سرطان مثانه چیست بیشتر بدانید
مهر 9, 1401
زگیل تناسلی چیست علل، علائم، پیشگیری و درمان
زگیل تناسلی چیست | علل، علائم، پیشگیری و درمان
مهر 9, 1401

درمان زود انزالی چیست؟ چند روش درمانی موثر برای انزال زودرس

  • زود انزالی چیست :

    زود انزالی یکی از مشکلات جنسی در آقایان است که می‌تواند بر روی زندگی زناشویی آن‌ها‌ تاثیر زیادی بگذارد. بسیاری از آقایان به دلیل اینکه دغدغه زیادی برای درمان زود انزالی دارند، می‌خواهند بدانند که درمان زود انزالی چیست و چقدر زمان برای درمان این مشکل وجود دارد. خوشبختانه، روش‌ها‌ی مختلفی برای درمان زود انزالی وجود دارند که اگر با آن‌ها‌ آشنایی داشته باشید، راحت‌تر‌ می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. بنابراین، اگر با مشکل زود انزالی مواجه هستید و از این مشکل رنج می‌برید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

    علائم زود انزالی چیست؟
    علائم زود انزالی چیست؟

    علائم زود انزالی چیست؟

    زود انزالی به عنوان یکی از مشکلات جنسی در آقایان می‌تواند به صورت طولانی مدت و یا کوتاه مدت باشد. زود انزالی‌ها‌ی کوتاه و گاه به گاه، جای نگرانی ندارد؛ اما زمانی که این مشکل مکرر رخ دهد، نیاز به درمان آن وجود دارد.

    بسیاری از افرادی که دارای زود انزالی هستند، نمی‌دانند که علائم زود انزالی چیست؟ به همین خاطر، خیلی دیر اقدام به درمان این مشکل می‌کنند. از جمله علائم زود انزالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • علامت اصلی زود انزالی در آقایان، عدم توانایی در به تاخیر‌اند‌اختن انزال بیش از یک دقیقه پس از دخول و حین نزدیکی است.
    • اوج گرفتن سریع انزال در طول خودارضایی نیز از جمله مشکلات رایجی است که برخی از آقایان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
    • مشکل انزال زودرس برای آقایان، زمانی تشخیص داده می‌شود که آقایان به صورت مادام العمر این مشکل را تجربه کرده باشند.

    از کجا بفهمیم زود انزالیم و چه کسی زود انزال است

    برای درک این موضوع باید بدانید که زود انزالی در پزشکی تعریف مشخصی دارد . بدان معنی که بسیاری از افرادی که خود را زود انزال یا دیر انزال میدانند دچار این مشکل نبوده بلکه در اثر شرایط به این عارضه دچار شده اند . به طور کلی در علم پزشکی به فردی که

    1. حداقل 2 بار در هفته رابطه ی جنسی داشته باشد
    2. شریک جنسی ثابتی در حدود 1 سال داشته باشد
    3. انزال او بین 3 الی 5 دقیقه نباشد

    زود یا دیر انزال گویند و اگر فرد یکی از این سه شرط بالا را نداشته باشدی میتواند در اثر هیجانات روحی یا یکنواختی رابطه دچار زود یا دیر انزالی گردد.

    درمان زود انزالی چیست؟
    درمان زود انزالی چیست؟

    زود انزالی ثانویه و اولیه چیست؟

    به طور کلی، زمانی که بحث زود انزالی در آقایان می‌شود، باید بدانیم که انواع زود انزالی چیست؟ زود انزالی به دو دسته زود انزالی اولیه و زود انزالی ثانویه تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه در مورد آن‌ها‌ توضیح می‌دهیم.

    • زود انزالی اولیه

    اگر دارای زود انزالی اولیه باشید، احتمالا شما حتی برای اولین تجربه جنسی خودتان نیز با این مشکل مواجه هستید.

    • زود انزالی ثانویه

    زود انزالی ثانویه به این معنی است که شما در طول تجربه‌ها‌ی جنسی خودتان انزال طولانی و نرمالی داشته‌اید، اما در حال حاضر شاهد زود انزالی هستید.

    هم زود انزالی اولیه و هم زود انزالی ثانویه قابل بهبود اند. فقط لازم است که شما با کمک گرفتن از پزشک یا متخصص جنسی، روش‌ها‌ی خوبی را برای درمان این مشکل در نظر بگیرید. درمان زود انزالی، بسته به اینکه زود انزالی به چه علتی به وجود آمده است، متفاوت خواهد بود.

    درمان زود انزالی چیست؟ چند روش درمانی موثر

    زود انزالی در آقایان از جمله مشکلات رایج در آقایان است، ولی خوشبختانه می‌توان آن را با کمک روش‌ها‌ی مختلف بهبود بخشید. از جمله روش‌ها‌ی بهبود برای زود انزالی آقایان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    کمک‌ها‌ی روانی

    متاسفانه، برخی از آقایانی که دارای مشکل زود انزالی هستند، با مشکلات روانی نیز مواجه می‌شوند. اضطراب، افسردگی و مشکلات عاطفی می‌توانند باعث ایجاد انزال زودرس یا اختلال انزال شوند. به همین خاطر، یکی از بهترین روش‌ها‌ برای درمان انزال زودرس، کمک گرفتن از یک روانشناس، روانپزشک یا درمانگر جنسی است.

    برخی از مشکلات جنسی در آقایان مانند انزال زودرس نیز مربوط به تعامل زوجین است. به همین خاطر، می‌توان با کمک گرفتن از زوج‌درمانی، زود انزالی را نیز درمان کرد.


    بیشتر بدانید : علت سرد مزاجی مردان


    درمان‌ها‌ی پزشکی

    داروهای مختلفی برای درمان زود انزالی در آقایان وجود دارند که هر کدام می‌توانند بسته به شرایط بیمار مورد استفاده قرار گیرند.

    ممکن است بسته به نظر پزشک، داروهای مختلفی مانند داروهای ضد افسردگی برای فرد دارای زود انزالی تجویز شود. با این حال ممکن است این داروها عوارض جانبی مختلفی مانند حالت تهوع، خشکی دهان، خواب آلودگی و … را به دنبال داشته باشند. از طرفی داروهای افسردگی می‌توانند میل آقایان به داشتن رابطه جنسی را کاهش دهند. به همین خاطر، نمی‌توان بدون تجویز پزشک از داروهای ضد افسردگی برای درمان زود انزالی در آقایان استفاده کرد.

    داروهای مختلف دیگری مانند داروهایی که برای درمان اختلال نعوظ مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند برای درمان زود انزالی آقایان مفید باشند. با این حال این داروها نیز باید بر اساس نظر پزشک برای افراد تجویز شوند.

    استفاده از کرم‌ها‌ی بی‌حس‌کننده

    یکی دیگر از روش‌ها‌ی درمان زود انزالی در آقایان، استفاده از کرم‌ها‌یی است که باعث بی حس شدن آلت تناسبی می‌شوند. این کرم‌ها‌ را می توانید روی سر آلت تناسلی بزنید تا حساسیت سر آلت تناسلی در هنگام برقراری رابطه جنسی کاهش پیدا کند. باید توجه داشت که باز هم برای استفاده از این کرم‌ها‌، باید با پزشک مشورت کرد.

    روش‌ها‌ی شروع و توقف و فشار دادن

    دو روش دیگر که برای درمان زود انزالی مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش شروع و توقف و روش اعمال فشار است. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که این دو روش موثر باشند، اما امتحان کردن آن‌ها‌ بی ضرر است.

    روش شروع و توقف

    در این روش شریک جنسی شما، آلت تناسلی شما را تحریک می‌کند تا زمانی که به انزال نزدیک شوید. سپس، باید تحریک آلت تناسلی متوقف شود تا شما احساس کنید که دوباره می‌توانید شروع کنید. شما می‌توانید از شریک جنسی خودتان بخواهید که این کار را 4 بار انجام دهد. سپس، در دفعه چهارم به خودتان اجازه دهید که انزال اتفاق بیفتد.

    روش فشار دادن

    در این روش، شریک جنسی شما آلت تناسلی شما را تحریک می‌کند تا زمانی که به انزال نزدیک شوید. سپس، باید آلت تناسلی را محکم فشار دهید تا نعوظ شما شروع یه ضعیف شدن کند.

    روش های درمان زود انزالی و زندگی با آن

    زندگی با انزال زودرس

    انزال زودرس در گروه مشکلات جنسی شایع در آقایان قرار می‌گیرد و معمولا جای نگرانی برای آن وجود ندارد. بسیاری از افراد با انزال زودرس زندگی می‌کنند و با کمک روش‌ها‌یی که گفتیم، این مشکل را در زندگی زناشویی خودشان کنترل می‌نمایند؛ اما اگر به طور مکرر دچار زود انزالی هستید، بهترین راه مراجعه به پزشک است.

    اگر احساس می‌کنید که شریک جنسی شما از انزال زودرستان ناراحت است، می‌توانید با او صحبت کنید و مشکل خودتان را با او در میان بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *