از زمان قبل از کاشت پروتز می باشد.

    از دیگر مزایای استفاده از پروتز این است که هر زمان فرد بخواهید می‌توانید نعوظ داشته و رابطه ی جنسی برقرار کند . نعوظ شما تا هر زمانی که بخواهید ادامه خواهد داشت و با ارگاسم (اوج لذت جنسی) در فرد از بین نمیرود و می‌توانید بعد از انزال نیز به رابطه ادامه دهید ( بسیار مناسب برای افرادی که دچار زود انزالی می باشند).

    معایب

    از معایب استفاده از پروتز می‌توان به هزینه های زیاد تهیه ی پروتز در ایران اشاره کرد ٬ این پروتز ها به دلیل تکنولوژی بسیار بالایی که در سیستم تولید آنها به کار می رود ٬ کاملا وارداتی بوده و به دلیل تفاوت بالای نرخ تبدیل ارز در ایران قیمت نسبتا بالایی خواهند داشت . از طرفی تغییر در قیمت ارز باعث ایجاد تغییر در قیمت این پروتز ها می شود .

    دیگر معایب جراحی پروتز می‌توان به عدم برگشت پذیری آن اشاره کرد ٬ بدان معنی که همانند جراحی بینی یا پروتز سینه و .. ٬ بیمار نمی‌تواند پس از جراحی به حالت قبل از جراحی برگردد.

    پروتز آلت وافزایش سایز آلت تناسلی

    پروتز های آلت یا ایمپلنت های آلت ٬ دقیقا هم اندازه ی سیلندر های اسفنجی داخل آلت فرد تعبیه می‌گردند٬ از این رو نمی‌توان به جهت افزایش سایز از آنها استفاده کرد ٬ اما تمامی بیماران بعد از انجام جراحی احساس بزرگتر شدن آلت را خواهند داشت. بدین جهت که بیماران دچارعدم نعوظ ٬ معمولا قبل از جراحی تجربه ی نعوظ کامل را ندارند و همیشه سیلندر های آلت انها به صورت کامل بزرگ و برجسته نمی‌شود. پس از جراحی که این سیلندر ها به صورت کامل بزرگ می شوند و نعوظ کاملی را تجربه می نمایند. احساس بزرگی و تا حدودی کلفت تر شدن آلت را در مقابل وضعیت قبل از عمل خود خواهند داشت.

    حس جنسی با پروتز آلت

    آیا حس لامسه یا حس جنسی در فرد پس از جراحی پروتز از بین می رود ؟ از نظر حس و لذت جنسی ٬حس لامسه ی آلت از بین نمی رود. و اعصاب حسی آلت که در سطح پوست قرار دارد به حالت قبل به کار خود ادامه میدهند. پس از جراحی نیز آلت حس داشته و به لمس شدن و تماس پوستی واکنش نشان میدهد. (همانند جراحی پروتز سینه یا بینی که پس از جراحی ٬ بیمار حس لامسه ی خود را از دست نمیدهد. و به تماس سطحی واکنش نشان میدهد)که همان حس بر انگیختگی جنسی میباشد

    جراحی پروتز آلت و ناباروری

    فرایند جراحی تنها روی سیلندر های اسفنجی شکل داخل آلت صورت می پذیرد. و بدون دخالت درمجرای ادرار (که انتقال دهنده ی اسپرم از داخل بیضه به بیرون است ) انجام میشود .

    از طرفی این جراحی هیچگونه تداخلی با بافت تناسلی بیضه و ناحیه ی باروری و تولید اسپرم ندارد. در تعبیه ی پروتز آلت روی قدرت باروری و جنسی فرد تاثیری نخواهد داشت و باعث ناباروری یا کاهش قدرت باروی فرد نمیشود.

    زندگی با پروتز آلت

    پس از طی کردن دوره ی نقاهت ٬‌بیمار میتوانند همانند گذشته به تمام فعالیت های روز مره ی خود بپردازد. می تواند استخر برود٬ دوچرخه سواری کند و حتی مثل قبل روی شکم بخوابد.
    همانند گذشته میتواند رابطه ی جنسی بر قرار کند و هیچ محدودیتی در میزان روابط جنسی برای فرد ایجاد نمیشود .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳۸ رای

    10 دیدگاه

    1. محمد یوسفی اردکانی گفت:

      ایشون بهترین دکتر ارولوژیست ایران هستند
      بسیار با سواد و با حوصله و با علم
      ممنون ازتون دکتر جان
      یوسفی هستم بیمارتون

    2. قنبری گفت:

      سلام دکتر میخواستم بگم کارتون خیلی خوبه.

    3. رضایی گفت:

      مثل همیشه عالی و بهترینید

    4. مرتضی گفت:

      خیلی جالبه. اونقدر علم پیشرفت کرده که آدم میتونه همه چیو درمان کنه. ممنون از سایت خوب و کاملتون. مطالب واقعا با کیفیت و خوبی توی سایت قرار میدین. اینستاگرامتونم دنبال میکنم اونجا هم چیزای خیلی خوبی قرار میدین. الحق که فوق العاده هستین.

    5. نیما اردستانی گفت:

      دکتر میشه برای بیمارهایی که از خارج کشور هستند وقت بدون نوبت بدید من از استرالیا مخوام بیام خدمتتون اما نمیتونم زیاد ایران باشم و برای جراحی پروتز الت میگن شما بیتشرین جراحی پروتز رو در ایران انجام دادید و سلطان ارولوژی ایران هستید

      • دکتر میرصادقی گفت:

        با سلام
        بیماران خارج از کشور ما از طریق قسمت ویزیت بیماران خارج از کشور که در منو سایت وجود دارد اقدام به ویزیت آنلاین مینمایند و تشکیل پرونده و نوبت جراحی را به صورت انلاین دریافت مینمایند
        برای گرفتن نوبت جراحی لطفا از طریق ویزیت انلاین بیماران خارج از کشور اقدام به گرفتن نوبت و تشکیل پرونده نمایید

    6. […] های جراحی تعبیه پروتز آلت توسط دکتر میرصادقی به این مقاله مراجعه کنید […]

    7. میرزایی گفت:

      سلام دکترجان یه عمل پروتزی هست که فقط یه برش زیره شکم میدن پروتز میزارن الت دوسه سانت طول افزایش پیدا میکنه.هزینه اش چقدره

    8. ناشناس گفت:

      سلام جناب دکتر میر صادقی عزیز خیلی از زحمات شما ممنونم وشما پزشک تمام طلا نه فقط پنجه طلا
      هستید
      محمدنظری کاشان

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *