درمان زگیل تناسلی
درمان ناتوانی جنسی مردان دیابتی و تاثیر دیابت در عدم نعوظ
فروردین 27, 1398

تبخال تناسلی چیست و راه های درمان آن

• تب‌خال تناسلی عفونت شایع منتقله از راه جنسی است که به دلیل وجود ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می‌شود. پس از ابتلا به عفونت، ویروس در بدن شما غیر فعال شده ولی می‌تواند چندین‌بار در سال دوباره عود کند. تب‌خال تناسلی ممکن است باعث درد، خارش و زخم در ناحیه تناسلی شما شود. استفاده از داروها می‌توانند علائم این بیماری را کاهش دهند. استفاده از کاندوم برای جلوگیری از گسترش عفونت تبخال تناسلی در حین برقراری روابط جنسی ضروری است.
    .
    علائم تبخال تناسلی چیست؟ (در مردان)
    درد و خارش
    زخم در کشاله ران و روی باسن و آلت تناسلی
    پوسته پوسته شدن سر آلت
    متورم شدن غدد لنفاوی
    قرمز شدن پوست و تحریک
    .
    علائم تبخال تناسلی چیست؟ (در زنان)
    تبخال در ناحیه باسن و واژن و دهانه گردنه رحم
    خارش و درد
    تورم غدد لنفاوی
    قرمز شدن و تحریک پوست

به نکات زیر توجه کنید :
     1: در طی شیوع بیماری ممکن است علائم و نشانه‌های آنفولانزا، تب و درد کشاله ران را تجربه کنید.
    .
     2: عفونت علاوه بر اینکه وارد بدن‌تان می‌شود بلکه با دست زدن و خاراندن نیز به قسمت‌های دیگر نیز منتقل می‌شود.
    .
    3: ابتلای نوزاد در زمان زایمان به این بیماری بسیار خطرناک است و ممکن است باعث سکته مغزی، کوری و مرگ او شود.
    .
    4: در بعضی موارد، زخم‌های مرتبط با تب‌خال تناسلی باعث التهاب اطراف مجاری ادرار می شوند که عفونت ادراری ایجاد می‌کند. تورم می‌تواند جلوی مجرای ادرار در مردان را بگیرد و دفع ادرار را متوقف کند.
    .
    نکته 5: در موارد نادر، عفونت HSV منجر به التهاب غشاها و مایع مغزی نخاعی اطراف مغز و نخاع می‌شود. .
    نکته 6: تبخال تناسلی ممکن است منجر به التهاب پوشش رکتوم، به ویژه در مردان هم‌جنسگرا باشد.
    تشخیص تبخال ناحیه تناسلی

تشخیص این بیماری توسط پزشک متخصص ارولوژی انجام میگیرد . پزشک با یک معاینه ساده به راحتی متوجه خواهد شد اما در برخی موارد این بیماری خاموش است و تشخیص آن با آزمایش امکان‌پذیر است.
    احتیاط‌های حاملگی
    .
    اگر باردار هستید و می‌دانید که تب‌خال ناحیه تناسلی دارید حتما آن را با پزشک درمیان بگذارید. پزشک ممکن است توصیه کند که در دوران بارداری داروهای ضد ویروسی مصرف کنید. احتمال سزارین در این حالت منطقی‌ترین راه است، زیرا امکان سرایت به نوزاد در زمان زایمان وجود دارد.
    .
    درمان دارویی می‌تواند علائم تبخال را کاهش دهد ولی نمی‌تواند این بیماری را کاملا ریشه کن کند. در این موارد بهتر است نهایت تلاش‌تان را بکنید و بهداشت را کاملا رعایت کنید.

بیشتر بدانید: تفاوت زگیل تناسلی و تبخال تناسلی

1. امیرعباس گفت:

فیلماتون خیلی کامله ممنون از سایتتون.

2. رضا گفت:

دکتر آدرس اینستاگرامتون رو میزارید من پیدا نکردم.

3. رحمان گفت:

سلام
      جناب آقای دکتر بنده حدود دوسال است که به تبخال تناسلی مبتلا شدم و حدودأ ماهی یکبار حتی بیشتر عود کرده و معمولا بعد از فعالیت جنسی (سکس) مکرر عود میکنه ، از انواع اسیکلویر هم استفاده کردم اما بازهم ادامه داشته، لطفا کمکم کنید، ممنون

• دکتر میرصادقی گفت:

با سلام متاسفانه زگیل وتبخال تناسلی درمان قطعی ندارن اما با مصرف بهضی از داروها میشه بهبود پیدا کنن

4. پوریا گفت:

سلام یعنی کسی که تبخال تناسلی داشته باشه تا اخر عمر نباید رابط بدونه کاندوم داشته باشه حتی وقتی که خوبم شده باشه بازم انتقال ویروس رو داره

• adm_heidari گفت:

تبخال تناسلی اگر روی پوست وجود نداشته باشه مسری نیست ولی این ضایعات حتی اگر خشک شده باشند هم سرایت میکنند.