دعامات الانتصاب، الأنواع والتكلفة
تیر 2, 1399
انواع پروتز آلت | دکتر میرصادقی
انواع پروتز آلت و قیمت 2022 در ایران
تیر 2, 1399

پروتز آلت چیست و برای چه کسانی مناسب است ؟

  • پروتز آلت چیست؟

    در مطالب قبلی به صورت کامل عملکرد نعوظ و علت‌های عدم نعوظ در مردان رو توضیح داده‌ایم و گفتیم که چگونه این عملکرد دچار اختلال می‌شود و در چه شرایطی فرد به عدم نعوظ یا اختلال نعوظ دچار می‌گردد. در مقالات گذشته روش‌های درمان عدم نعوظ به صورت کامل توضیح داده شده و گفته شد یکی از روش‌های قطعی برای درمان عدم نعوظ،جراحی پروتز آلت یا ایمپلنت آلت می‌باشد.ایمپلنت آلت پرتقاضاترین عمل جراحی دستگاه تناسلی مردان می باشد.

    پروتز آلت مردان وسیله‌ای جهت درمان اختلال نعوظ مردان است که انواع مختلفی دارد. این پروتز که داخل آلت و درون سیلندرهای آلت بیمار تعبیه می‌گردد، جایگزین سیلندرهای آلت خواهد بود که در هنگام نعوظ پر از خون شده و سفت و بزرگ می‌شوند.

    پروتز آلت مدل‌های مختلفی دارد و هر یک از آنها عملکرد متفاوتی برای ایجاد نعوظ در بدن فرد دارند. (برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی انواع پروتز آلت مراجعه کنید ) این پروتز‌ها توسط شرکت‌های تجهیزات پزشکی معتبری در دنیا ساخته و وارد ایران می‌گردند. این پروتز‌ها همانند پروتز سینه و …. تاریخ انقضا نداشته و پس از تعبیه در بدن می‌تواند تا آخر عمر در بدن فرد بماند.

    یکی از عمل جراحی دستگاه تناسلی مردان ، پروتز آلت می باشد.پروتز آلت (ایمپلنت آلت) وسیله ای مدادی شکل است که به جهت درمان مشکل عدم نعوظ در سیلندرهای آلت فرد تعبیه می‌شود. این جراحی برای افرادی انجام می‌شود که از نظر فیزیکی (نه ذهنی) بافت آلت آنها تحت تاثیر قرار گرفته و در اثر بیماری‌هایی چون نشت وریدی یا دیابت یا کهولت سن و ….. دچار عدم نعوظ یا اختلال در نعوظ شده‌اند .

    دکتر سید امین میرصادقی

    پروتز آلت برای چه کسانی مناسب است؟

    در بیمارانی که به دلیل مشکلات فیزیکی (نه درگیری‌های ذهنی) دچار عدم نعوظ یا اختلال نعوظ هستند و توانایی نعوظ کامل خود را از دست داده‌اند و یا افرادی که به دلایلی چون بیماری‌هایی که در زیر ذکر شده دچار نعوظ ضعیف هستند، بهترین و قطعی‌ترین روش درمان عدم نعوظ ٬ تعبیه ایمپلنت یا پروتز آلت است و این بیمارارن کاندید مناسبی برای جراحی پروتز می‌باشند:

    • افرادی که دچار نشت وریدی (آلت فرد توانایی نگهداری خون در سیلندرها را ندارد و خون از آلت به وریدها پس می‌زند) هستند و نعوظ ندارند.
    • افرادی که دچار مشکلات عروقی، دیابتی یا افراد با قند بالا و … هستند ( چون خون رسانی به بافت آلت به درستی انجام نمی‌شود و نعوظ به مرور ضعیف می‌گردد).
    • کسانی که در اثر کهولت سن قدرت نعوظ خود را از دست داده و با دارو به نعوظ کامل دست نمی‌یابند.
    • افرادی که در اثر مشکلات قلبی قادر به خوردن داروهای بهبود بخش کیفیت نعوظ نیستند.
    • افرادی که در آنها بافت اسفنجی آلت به درستی کار نمی‌کند و هیچ‌گاه به نعوظ کامل نرسیده و همیشه مشکل شلی آلت داشته و یا نیاز به مصرف آمپول یا دارو قبل از هر نزدیکی دارند و تمایلی به استفاده ار آمپول ندارند.

    پیشنهاد می کنم مقاله انواع پروتز های آلت رو مطالعه کنید.


    نشت وریدی چیست؟

    نشت وریدی، یا همان اختلال نعوظ وریدی به ناتوانی جنسی عروقی در مردان اطلاق می شود. یکی از دلایل اصلی اختلال نعوظ ،نشت وریدی می باشد.درواقع با درمان نشت وریدی می توان به درمان اختلال نعوظ دست یافت. افراد مبتلا به نشت وریدی، به هنگام رابطه ی جنسی، آلتشان کامل سفت نمی شود و اگر هم کامل سفت شود، خیلی زود سفتی خود را از دست می دهد و شل می شود. درمان نشت وریدی با جراحی پروتز آلت ممکن است.

    نشت وریدی
    نشت وریدی

    پروتز آلت چگونه در بدن تعبیه می شود ؟

    پروتز توسط عمل جراحی در داخل بدن بیمار قرار می گیرد. جراحی پروتز یک جراحی غیر سرپایی بوده و در زمان جراحی متخصص ارولوژیست٬ پروتزهای مدادی شکل را در داخل سیلندرهای داخل آلت فرد را که عملکرد خود را از دست داده‌اند، تعبیه می نماید. ( برای اطلاعات بیشتر در مورد جراحی پروتز آلت و مراحل انجام آن و قیمت جراحی به مقالات قبلی در سایت مراجعه نمایید )

    پروتز آلت

    جراحی پروتز آلت توسط چه کسی انجام میگیرد؟

    این جراحی توسط متخصص ارولوژیست انجام می‌شود و دکتر سید امین میرصادقی از جراحانی است که بیشترین تعداد جراحی ایمپلنت و پروتز آلت در سال گذشته در ایران را در کارنامه‌ی کاری خود ثبت کرده است. ( برای اطلاعات بیشتر در مورد جراحی پروتز آلت به مقاله‌ی جراحی پروتز آلت مراجعه نماید.)

    جراحی پروتز آلت توسط دکتر میرصادقی
    جراحی پروتز آلت توسط دکتر میرصادقی

    مزایا و معایب پروتز آلت چیست ؟

    مزایا

    بر خلاف سایر روش‌ها،جراحی پروتز آلت تنها روشی است که درمان قطعی و صد درصدی در درمان عدم نعوظ است. و سایر روش‌ها یا باعث بهبود عملکرد نعوظ می گردند یا احتمال موثر بودن درمان در آن‌ها بسیار پایین است.

    از دیگر مزایای استفاده از پروتز این است که در هر زمانی که فرد بخواهد، نعوظ داشته ومی تواند رابطه‌ی جنسی برقرار کند. نعوظ شما تا هر زمانی که بخواهید ادامه خواهد داشت و با ارگاسم از بین نمی رود و می‌توانید بعد از انزال به رابطه ادامه دهید (مناسب برای افرادی که دچار زود انزالی می باشند).

    معایب

    از معایب استفاده از پروتز می‌توان به هزینه‌های زیاد تهیه‌ی پروتز در ایران اشاره کرد. این پروتزها به دلیل تکنولوژی بسیار بالایی که در سیستم تولید آن‌ها به کار می رود٬ کاملا وارداتی بوده و به دلیل تفاوت بالای نرخ تبدیل ارز در ایران، قیمت نسبتا بالایی خواهند داشت٬ اما در مقابل سایر روش‌های درمانی که در طول زمان نیاز به تمدید داشته و اثر بخشی بسیار کمتری از این روش دارند٬ به صرفه‌تر می‌باشد.

    از دیگر معایب جراحی پروتز می‌توان به عدم برگشت پذیری آن اشاره کرد٬ بدان معنی که همانند جراحی بینی یا پروتز سینه و …..٬ بیمار نمی‌تواند پس از جراحی به حالت قبل از جراحی برگردد.

    آیا پروتز آلت باعث افزایش سایز آلت می گردد ؟

    بر خلاف تصور عموم ، پروتزهای آلت یا ایمپلنت‌های آلت ،باید هم اندازه ی سیلندرهای اسفنجی داخل آلت فرد تعبیه شوند٬ از این رو تاثیری در افزایش سایز در فرد ندارد. اما بیماران بعد از جراحی احساس بزرگتر شدن آلت را خواهند داشت. بدین جهت که فرد معمولا قبل از جراحی تجربه‌ی نعوظ کامل را نداشته و همیشه سیلندرهای آلت او به صورت کامل بزرگ و برجسته نمی‌شده. و پس از جراحی که این سیلندرها به صورت کامل بزرگ می شوند و نعوظ کاملی را تجربه می نماید. از این رو احساس بزرگی و تا حدودی کلفت‌تر شدن آلت را در مقابل وضعیت قبل از عمل خود دارد.

    حس جنسی با پروتز آلت

    حس لامسه یا حس جنسی در فرد پس از جراحی پروتز از بین نمی‌رود و این تصور اشتباه است. اعصاب حسی آلت که در سطح پوست قرار دارد به حالت قبل به کار خود ادامه می‌دهند. پس از جراحی نیز آلت همانند گذشته حس داشته و به لمس شدن و تماس پوستی واکنش نشان می‌دهد.(همانند جراحی پروتز سینه یا بینی که پس از جراحی، بافت حس لامسه ی خود را از دست نمی‌دهد. و به تماس سطحی واکنش نشان می‌دهد) حس بر انگیختگی جنسی نیز پس از جراحی در فرد وجود خواهد داشت.

    عمل جراحی دستگاه تناسلی مردان و بالا بردن کیفیت رابطه
    عمل جراحی دستگاه تناسلی مردان و بالا بردن کیفیت رابطه

    زندگی با پروتز آلت

    پس از انجام عمل جراحی دستگاه تناسلی مردان و طی کردن دوره‌ی نقاهت ‌ بیمار می‌تواند. همانند گذشته به تمام فعالیت‌های روزمره‌ی خود بپردازد٬ می‌تواند استخر رفته٬ دوچرخه سواری کند و حتی مثل قبل روی شکم بخوابد. اما نیاز است تا در مدت نقاحت بعد از بیمار از چنین کارهایی بپرهیزد.
    همچنین همانند گذشته می‌تواند رابطه‌ی جنسی بر قرار کند و هیچ محدودیتی در میزان و یا تعداد روابط جنسی برای فرد ایجاد نخواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲۰ رای

    24 دیدگاه

    1. به جهت اینکه ادرس سایت را به دوستانم دادم از نوشتن نام خود معذورم گفت:

      ممنون دکتر جان به جهت جراحی پروتز آلتی که برایم انجام دادین
      بعد از انجام این پروتز هیچگونه مشکلی از جهت رابطه ی جنسی ندارم
      ممنون از شما و همکاران شما در بیمارستان کسری
      در فروردین پارسال بیمار شما بودم در بیمارستان کسری

      به جهت اینکه ادرس سایت را به دوستانم دادم از نوشتن نام خود معذورم

    2. رضا شیرازی گفت:

      سلام اقای دکتر بنده دیابت دارم و خواهان انجام این عمل می باشم
      ایا بعد از این جراحی ناتوانی جنسی بنده به صورت کامل درمان می شود
      و اینکه آیا پروتز آلت بعد از جراحی نیاز به تمدید دارد و یا فاسد می شود و تاریخ مصرف دارد
      و اینکه آیا میتوان برای افراد دیابتی مثل من این عمل انجام شود ؟

      • دکتر میرصادقی گفت:

        تنها روش قطعی درمان عدم نعوظ پروتز آلت بوده و این جراحی نیاز به تمدید نداشته و دائمی میباشد .

    3. عباسی پور رضوان گفت:

      بهترین و با معلومات ترین جراح ارولوژیسیت ایران هستید دکتر جان
      واقعا ممنون از جراحیم و تشکر به جهت زحماتی که کشین
      واقعا زندگیم رو مدیون جراحی پروتز شما هستم

    4. سیما گفت:

      سلام اقای دکتر همسرم التش کوچیکه با انجام این عمل میشه سایزش بزرگتر شه یا نه ؟

    5. مسعود گفت:

      سلام دکتر جراحی پروتز آلت برای درمان مشکل نعوظ در آقایان محدودیت سن هم دارد ؟

    6. ناشناس گفت:

      سلام مرد پنجاه ساله دیابتی متونه این عمل انجام بدم چند روز طول میشه خوب بشم

      • دکتر میرصادقی گفت:

        با سلام
        بله
        بیشتر بیمارانی که این عمل رو انجام میدهند مشکل دیابت دارند زیرا همانطو که در این مقاله گفتتیم دیابت یکی از علت های عدم نعوظ در اقایان هست
        قبل از عمل باید قندتون کنترل بشه و در اکثر موارد و نداشتن مشکلات و بیماری های دیگه یک شب بستری در بیمارستان دارید و دو هفته حدودا دوران نقاهت
        اما بسته به وضعیت فیزیکی بیمار میتواند این موارد تغییر کند
        برای اعلام دقیق نیاز است حتما به مطب مراجعه کنید و شرایط شما بررسی شود

    7. پورمشکانی گفت:

      سلام دکتر فقط خواستم تشکر کنم از جراحی پروتز التی که برام انجام دادین من محمد رضا پورمشکانی هستم که از کانادا بیمارتون بودم و با اجازتون شمارو به دوستان و همکارانم در کانادا معرفی کردم برای درمان که حتما بیان خدمتتون فقط مطبتون خیلی شلوغه و لطفا رسیدگی کنید

      • دکتر میرصادقی گفت:

        با تشکر از لطف شما
        متاسفانه همانطور که مشاهده فرمودید به دلیل حجم بالای بیماران امکان نوبت دهی دقیق وجود ندارد و متاسفانه همیشه شرمنده ی بیماران عزیز هستیم

    8. نیک آپان گفت:

      درود
      برای کسانی که در حالت عدم نعوظ آلت کوچکی دارند این پروتزها قابل جاگذاری هستند؟ در تصاویر اندازه پروتز بزرگتر از حالت عدم نعوظ من هستش
      به دلیل استفاده چند ساله از استروئیدها آلتم افتاده و کوچک شده این قابل انجام برای من هست؟

      • دکتر میرصادقی گفت:

        خیر پروتز باعث افزایش سایز نمیشود
        بلکه مشکل نعوظ را درمان میکند
        افتادگی آلت اصطلاح پزشکی نیست

    9. بی نام گفت:

      سفتی آلت بعد عمل چقد میشه؟ بعد اینکه اگه نعوظ شکل بگیره ، فقط تحت ارضا خون برمیگرده؟

    10. Amirhosein گفت:

      سلام آقای دکتر جراحی پروتز داوطلبی هم میشه؟؟؟اخه شاید یکی نتونه با‌ مشکلات روانیش‌ کنار بیاد‌….؟؟؟!!برخلاف اینکه از نظر جسمی هیچ مشکلی نداره…..

      • دکتر میرصادقی گفت:

        سلام از نظر پزشکی یک پزشک تنها در زمانی میتواند جراحی درمانی برای بیمار انجام دهد که بیمار به آن نیاز داشته باشد وقتی فرد نیازی به جراحی پروتز آلت نداشته باشد از نظر پزشکی به معنی کلاه برداری بوده و میتواند از نظر حقوقی دکتر را دچار کند

    11. ناشناس گفت:

      سلام من پروستات بدخیم داشتم و ۲ ماه پیش جراحی و عمل کردم بنده تا کی و چه وقت پروتز بگذارم
      محمد رضا

      • دکتر میرصادقی گفت:

        جراحی پروستات انواع مختلف دارد و من دقیق نمیدونم نوع جراحیتون چی بوده و نمیتونم بگم جراحی پروتز برای شما مناسب هست یا خیر

    12. احمدی گفت:

      سلام دکتر جان وقت بخیر آیاسفت آلت شدن به ازعمل پروترمیتواندبه اندازه طبیعی سفت شود یاسفت شدنش کمتراست،،وتوضیح دهیدکه بعدازرسیدن به ارگاسم چقدر زمان لازم هست که شل شود؟

      • دکتر میرصادقی گفت:

        دوست عزیز بستگی به نوع پروتز داره چون در دو دسته ی ثابت و هیدرولیک هستند.

    13. محمد ابراهیمی گفت:

      سلام آقای دکتر خسته نباشید.خواهش میکنم کمکم کنید.من برج ۵ سال جاری بیماری پریاپیسم داشتم رفتم عمل کردم.الان دیگه نعوظ ندارم.در حد ۱۰ الی ۲۰ درصد نعوظ دارم.میشه بگید چطوری میشه درمان بشم؟؟؟؟؟

      • adm_heidari گفت:

        اختلال پریاپیسمی که دیر درمان بشه و تایید بشه برای درمان اختلال نعوظ باید پروتز گذاشته بشه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *