penile implant
Types of Penile Implant: how they work
بهمن 30, 1398
What is an erection
The Anatomy of an Erection
بهمن 30, 1398

روش های درمان عدم نعوظ

  • در این مقاله به توضیح انواع روش های درمان عدم نعوظ در مردان خواهیم پرداخت.
    همانطور که قبلا اشاره کردیم عدم نعوظ در مردان به دو علت متفاوت ایجاد می شود:

    علت اول مشکل یا بیماری هایی هستند که دستگاه تناسلی فرد و عملکرد نعوظ فرد را تحت تاثیر قرار داده اند ٬‌در نتیجه فرد تمایل به برقراری رابطه داشته اما دستگاه تناسلی او دچار عدم نعوظ شده یا نعوظ کاملی را تجربه نمیکند که درمان عدم نعوظ در این بیماران ٬ توسط پزشک متخصص ارولوژیست یا دکتر کلیه و مجاری ادراری و تناسلی صورت میگیرد
    که این علت نیز در اثر بیماری های متفاوت فیزیکی ایجاد میگردد .

    علت دوم به دلیل مشکلات روحی یا فکری یا استرس و سایر موارد که باعث میشود فرد از نظر ذهنی به نعوظ نرسد و تمایلی به ایجاد رابطه با شریک جنسی خود نداشته باشد و در عین حال فیزیک بدن او سالم بوده و دستگاه تناسلی فرد هیچگونه ایراد یا اشکالی نداشته باشد که درمان عدم نعوظ در این بیماران توسط پزشک روانشناس صورت میگیرد

    علت های بیماری فیزیکی عدم نعوظ در مردان

    انواع بیماری هایی که مستقیما بر عملکرد فیزیکی بدن فرد تاثیر گذاشته و باعث ایجاد عدم نعوظ در فرد میشوند :

    ۱. مواردی که در عملکرد خون رسانی آلت تاثیر گذارند و بر اثر آنها فرد به مرور کیفیت نعوظ خود را از دست داده یا با کاهش سفتی آلت یا نعوظ ناقص رو به رو میشود :

    در اثر کهولت سن یا بیماری هایی مثل قند٬ چربی ٬ دیابت ٬ فشار خون ٬ اضافه وزن ٬ عدم تحرک مناسب ٬ تغذیه ی نا صحیح ٬ کشیدن سیگار و غیره عملکرد خون رسانی به سیلندر های اسفنجی شکل دچار اختلال شده و در نتیجه کیفیت نعوظ فرد کاهش می یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این موارد به مطلب عملکرد نعوظ در مردان مراجعه نمایید .

    ۲. مواردی که بافت خود آلت را تحت تاثیر قرار داده و عملکرد سیلندر ها را دچار مشکل فیزیکی می‌کنند :

    بیماری هایی چون نشت وریدی، شکستگی آلت یا پارگی سیلندر های آلت، ضربه به آلت و … باعث صدمه به بافت آلت و سیلند های آن شده و در عملکرد نعوظ فرد تاثیر گذاشته یا فرد را دچار عدم نعوظ کامل می‌نمایند.

    درمان عدم نعوظ
    درمان عدم نعوظ

    علت های روانی و غیر فیزیکی

    در این دسته همانطور که توضیح داده شد آلت تناسلی و دستگاه تناسلی فرد سالم بوده و در اثر مشکلات روحی توانایی نعوظ خود را از دست داده است و توسط پزشک روان شناس بررسی و درمان می شوند. موارد این حالت می تواند شامل افسردگی، ترس، اضطراب، خشم، مشکلات زندگی ومهم ترین آن اختلاف و عدم تمایل به شریک جنسی میباشد . اکثر بیمارانی که بعد از ازدواج و در مدت کوتاهی نعوظ خود یا تمایل به شریک جنسی خود را در مدت کوتاهی از دست میدهند ٬‌پس از بررسی ها مشخص میشود که در اثر مشکلات روحی یا اختلافات زناشویی بعد از ازدواج دچار این عارضه شده اند و نیاز به مشاوره ی روانی در این مورد دارند . مشاوران و روانپزشکان افراد را در این زمینه مشاوره داده و راه حل های ممکن را برای آنها بازگو می کنند.

    عدم نعوظ در مردان
    عدم نعوظ در مردان

    روش تشخیص علت عدم نعوظ در مردان

    برای اینکه تشخیص دهید علت عدم نعوظ در شما مشکلات روحی هست یا فیزیکی میتوان از یک تست ساده استفاده کرد
    اگر در زمان رابطه ی جنسی ، تمایل به داشتن رابطه را در خود احساس می کنید و بر انگیخته و هیجان زده می شوید و علایم آمادگی برای سکس یا رابطه ی جنسی را در خود احساس می کنید مثل گرایش به شریک جنسی و اصطلاحا هوس ایجاد رابطه در شما تمرکز حواس در رابطه دارید و در زمان سکس تنها به شریک جنسی خود فکر میکنید و اصطلاحا در زمان رابطه افکار نا مرتبط یا …. به سراقتان نمی آید ٬ و آلت شما به سفتی کامل نمیرسد یا نعوظ کامل را تجربه نمیکنید یا اصلا نعوظ ندارید ٬‌ علت بیماری نعوط در شما مشکلات فیزیکی میباشد و باید به پزشک ارولوژیست مراجعه نمایید .
    اما اگر شما فردی هستید که در زمان رابطه ٬ بر انگیحتگی لازم را ندارید ٬ نمیتوانید به شریک جنسی خود متمرکز شوید ٬‌در زمان رابطه به موارد غیر جنسی یا نامرتبط دیگر مانند مشکلات مالی و …. فکر میکنید و اصطلاحا حواستان از رابطه جنسی خود پرت میشود یا حس خوشایند و بر انگیختگی جنسی با شریک جنسی خود ندارید و به زبان ساده تر ٬ شریک جنسی شما برای شما جذابیت جنسی ندارد ٬ به احتمال قوی علت عدم نعوظ یا مشکلات نعوظ شما ٬ مشکلات روحی میباشد .

    اما در هر دو حالت برای تشخیص قطعی و دقیق میتوانید به پزشک ارولوژیست مراجعه نمایید و پزشک و متخصص ارولوژیست با انجام آزمایشات تخصصی و معاینه ی شما میتواند تشخصی دقیق تری بر این موضوع داشته باشد .


    پیشنهاد میکنم مقاله شکستگی آلت تناسلی را مطالعه کنید.


    انواع روش های درمان عدم نعوظ

    در زیر به روش های درمان بیماری عدم نعوظ ناشی از مشکلات فیزیکی که در بالا اشاره شد ٬ توسط متخصص ارولوژی می پردازیم. روش های درمان عدم نعوظ به دو دسته ی متفاوت تقسیم بندی می شوند:

    1- روش های دارویی 

    1. دارو های خوراکی 

    این روش برای افرادی استفاده می گردد که دچار اختلال نعوظ هستند و کیفیت نعوظ آنها کاهش پیدا کرده است. افرادی مثل بیماران دیابتی و … با تشخیص پزشک متخصص شدت اختلال و علت آن مشخص می شود و بر مبنای به شرایط فیزیکی هر فرد برای او دسته ای از داروها تجویز می گردد. انتخاب نوع دارو و روش استفاده از دارو توسط متخصص ارولوژی و بعد از بررسی شرایط فیزیکی بدن بیمار صورت میگیرد و تجویز یک نسخه برای تمام افراد دچار عدم نعوظ بسیار خطرناک میباشد . پس لطفا از مصرف از داروهای تجویزی برای سایر افراد یا مصرف دارو بدون تجویز پزشک خود داری نمایید.

    درمان دارویی برای عدم نعوظ مردان
    درمان دارویی برای عدم نعوظ مردان

    2. دارو های غیر خوراکی 

    در این روش فرد قبل از هر بار نزدیکی، داروهای تزریقی را در داخل آلت خود تزریق می کند و به کمک این تزریق به نعوظ مصنوعی یا نعوظ غیر طبیعی خواهد رسید .  این روش برای افرادی که دچار کاهش کیفیت نعوظ یا دچا عدم نعوظ میباشند تجویز می گردد. بیشتر افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند و نمیتوانند داروهای خوراکی مصرف نمایند در این دسته قرار میگیرند.

    دارو های غیر خوراکی 
    دارو های غیر خوراکی 

    2- روش های غیر دارویی 

    1.وکیوم آلت 

    برای برخی از بیمارانی که دچار نشت وریدی هستند تجویز می گردد که تنها در تعداد معدودی از آنها بهبود در عملکرد نعوظ مشاهده می شود. (درمان کامل صورت نمی پذیرد )

    وکیوم آلت تناسلی یک لوله توخالی است که لوله دور آلت جنسی قرار می گیرد و سپس پمپ هوای درون لوله را خالی می کند. عملکرد وکیوم آلت تناسلی و روش درمان وکیوم آلت تناسلی به این شکل است که خلائی ایجاد می کند که باعث پمپاژ خون و پر خون شدن رگ های آلت می گردد و این کار به مرور و با تکرار باعث بهبود عملکرد خون رسانی در آلت و در برخی موارد نادر بهبود نعوظ در افراد می شود.

    وکیوم آلت
    وکیوم آلت

    2.لیزرتراپی 

    در این روش به کمک اشعه ی لیزر میتوان عملکرد خون رسانی به بافت آلت را بهبود بخشید. همانطور که قبلا گفتیم لیزر آلت تناسلی، باعث ایجاد بهبود در عملکرد گردش خون در رگ های خونی آلت می شود. و بدین طریق باعث بهبود کیفیت نعوظ می گردد و معمولا این روش برای افرادی مورد تجویز قرار می گیرد که دچار کاهش کیفیت نعوظ شدند و تمایلی به مصرف دارو ندارند.

    برای اطلاعات بیشتر در مورد لیزر تراپی آلت به جهت بهبود نعوظ فیلم زیر را مشاهده نمایید :

    فیلم درمان نعوظ آلت در مردان توسط لیزر تراپی

    3- روش های جراحی

    روش های جراحی نیز شامل دو دسته میباشند :

    1. جراحی بستن وریدی

    جراحی بستن وریدی که برای بیماران با مشکل نشت وریدی تجویز می شود. پزشک با جراحی آلتی که دچار مشکل است ورید آن را می بندد. که موارد نادری پاسخ مناسبی به این جراحی ها دادند.

    2. جراحی پروتز آلت

    جراحی پروتز آلت : قبلا در مورد جراحی پروتز یا ایمپلنت آلت درمان عدم نعوظ توضیح دادیم. و در مقالات قبلی انواع پروتز های آلت تناسلی را توضیح دادیم. در این روش پروتز در داخل بافت اسفنجی شکل کپسول آلت قرار می گیرد. و تنها روش درمان در بیمارانی است که بافت آلت آنها دچار اختلال در عملکرد می باشد. مثل بیمارانی که دچار نشت وریدی هستند. یا در اثر شکستگی آلت بافت اسفنجی آلت صدمه دیدند. یا بیمارانی که دچار مشکلات دیابت یا قلبی یا …. هستند.
    همچنین افرادی که عملکرد آلت آنها کاملا دچار مشکل است و توانایی مصرف دارو را ندارند مثل بیماران قلبی، که درمان آنها تزریق قبل از هر رابطه است. (و تمایل به انجام این کار ندارند)، جراحی ایمپلنت یا پروتز آلت تنها روش قطعی درمان عدم نعوظ در آقایان است. که جواب دهی صد درصدی داشته و مشکل نعوظ بیمار به صورت قطعی درمان می گردد.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۰ رای

    17 دیدگاه

    1. انصاری نیا گفت:

      سلام دکتر جان نقی زاده هستم
      ممنون از جراحی پروتز آلت ای که برام انجام دادین
      بسیار خوشحال و ممنونم از اینکه پزشک محترمی چون شما رو پیدا کردم
      انشالله در پناه حق همیشه سلامت باشید

    2. abbas shakibi گفت:

      سلام اقای دکتر خسته نباشید من اآلتم خیلی کوچیک هست آیا راه درمانی دارد ممنون میشم اگه راهنمایی کنید در صورت ممکن بیا برا درمان

    3. هادی گفت:

      دکتر چگونه میتوان با دارو کمر سفت شود
      یک دارو برای سفت شدن کمر معرفی کنید یا یک روش یا دارو گیاهی برای سفتی الت و کمر معرفی کنید

      • دکتر میرصادقی گفت:

        داروی گیاهی یا روش سنتی برای سفت شدن کمر یا درمان عدم نعوظ را سفت شدن آلت وجود ندارد
        برای درمان مشکل نعوظ ابتدا باید علت مشخص شود و با توجه به آن روش درمان انتخاب شود
        نمیتوان یک روش یا داروی کلی برای همه ی بیماران تجویز کرد

    4. خمیسی گفت:

      دکتر جان دوستم بیمار شما بود ومشکل نعوظ و سفت شدن الت داشت که با دارو و جراحی خوب شد
      منم همین مشکل رو دارم و میخوام بیام پیشتون برای درمان ولی از اهواز هستم میتونم ازمایشات و سونوگرافی های ایشونو انجام بدم همینجا بعد بیام پیشتون

      • دکتر میرصادقی گفت:

        میتوانید برای تکمیل پرونده ی پزشکی به صورت انلاین ویزیت شوید و با مدارک چزشکی به مطب مراجعه نمایید
        اما بدون معاینه نمیتوان گفت دقیقا مشکل شما و ایشان یکسان است که شما هم دقیقا همان ازمایشات را نیاز دارید

    5. آرمان گفت:

      سلام وخسته نباشید،آقای دکتر۴۲سالمه ۶ماهه جراحی رادیکال پروستات کردم والان مشکل نعوظ دارم. بهترین درمان برای مشکل من چیه؟

      • دکتر میرصادقی گفت:

        با سلام شما با توجه به جراحی که انجام دادید باید شرایط شما بررسی بشه با دارو میشه بهبود پیدا کرد و پروتز درمان قطعی هست اما حتما باید پرونده پزشکی شما بررسی بشه

    6. محمد رضا سیدی گفت:

      سلام و روز بخیر
      آقای دکتر با استفاده از لیزر تراپی امکان افزایش قطر آلت و همچنین تاخیر در انزال هست یا خیر ؟

    7. احمدی گفت:

      بنده دیابتی هستم دوساله با عدم نعوظ کافی مواجهم ازنظر جنسی و مدت نزدیکی مشکلی ندارم ولی نعوظ کامل ندارم و سفت وسخت نمیشه باید چه کار کنم؟

    8. اصغر گفت:

      در هنگام نزدیکی آلتم شل میشود چکار باید بکنم؟

      • دکتر میرصادقی گفت:

        ابتدا باید علت مشخص شود اگر علت پزشکی نباشد ٬ روانی و روحی است و اگر پزشکی باشد ٬ میتواند با مشخص شدن علت آنرا درمان کرد
        مثل دیابت یا مشکل ورید و ….

    9. […] بیشتر در مورد علت های عدم نعوظ و روش های درمان آن به این مقاله مراجعه کنید) جراحی پروتز آلت توسط جراح و متخصص […]

    10. […] بیشتر در مورد علت های عدم نعوظ و روش های درمان آن به این مقاله مراجعه کنید) جراحی پروتز آلت توسط جراح و متخصص […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *