آلت دفن شده
آلت دفن شده چیست؟
اردیبهشت 8, 1400
التهاب آلت تناسلی
التهاب سر آلت تناسلی و درمان آن
اردیبهشت 8, 1400

ترشحات آلت تناسلی و دلایل آن + هزینه ی جراحی

  • ترشحات آلت تناسلی به از دست رفتن غیرطبیعی مایع از مجرای ادرار در نوک آلت‌تناسلی گفته می‌شود که جزو ادرار و یا مایع منی نمی‌باشد. این نشانه یک نوع بیماری مقاربتی می‌باشد و نیاز به تشخیص دقیق و درمان به موقع متخصص دارد. این تشخیص معمولاً توسط متخصصین در یک کلینیک تخصصی انجام می‌گیرد.

    ترشحات آلت تناسلی

    ترشحات آلت تناسلی

    ترشحات نرمال آلت تناسلی مردان به دو صورت مایع منی و ادرار می‌باشد. ادرار از طرف مثانه با گذر از غده پروستات و مایع منی با ساخته شدن در کیسه بیضه و ذخیره شدن در اپیدیدیم و خروج از آن از بدن خارج می‌شوند. گاهی اوقات ممکن است که این ترشحات به دلایلی غیرعادی و با حالتی خارج از حالت طبیعی باشند که در این صورت باید نسبت به علت و درمان آن اقدام کنید.

    ترشح نرمال از سر آلت بطور طبیعی هنگام اوج لذت جنسی (قبل از انزال) و پس از انزال ایجاد می شود. ترشح پیش از انزال شفاف بوده و توسط غدد کوپر تولید می‌شود. ترشحات غیر عادی از آلت مردانه امکان دارد آبکی، شیری رنگ و یا دارای چرک باشد. عفونت های ادراری و عفونت های منتقله از راه جنسی از دلایل شایع‌تر ترشحات از سر آلت می‌باشند. ترشح از سر آلت معمولاً با علائم دیگری نظیر درد، خارش و … همراه با ترشح از سر آلت وجود دارد. 

    ترشحات آلت تناسلی به علت سوزاک
    ترشحات از آلت به علت سوزاک

    علل ترشحات آلت تناسلی

    • اورتریت( التهاب مجاری ادراری)

     از دلایل ترشح از سر آلت می توان التهاب مجاری ادراری یا اورتریت را نام برد. اورتریت منجر به علائمی مثل تکرر ادرار، خارش و سوزش و گاهی تورم آلت می شود. در اثر این بیماری ترشحات زرد رنگ مایل به سبز از آلت خارج می‌شود و فرد در هنگام رابطه جنسی امکان دارد دچار درد شود. و همچنین احتمال دیده شدن خون در مایع منی یا ادرار وجود دارد. اورتریت عموماً در هنگام رابطه جنسی و از طریق شریک جنسی مبتلا به فرد سالم منتقل می‌شود. میکروارگانیسم‌های مختلفی می‌تواند باعث این بیماری شود که می‌توان به مواردی مثل کلامیدیا گنوره و تریکوموناس اشاره کرد. هرپس تناسلی (تبخال تناسلی) نیز گاهی باعث خروج ترشحات از سر آلت می‌شود. این میکروارگانیسم‌ها عامل عفونت های منتقله از راه جنسی می‌باشند.

    • بالانیت

    بالانیت به التهاب سر آلت گفته می شود و احتمال بروز آن در افراد ختنه نشده شایعتر و بالاتر می‌باشد. از علائم بالانیت می‌توان به قرمزی سر آلت، درد هنگام دفع ادرار، خارش و ترشح چرک اشاره کرد. بالانیت در اثر آلرژی، بهداشت پایین و همچنین عفونت های منتقله از راه جنسی ایجاد می شود.

    ترشحات آلت تناسلی
    بالانیت در آلت
    • عفونت های ادراری

    اگرچه عفونت های ادراری در زنان شایعتر می‌باشد اما مردان را هم نیز درگیر می‌کند. علائم عفونت ادراری در مردان شامل ترشح شفاف و تا حدی سبز رنگ از سر آلت تناسلی، سوزش و درد هنگام دفع ادرار، تکرر در ادرار، درد در زیر شکم و یا تب می باشد.

    عفونت های ادراری

    عفونت های منتقله از راه جنسی

    عفونت های منتقله از راه جنسی که اغلب به دلیل بیماری کلامیدیا و سوزاک ایجاد می‌شود باعث به وجود آمدن التهاب مجاری ادراری و ترشح از سر آلت می‌شوند.
    ارگانیسم‌های مختلفی می‌تواند باعث ایجاد این سندرم شوند مانند موارد زیر که عبارتند از:

    • کلامیدیا تراکوماتیس
    • ژنیتالیوم مایکوپلاسما
    • تریکوموناس واژینالیس
    • تبخال تناسلی
    • و…


    آزمایشات مشخصی برای تشخیص همه این عفونت‌ها وجود ندارد، ازاینرو در برخی بیماران، هیچ رابطه‌جنسی اتفاق نیفتاده و علت بروز علائم به علت حساسیت ناشی از مواد شوینده و صابون‌ها می‌باشند. اما هیچ شواهد مشخصی برای تایید این تئوری وجود ندارد.

    ترشحات آلت تناسلی / آزمایش ادرار
    آزمایش ادرار


    تشخیص علت ترشح

    ترشحات آلت‌تناسلی با آزمایش تشخیص گلوبول‌های سفید خون در درون مجرای ادرار یا نمونه ادرار ناشتا از بیمار تشخیص داده می‌شوند. بیمار باید در کلینیک مخصوص بیماری‌های مقاربتی برای آزمایش نمونه مورد معاینه قرار بگیرد چون انتقال نمونه به آزمایشگاه ممکن است باعث تشخیص اشتباه شود. رنگ و مداومت ترشح هیچ کمکی به تشخیص بیماری مقاربتی از جمله سوزاک نمی‌کند.

    تشخیص اورتریت گنوکوکی یا سوزاک در آزمایشات میکروسکوپی ترشحاتی که از سواب مجرای ادرار گرفته می‌شود بسیار دقیق و کامل می‌باشد و اگر فرد مبتلا باشد، تشخیص داده می‌شود. سایرعفونت‌ها تشخیص دشوارتری دارند. درصدی از مردانی که فعالیت‌جنسی دارند، درمجرای ادرار خود حامل کلامیدیا هستند بدون اینکه هیچ علائمی در بدن خود داشته باشند.


    بیشتر بدانید : سایز نرمال آلت تناسلی


    درمان ترشحات آلت ‌تناسلی

    NSU

    درمان به صورت مصرف آنتی‌بیوتیک درصورتیکه عفونت به علت کلامیدیا باشد خواهد بود. شریک‌جنسی شما هم نیز باید درمان مشابهی با شما برای عدم ابتلای احتمالی دریافت کند. بیماران بخاطر خطر جدی ابتلا دوباره به عفونت به علت رعایت نکردن درمان توسط شریک‌جنسی، باید پس از دو هفته دوباره مورد معاینه مجدد قرار بگیرند.

    کاندوم / ترشحات آلت تناسلی
    کاندوم

    بررسی روابط

    لازم است ارتباط جنسی مردانی که مبتلا به اورتریت گنوکوکی و NSU، در کلینیک‌های تخصصی بیماری‌های مقاربتی تشخیص داده شده و درمان شوند. بدون درمان رابطه‌جنسی، احتمال ابتلای دوباره و شکست درمان بسیار زیاد خواهد بود.

    بررسی روابط

    جهت جلوگیری از گسترش بیماری، لازم می‌باشد که تا پس از اتمام کامل دوره درمانی از نزدیکی خودداری کرده و یا نزدیکی حتما با استفاده از وسائل محافظ مثل کاندوم صورت گیرد.
    پس در صورتی که دچار ترشحات مشکوک از آلت خود بوده‌اید به پزشک مراجعه کرده و آزمایش دهید تا علت آن مشخص شده و نسبت به درمان آن اقدام کنید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲۸ رای

    56 دیدگاه

    1. ناشناس گفت:

      سلام من یک سوال داشتم. من در حال استحمام بودم و موقعی که به التم صابون زدم تا بشورمش یکدفعه یک سوزشی گرفت که اصلا نمیتونستم تحمل بکنم. گفتم شاید با ادرار درست میشه که انقدر سوزشش شدید تر شد که نتونستم تحمل کنم. و قسمتی که سوزش داره داخل الته اصلا سوزش پروستات ندارم.

    2. ناشناس گفت:

      سلام م از التم چرک های زرد میاد بیرون و وقتی ادرار میکنم سوزش خیلی زیادی دارم‌چه باید کنم

      • دکتر میرصادقی گفت:

        برای درمان و بررسی به نزدیکترین ارولوژیست منطقه مراجعه کنید یا ویزیت انلاین – باید ازمایش و بررسی بشید بعد روش درمان رو انتخاب کنیم

    3. ناشناس گفت:

      سلام
      من رابطه انال داشتم و بعد از اون ترشحات زرد رنگ از التم خارج میشه
      و معمولا درد،سوزش و خارش داخلش هست
      ویزیت حضوری نمیتونم داشته باشم
      امکان ویزیت انلاین هست؟

    4. م ح گفت:

      سلام
      سر آلتم بدفرم هست میشه تغییرش داد

    5. امیر گفت:

      سلام خسته نباشید من بعضی وقتا که ادرار میکنم ماده بی رنگی از نوک التم میاد چه چیزی امکان دارد

    6. ناشناس گفت:

      مال منم از آلتم چرک زرد میاد و هنگام ادرار سوزش دارم.شهرستانم.لطفا راهنمایی کنید

      • دکتر میرصادقی گفت:

        باید معاینه و بررسی انجام بشه

        • رضا گفت:

          سلام بنده الان چند ماه بیشتر هست از التم فشار میدی مثل چرک کم میاد بیرون هیچ دردی ندارم بیضه چپم بعضی وقتا بیقراری میکنه دوبارم دکتر رفتم قرص داد خوب نشدم چی بخورم خوب بشم ممنون

    7. حسین گفت:

      سلام
      من در طول روز از آلت تناسلی مایع خارج میشود بعضی اوقات که نشسته هستم به صورت نیم خیز بلند میشم مایع خارج میشه
      لطفاً راهنمایی کنید

    8. سامان سبحانی گفت:

      سلام من این نزدیک یک ماه اول سر التم زگیل ریز درآورد بعد الان این نزدیک دو هفته هست التم از داخل میسوزه و ترشح داره البته این ترشح مایع منی نیست روم نمیشه برم دکتر لطفا راهنمایی کتید خیلی اذیت میشم

    9. Kameshnoo گفت:

      سلام من جایی که ختنه شده ورم کرده و خارش داره میدونید دلیلش چیه

    10. سلام من یک بار قبل از اداره حدود دوقطره مایع بی رنگ چسبند خارج شد نه دردی نه سوزشی هیچی چندروزه

    11. ناشناس گفت:

      سلام از سر آلت من ترشحات سفید و شیری رنگ خارج میشه و گاهی خارش سر آلت دارم
      لطفاً دلیل و درمانشو بگید

    12. محمد گفت:

      سلام آقای دکتر من ترشح دارم منتها زمانی که می‌خوام مدفوع کنم رنگ شیری رنگ وعین آب منی تکلم ادار زیاد دارم از بچگی هم داشتم هروقت بشینم کمی ادرار میاد موقع ارضا شدن درد دارم وعجیب تراز همه این که داخل پیش آبم کمی عفونت دارم ووقتی پیش آبم میاد آلتم دراوج تحریک حالت بیحسی پیدا می‌کنه ولذام خیلی کم میشه و شل میشه

    13. محمدرضا گفت:

      با سلام من گرفتگی آلت تناسلی داشتم وعمل کردم که دکتر خارج کرد ولازم بذکر است به چه طریقی نمیدونم الان 2ماه هست از آلتم ترشح ادرار دارم دوبار هم رفتم دکتری که تمام کرده قرص داده ولی خوب نشدم علت از چیست ممنون میشم راهنمایی کنید

    14. ناشناس گفت:

      سلام اقا دکتر الت من اب معنی در اومد شبیه پنیرک تکیه تکیه ایا مراجع به دکتر کنم

    15. -امیر گفت:

      سلام خدا قوت من بعد از ادرار از التم مایه های سفید رنگی میزنه بیرون که چسبنده هم هستن وبعد که تموم میشه یک دردی میگیره بعدم ول میکنه میسوزه بیشتر هراز گاهی اینطور میشه نه باهربار ادرار سپاسگذارم 17 سالمه

    16. امیر گفت:

      سلام من حدود دوساله سر کلاهک آلتم سرخی مثل جوش میاد پمادی هست وقتی میزنم ی مدت میرن ولی باز بعد یک ماه دوماه میاد باید چکار کنم ک دیگه درمان قعطی بشم

      • adm_heidari گفت:

        این شرح حال به نفع زگیل تناسلی هست ولی در صورت ضایعات متعدد و فعال به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

    17. ناشناس گفت:

      سلام من بعد از اتمام ادرار مایع سفید از التم خارج میشه مشکل از چی میتونه باشه

    18. ناشناس گفت:

      سلام خسته نباشید من چند وقته خیلی کم التم میفشارم ازسرالت چرک هستن میبینم نه دردی ن سوزشی یه دوبارم رفتم دکتر قرص دارو دادم خوب نشدم دیگه اقدامی نکردم چکار کنم چی بخورم

      • adm_heidari گفت:

        ترشحات همراه با درد و سوزش از مجرا حتما باید از نظر عفونت های مجرای ادراری پیگیری بشه مگرنه ممکن هست بیماری های پر درد سر از جمله تنگی مجرا و … در پی داشته باشد.

    19. کمک گفت:

      سلام من وقتی بعد دستشویی آلتم می‌شورم میرم بیرون مایع سفید میاد بیرون نه زید هست نه سبز وقتی دوباره می‌شورم دوباره میاد چند بار که شستم و اکنون نخورم می‌ره یعنی چی لطفاً بگید خیلی میترسم خطرناک باشه

    20. هادی گفت:

      با عرض سلام و خساه نباشید خدمت آقای دکتر
      من موقعی ک میخام ادرار کنم قبل از ادرار از آلتم یک مایه ی قهوای رنگ از آلتم بیرون میاد باید چکار کنم
      با تشکر

    21. امیر گفت:

      سلام خسته نباشید
      یکی دو روز بعد از رابطه دچار سوزش موقع ادرار و ترشح خاکتسری رنگ بدون درد و سوزش شدم ولی بعدش کمتر و خوب شد ولی ترشح هنوز هست و کمه علتش چیه؟

    22. کیبان گفت:

      سلام خسته نباشید. آلت تناسلیم ازش ترشح زرد رنگ در اومد یک بار دیروز یک بار هم امشب خارش دارم ولی علائم دیگه ندارم نشانه چیه بیزحمت سریع جواب بدین خیلی میترسم

    23. ارمان گفت:

      سلام چند روز پیش را‌بته ازراه مقعد داشتم حالا چرک ازالتم بیرون میاد چکارکنم

    24. محمد گفت:

      سلام من چند ماه است که هر وقت تحریک میشم مایه بی رنگی و چسب ناکی میاد بیرون چی کار کنم

    25. Hasan گفت:

      سلام اقای دکتر
      سوالی داشتم ، در مورد اینکه زمان دفع مدفو مایع سفید رنگ شیری دو سه قطره
      از آلت تناسلی بیرون میاد ،سپاسگزار خواهم بود مرا راهنمایی کنید به کدام پزشک مراجعه داشته باشم ، سن اینجانب 48 مذکر
      باتشکر از شما وقت گذاشتید

    26. ناشناس گفت:

      سلام من هنگام ارضا شدن همراه با منی قطعه های ژله مانند متمایل به زرد میاد این چی هست یا حتی دسشوی برم زیاد زور بزنم بازم همین جور خارج میشه منتظر جواب هستم

    27. ناشناس گفت:

      چرا زیر آلتم زخم شده ولی خیلی اذتیم نمیکنه ؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *