بهترین مراکز لیزر لگن در تهران

درمان با لیزر یا لیزردرمانی در واقع یکی از روش های درمانی در بیماری های مختلفی می باشد که با استفاده از نور است. این نور متمرکز شده و به شکل  اشعه پرانرژی‌ درمیاید و انرژی خود را به بافت‌های تحت درمان انتقال می دهد.در ادامه به تعریف لیزردرمانی ، فواید لیزردرمانی و معرفی چند مرکز برتر لیزر لگن در تهران می پردازیم.

لیزردرمانی چیست؟

لیزردرمانی یا لیزرتراپی نوعی روش درمانی غیر تهاجمی و مفید است که امروزه یکی از پرکاربرترین روش های درمانی شناخته می شود که در کلینیک های فیزیوتراپی شناخته می شود.نحوه عملکرد لیزر به این صورت است که ، انرژی لیزر بر بدن وارد شده و باعث گرم شدن بافت ها می شود. با افزایش گرمای بافت ها، جریان خون و متابولیسم سلول ها تحت تاثیر قرار میگیرند. لیزر درمانی با افزایش متابولیسم و سوخت ساز در بدن، انرژی لازم برای ترمیم و بازسازی سلول ها رو فراهم میکند.در واقع لیزردرمانی یکی از روش های موثر و پرکاربرد در فیزیوتراپی می باشد.

لیزردرمانی

فواید لیزردرمانی

از آنجایی که امروزه از لیزر درمانی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده میشود ممکن بپرسید لیزردرمانی چه فوایدی دارد؟ در زیر به برخی از فواید لیزردرمانی می پردازیم.

• افزایش متابولیسم: لیزر درمانی باعث افزایش سرعت سوخت و ساز سلول ها می شود.
  • اثر ضد التهاب: درمان با لیزر، باعث کاهش تورم بافت ها شده و التهاب بافت ها را از بین میبرد. با لیزردرمانی تورم بافت ها کاهش میابد.
  • تسریع فرایند ترمیم بافت و رشد سلولی: لیزردرمانی باعث افزایش سرعت تولید مثل و رشد سلول ها می شود.همچنین باعث تسریع روند بهبودی و کاهش دوره نقاهت می شود.
  • بهبودی عملکرد اعصاب:عملکرد اعصاب در بافت آسیب دیده را بهبود می بخشد.
  • بهبود فعالیت های عروقی: لیزردرمانی باعث بهبود فعالیت قلبی_عروقی می شود.
  • ترمیم سریع تر زخم ها: باعث تسریع بهبودی زخم ها و کاهش احتمال برجای ماند اسکارمی شود. بافت آسیب دیده و ناکارآمد را تحریک به بهبودی می کند.
  • ضد درد (اثر مسکن): اثر لیزر درمانی دیسک کمر بر روی سلول های عصبی جلوی انتقال پیام درد به مغز را گرفته و حساسیت عصب را کم تر می کند.

لیزر لگن

یکی از موارد بسیار پرکاربرد در لیزر درمانی، لیزر لگن می باشد.از روش های بسیار موثردرمان درد های لگن و باسن و دنبالیچه میتوان به استفاده از لیزر و تابش آن بر نواحی آسیب دیده اشاره کرد. لیزر التهاب های ناحیه آسیب دیده را بدون کوچکترین درد و عوارض جانبی به خوبی درمان میکند . با توجه به عمق نفوذی که لیرز پر توان دارد قادر است به عمق ساختار درگیر نفوذ پیدا کند و پروسه های درمانی را با افزایش گردش خون و افزایش تبادلات سلولی فعال نمیاد که نتیجه آن ترمیم بافتهای صدمه دیده و بهبود درد های ناشی از آن است. بیمارانی که به این عارضه گرفتارند معمولا بازخوردهای بسیاری خوبی را از درمان با لیزر نشان داده اند که به بازگشت سریع تر آنها به شغل خود یا ورزش حرفه ای آنها بدون احساس درد در ناحیه لگن و نواحی اطراف آن کنجر شده است.

لیزر لگن

بیماری های لگن درمان شده با لیزر شامل بیماری هایی  مانند ارتریت یا التهاب مفاصل لگن، بورسیت لگن(التهاب کیسه های کوچک پر از مایع در مفصل)بوده و برخی موارد بیماران دچار هردو بیماری  ارتریت و بورسیت مفاصل لگن ، می باشند. برخی بیماران تعویض مفصل را تنها راه چاره  درمان درد لگن می دانند.

درمان بی اختیاری ادرار با لیزر کف لگن

برخی از فعالیت­های جسمانی مانند راه رفتن، رقصیدن، انجام دادن تمرینات ورزشی، بلند کردن اشیا سنگین، خندیدن، عطسه کردن و سرفه کردن می­تواند به شکم و مثانه فشار وارد کند. این فشار در برخی از افراد باعث نشت غیر ارادی ( در حد چند قطره ) می­شود، که به این عارضه بی­ اختیاری ادرار گفته می­شود. علاوه بر فعالیت­های جسمانی و انجام دادن برخی حرکات، بیماری هایی مانند دیابت، سرفه مزمن، چاقی، و یبوست می­تواند به مثانه فشار وارد کند و باعث بی ­اختیاری استرسی شود

یکی از روش های درمان بی اختیاری ادرار در زنان ،لیزر کف لگن می باشد.لیزر باعث گرم شدن دیواره واژن و مجرای پیشاب می­شود. این امر باعث تولید مجدد کلاژن در این نقاط می­شود، در نتیجه ضخامت دیواره مثانه و واژن افزایش می­یابد و تنگ می­شوند و متعاقبا این فرایند به محافظت از مثانه کمک می­کند. درمان با لیزر از نشت ادرار جلوگیری می­نماید. به طور کلی درمان با لیزر باعث تنگ شدن واژن و مثانه می­شود.

بی اختیاری ادرار
درمان بی اختیاری ادرار با لیزر

معرفی مراکز ارائه دهنده خدمات فیزیولوژی

محمدرضا دیانی

آدرس:تهران،شیخ بهایی جنوبی، ساختمان های ASP پلاک 75 تجاری

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۶۱۳۹۵۴

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 الی 20:00
پنجشنبه ها از ساعت 8:00 الی 14:00

فیزیوتراپی بیمارستان لبافی نژاد

آدرس : تهران، منطقه 4، محله پاسداران – ضرابخانه، خیابان پاسداران، خیابان بوستان نهم، تقاطع خیابان پایدار فرد، بیمارستان لبافی نژاد

شماره تماس:021-23601

مراکز معرفی شده در حیطه لیزردرمانی فعالیت داشته و خدماتی مانند لیزر لگن را ارائه می دهند.