سنگ‌‌های مجاری ادرار و انواع آن
سنگ‌‌های مجاری ادرار و انواع آن
آذر 17, 1399
پیچ-خوردگی-بیضه(تورشن-بیضه)
پیچ خوردگی بیضه(تورشن بیضه)
آذر 17, 1399

پوسته پوسته شدن آلت تناسلی و علائم آن

  • این بیماری مسری نیست و می تواند در هر سنی، حتی در نوزادان روی دهد. پسوریازیس تناسلی (Genital Psoriasis)
    می تواند باعث ایجاد لکه های کوچک، براق و قرمز رنگ که در ناحیه شرمگاه یا مقعد، و در چین های پوستی بین کشاله ران و ران ظاهر می شوند، نمایان شود. 

    علائمی مانند پوسته پوسته شدن آلت تناسلی، خارش، سوزش، قرمزی یا خونریزی در واقع نشان دهنده پسوریازیس ناحیه تناسلی می باشد. متاسفانه  بسیاری از مردم از عنوان کردن مشکلشان خجالت می کشند و درمورد پیگیری  و درمان آن کوتاهی کرده و به  پزشک مراجعه نمی کنند. 

    از آنجایی که پوست در ناحیه تناسلی بسیار نازک و حساس است ، درمان پسوریازیس در این ناحیه ممکن است به برنامه درمانی مختلف و داروی متفاوتی نیاز داشته باشد.

    پوست پوست شدن آلت تناسلی
    پوست پوست شدن آلت تناسلی

    پوسته پوسته شدن آلت تناسلی نشان دهنده چه بیماریست؟

    یکی از دلایل پوسته پوسته شدن ناحیه تناسلی می تواند بیماری پسوریازیس باشد. دستگاه تناسلی شخص مبتلا به این بیماری دچار لکه های اغلب قرمز، روشن، صاف و براق میشود. معمولا بسیاری از افراد این زائده های پوستی را نمی بینند ، زیرا هنگام حرکت این پوسته ها بهم سابیده می شوند. در اثر سابیده شدن این ضایعات پوستی ممکن است نقطه های کوچک خون بر روی پوست یا لباس فرد ایجاد شود.

    اگر پوست پوسته در ورودی آلت تناسلی و درست خارج از واژن زن ایجاد شود به صورت پلاکهای خاکستری دیده می شود.اما لکه ها در چین های پوست اغلب به رنگ قرمز براق هستند. مردان مبتلا به  پسوریازیس دچار لکه های قرمز کوچکی بر روی بدنه ی آلت تناسلی یا سر آن می شوند. این بیماری تنها در ناحیه شرمگاهی ایجاد نمی شود و ممکن است در قسمت هایی از ران ها ، چین خوردگی های مقعد و باسن و … ایجاد شوند.  

    علائم پوسته پوسته شدن ناحیه تناسلی یا پسوریازیس

    از آنجا که پوست در ناحیه تناسلی بسیار حساس بوده ، ناراحتی در ناحیه تناسلی همراه با  احساسی شدیدتر، ناراحت کننده تر و شرم آورتر از دیگر نقاط بدن می باشد. افراد  درگیر این بیماری علاوه بر احساس ناراحتی از علائم ظاهری ، دچار سوزش ، درد و خارش می شوند. با وجود چنین علائمی بسیاری از افراد ، احساسشان نسبت به رابطه ی جنسی سرد شده و به دنبال آن دچار مشکلات زناشویی می شوند.

    درد در ناحیه تناسلی
    درد در ناحیه تناسلی

    خارش

    یکی از علائم پوست پوست شدن ناحیه تناسلی ، خارش این ناحیه می باشد. فرد ممکن است دچار خارش شدید و طولانی مدت شود بطوری که بقدری به خارش نیاز پیدا کند که دچار خون ریزی در آن ناحیه شود.اکثر افراد معتقد هستند که یکی از بدترین بخش های پسوریازیس تناسلی ، خارش ناحیه تناسلی می باشد. حتی ممکن است این حس ، در خواب هم ادامه داشته باشد. 

    سوزش

    سوزش در اثر پسوریازیس تناسلی مانند سوزش حاصل از یک کبریت داغ را بر روی پوست شماست.
    در دمای بالا ، اصطکاک و در صورت عرق کردن این سوزش تشدید می شود.

    درد

    معمولا پوسته پوسته شدن ناحیه تناسلی بدون درد است و اغلب با سوزش و خارش همراه است.
    اما در مواردی هم افراد مبتلا احساس دردناکی را تجربه  کرده اند  به ویژه در زمانی که پوست نازک ترک خرده و خونریزی می کند.

    درمان پوسته پوسته شدن ناحیه تناسلی

    درمان مشخص و ثابتی برای این بیماری وجود ندارد .
    ممکن است فردی با دستور پزشک ، داروهایی را مصرف کند و بهبود یابد اما شخص دیگر با پیروی ازهمان دستور هیچ بهبودی نیابد. می توان گفت یک درمان برای همه جواب نمی دهد. فرد ممکن است برای تسکین درد خود نیاز به درمان متفاوتی داشته باشد بنابراین باید حتما به پزشک مراجعه کرده و با توجه به وضعیت خود و دستور پزشک معالج درمان شود.

    رابطه ی جنسی حین ابتلا به پسوریازیس

    اگرچه افراد مبتلا به پسوریازیس دستگاه تناسلی دچار سردی در رابطه می شوند اما هنوز هم می توانند رابطه ی صمیمانه ای داشته باشند. بهتر است برای برقراری رابطه جنسی یکسری از نکات بهداشتی رعایت شود از جمله:

    • در صورت خشک بودن پوست ناحیه تناسلی و اطراف آن از ایجاد رابطه جنسی امتناع کرده و آن را به تاخیر بیاندازید.
    • قبل از برقراری رابطه جنسی ، ناحیه دچار ناراحتی را به آرامی تمیز کنید. برای تمیز کردن از یک پاک کننده ملایم و بدون عطر استفاده کنید.
    • از یک کاندوم با ماده روان سازی استفاده کنید. چه مرد، چه زن مبتلا به پسوریازیس دستگاه تناسلی باشد، این کار احتمال خطر تحریک ناحیه ملتهب شده را کاهش می دهد
    • پس از رابطه ی جنسی نیز همانند قبل از ایجاد رابطه به آرامی ناحیه را شست و شو دهید. با انجام این کار تحریک پوست کمتر می شود.
    درمان پسوریازیس ناحیه تناسلی
    درمان پسوریازیس ناحیه تناسلی

    در آخر باید گفت اگر چه این بیماری ممکن است برای برخی شرم آور باشد و افراد از پیگیری و در میان گذاشتن آن با پزشک امتناع کنند اما بهتر است برای بهبود سلامتی خود آن را جدی گرفته و پیگیر درمان آن باشند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲۶ رای

    44 دیدگاه

    1. مجتبی گفت:

      باسلام. دو سه هفته هست نوک آلت تناسلی من دچار پوسته پوسته شدن شده ودربعضی مواقع ترک میخوره وخون هم میاد. ازپماد هیدروکورتیزون 1استفاده کردم بهتر شد بازم شروع شده علت ودرمان چیست؟

    2. ناشناس گفت:

      با سلام
      چند روز قبل روی بیضه سمت راست و کشاله ران همسرم دچار جوش و التهاب شدید شد،در حال حاضر جوشها کمرنگ شده و تمام ناحیه پوسته پوسته شده
      می‌خوام بدونم آیا ممکنه دچار بیماری مقاربتی و مسری باشه یا خیر

      • دکتر میرصادقی گفت:

        با سلام به احتمال بسیار زیاد مشکل پوستی می باشد و باید به دکتر پوست مراجعه کنید.

        • ناشناس گفت:

          سلام دکتر
          خدمتون عرض کنم که کلاهک آلت تناسلی من یه جور زخم های کوچک میشه بعد هم زخم هاش خوب میشه پوسته پوسته شده کلاهک قرمز میشه زیاد خارش هم میکنه

    3. ناشناس گفت:

      با سلام
      چند روزه متوجه پوست پوست شدن زیر و روی کلاهک آلت شدم و همچنین روی سر آلت هم دو ناحیه تیره مشاهده میشه با حالت پوست خشک روی اون نواحی. درد و خارش هم شدید هم ندارم. میخام بدونم اسم این بیماری چیه و آیا مسری هستش؟
      با تشکر

    4. ناشناس گفت:

      سلام خسته نباشید سمت راست الت من با یک انگشت کشیدن روش پوسته پوسته میشه و بعضی مواقع خارش و سوزش زیاد داره راه حالتون راجبه این درد وامونده چیه که امانمو بریده

      • دکتر میرصادقی گفت:

        با سام احتمال مشکلات پوستی و بیماری پسوریازیس وجود دارد
        باید حضوری معاینه شوید

    5. مهدی گفت:

      سلام من رو آلتم پوست پوست شده و امونما بریده من نمیتوانم به دکتر مراجعه کنم لطفا یک راه حل به من دهید

    6. محمد گفت:

      سلام دکتر، وقت بخیر، ۱ ماهی میشه ک روی الت بنده ی گردی ک دورش قرمز میشه و وسطش پوسته پوسته میزنه روی تنه الت تناسلی ایجاد شده و،فقط خارش داره ک ۲ جای دیگه هم زده و همینطور سر کلاهک هم پوسته پوسته میزنه و فقط خارش دارن، و چند روز پیش خیلی یهویی دانه های ریز سفیدی هم ک روی تنه الت تناسلی ایجاد شده ک هیچ علائمی ندارن، ممنون میشم جوابمو بدین

    7. ناشناس گفت:

      سلام اقای دکتر خسته نباشید.مدتی هست ک روی پوست الت تناسلی بنده یه لکه های خشکی ایجاد می شوند و گاهی اوغات باعث خارش میشه که پوست کنده میشه و سپس ناحیه خارش قرمز می شود سپس بعد از چند روز دوباره این موضوع شروع میشه ..پماد بتامتازون و ایپوزونیک به کار بردم که بعد از استفاده کلا برطرف شد ولی بعد از یک ماه از قطع کردن پماد دوباره پوسته پوسته شدن و خارش و قرمزی شروع شد.ممنون میشم بهم پاسخ بدین و کمکم کنید.

    8. ناشناس گفت:

      سلام آقای دکتر الت من زیرش قرمز شده و خیلی می سوزه خارش نداره زیاد مشکلش چیه

    9. ناشناس گفت:

      سلام وقت بخیر
      آقای دکتر برای اولین بار بعد از رابطه جنسی با همسرم روی آلت تناسلی ایشون یه پوسته های ایجاد شد اما هیچ درد و خارش و سوزشی نداشت و با شستشو هم از بین رفت
      لازمه بگم حین رابطه از هیچ گونه کرم و اسپری و ‌‌‌‌‌…استفاده نشد .

    10. ناشناس گفت:

      سلام دکتر.من روی الت تناسلیم یهو دچار پوسته ریزی و خارش میشه و قرمز شده…چندتا دکتر متخصص پوست رفتم یه سری پماد دادن و مقطعی رفع شد اما دوباره برگشت…از مرطوب کننده هم استفاده میکنم خارشم بیشتر میشه دکترا گفتن احتمالن درماتیت داری اما میترسم پسوریازیس باشه،به نظر شما تشخیص چی میتونه باشه؟ایا آزمایشی هست که دقیق بهم بگه اگزماست یا پسوریازیس؟

    11. حسن گفت:

      بقل کلاهک آلتم یه تیکه پوستم روشن شده تویه اعمال جنسی به سوزش میوفته فقد یه لکه هست آیا جدیه یا باید ولش کنم خوب بشه

      • دکتر میرصادقی گفت:

        سلام
        حداقل یک بار باید ضایعه پوستی توسط پزشک بررسی شود. گاهی خراشیدگی ها ی عادی پوست در اثر نزدیکی هست

    12. بدون نام گفت:

      با سلام
      من یه چند روزی هست که روی پوست بیضه هام پوسته پوسته شده و پایین سر کلاهک فرو رفتگی ایجاد شده پوست هارو هم که میکَنَم بعضی جاها زخم میشه لطفا بگید باید چیکار کنم🙏

      • دکتر میرصادقی گفت:

        سلام بیماری های اگزمایی و عفونی در صورت تماس جنسی مشکوک مطرح هست. اولین قدم مراجعه به پزشک جهت معاینه می باشد

    13. ناشناس گفت:

      سلام آقای دکتر چند روزی هست که سر آلت تناسلیم سوزش جزئی داره ممنون میشم کمک کنین

    14. مممم گفت:

      سلام ببخشید قسمت وسط آلتم نه سرش وسطش پایین سری می‌سوخت من فکر کردم تیغ رفته بعد دیگه کاریش نداشتم تا امروز دیدم آلتم پوست انداخته نه زخم یالان داره نه سوزشی

    15. فرهادی گفت:

      سلام من التم پوستش خشک شده و بعضی وقت هاخارش داره اماسوزش نداره چکارکنم خوب شه

    16. امیرعلی گفت:

      سلام دکتر خسته نباشید نزدیک یک ماه هست بغل کلاهک آلت تناسلیم یدونه مثل خال زیر پوستی هست حالت دایره داره که دورش قهوه ی کم رنگ هست و داخل دایره پوست خودم هست وقتی رابطه دارم یکم رنگش تیره میشه خارشی نداره اما خیلی کمک کم سوزش داره اون یه لحظه میشه رفتم پیش دکتر گفت چیزی نیست یدونه پماد داد اونم اثر نذاشت بی زحمت دکتر جان راهنمایی کنید تا از شر این خلاص شم چون هردفعه میبینم اعصابم خرد میشه و استرس میگیرم ممنون

    17. فلاحی گفت:

      سلام دکتر من پارسال پوست آلتم خیلی سفت شد و بعد از چند روز شروع به پوست اندازی کرد
      و خودم مالشش دادم تا زودتر پوست اندازیش تموم بشه و از اون موقع تنه آلتم پیر و چروکی شده اما در حالت شقی بهتر است اما ب خوبی قبلا نیست و هرموقع ک بهش نگاه میکنم حالم بهم میخوره و کم کم دارم سرد میشم بنظرتون دلیل خاصی دارد

    18. معروف گفت:

      سلام
      چطور میتونم ویزیت آنلاین بشم؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *