بزرگی پروستات | دکتر میرصادقی
بزرگی پروستات چیست | بیماری اجتناب ناپذیر در مردان
خرداد 20, 1398
جراحی پرده آلت تناسلی | دکتر میرصادقی
جراحی پرده آلت آقایان به جهت افزایش سایز
خرداد 20, 1398

لیزر موهای زائد و قیمت

  • یکی از مشکلات اصلی و دردسر ساز در آقایان و خانم ها موهای زاید بدن و ناحیه تناسلی می باشد. موهای زاید بدن به خودی خود ازار دهنده نیستند اما در افرادی که موهای بدن یا ناحیه ی تناسلی آنها ضخیم بوده یا تراکم موهای آنها زیاد باشد ٬فرد دچار احساس ناراحتی و ناخوشایندی میشود . با تغییر در الگوهای پوشش و رواج استفاده از لباس های تنگ و کشی در بین مردم ٬ این مشکلات بیشتر به چشم می آید و برای افراد دردسر ساز شده است .
    زیرا حرارت و رطوبت بدن مخصوصا در افرادی که دارای موهای زاید ضخیم و پر پشت میباشند ٬ حبس شده و به مرور احساس سوزش و عرق سوز شدگی و خارش در ناحیه تناسلی برای فرد به همراه دارد . یکی از راه های موثر در از بین بردن دایمی و کم پشت کردن یا نازک کردن موهای بدن ٬ استفاده از لیزر موهای زائد می باشد که از بین لیزر های موجود در بازار ٬ لیزر کندلا که آمریکایی بوده ٬ از اثر بخشی و جواب دهی بسیار بالایی برخوردار است و به همین جهت بسیار محبوب و پر طرفدار میباشد .

    تعریف موهای زائد در آقایان

    موهای زائد در تعریف، به معنای موهایی هستند که در جاهایی که نباید باشند رشد می کنند و تلاش برای حذف آنها از دیرباز مورد توجه فرار گرفته است.

    این موها از نظر ساختاری نیز با سایر مو های بدن متفاوت هستند و در بسیاری از موارد عوامل هورمونی در بوجود آمدن آنها دخیل هستند.

    امروزه به خصوص در مورد آقایان، تعریف موهای زائد با آنچه در گذشته استفاده می شد تفاوت کرده است. در دنیای فعلی و با پیشرفت تکنولوژی و فرهنگ جا افتاده اهمیت سلایق و تفاوت های فردی، هر مویی که با خواست فرد همخوانی نداشته باشد زاید تلقی شده و امکان از بین بردن آن فراهم شده است.

    مسائل بهداشتی، فرهنگی، زیبایی شناسی و مهمتر از همه سلیقه شخصی آقایان مراجعه آنها برای دریافت خدمات لیزر موهای زائد را افزایش داده است.

    نواحی لیزر موهای زائد آقایان

    پرکاربرد ترین نواحی لیزر موهای زائد آقایان شامل صورت، گوش و بینی، پشت بدن، سینه و شکم، پا، دست و ناحیه تناسلی می شود.

    هر فرد می تواند بسته و سلیقه و نیاز، متقاضی لیزر موهای زائد در همه و یا تعدادی از این نواحی به صورت کامل یا جزئی باشد.

    لیزر صورت

    رشد ریش در مردان امری طبیعی است و در تعریف موهای زائد نمی گنجد. اما بسیاری از آقایان تمایل دارند تا به طور دائم و یا طولانی مدت از شر اصلاح های روزانه خلاص شوند و صورتی صاف و عاری از مو داشته باشند.

    شما در مشاوره لیزر درمانی خود می توانید خواستار لیزر تمام قسمت هایی که ریش در آن رشد می کند شوید و یا بسته به سلیقه خود نواحی خاصی از صورت و گردن را انتخاب کنید.

    همچنین نواحی مانند گونه ها، زیر چانه و کنار ابرو ها نیز می توانند جزوی از برنامه لیزر موهای زائد شما باشند.

    لیزر موهای زائد گوش و بینی

    موهای زائد رشد کرده داخل گوش و بینی به دلیل دشواری دسترسی به این نواحی برای اصلاح و نیز حساسیت بالای مخاط داخل گوش و بینی به درد، جزو قسمت های پر طرفدار برای لیزر درمانی هستند.

    با انجام چند جلسه لیزر درمانی برای همیشه از شر موهای زشت و زمخت این نواحی خلاص می شوید و دیگر لازم نیست زمان زیادی را برای اصلاح یا اپیلاسیون های دردناک گوش و بینی خود صرف کنید.

    لیزر موهای پشت بدن

    بسیاری از آقایان به خصوص آن دسته که پر مو حساب می شوند، از رشد موهای پشت گردن، بالای بازو ها و کمر خود ناراضی هستند.

    دسترسی به این نواحی نیز برای اعمال روش هایی از قبیل اصلاح با تیغ دشوار است. اما به راحتی با چند جلسه لیزر درمانی صاف و بدون مو خواهد شد.

    لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

    بیشتر نگرانی ها در مورد لیزر موهای این قسمت از بدن است. اما با پیشرفت تکنولوؤی لیزر ها، می توان این اطمینان را داد که در صورت استفاده درست از لیزر و تنظیم مناسب آن، لیزر موهای ناحیه تناسلی ایمن خواهد بود.

    توجه داشته باشید که پوست ناحیه تناسلی معمولا تیره تر از بقیه نقاط بدن است. به همین خاطر بیشتر در معرض سوختگی های ناشی از لیزر قرار دارد. مشاوره پزشک متخصص پوست و مو، تجربه اپراتور و دستگاه مورد استفاده در لیزر درمانی این نواحی بسیار مهم است.

    لیزر موهای زائد آقایان ناحیه تناسلی اغلب بسته به سلیقه و نیاز متقاضی در سه دسته بندی ناحیه تناسلی اصلی، شامل موهای انبوه یا پراکنده بخش داخلی ران ها – ناحیه تناسلی گسترده، که مشابه مورد قبل است اما موهای کمتری را در بخش داخلی ران ها باقی می گذارد – و ناحیه تناسلی کامل که تمام موهای زائد ناحیه شرمگاهی، مقعد و کیسه بیضه را تحت تاثیر قرار می دهد، انجام می شود.

    لیزر موهای پا

    ورزشکاران حرفه ای مانند دوچرخه سواران یا فوتبالیست ها تمایل دارند تا پاهایی بدون مو داشته باشند. بسیاری از آقایان نیز دوست دارند از پرپشتی و گستردگی موهای پای خود کم کنند و یا پاهایی کاملا بدون مو داشته باشند.

    لیزر موهای زائد آقایان پا می تواند نواحی باسن، ران ها و کل پا از خط بیکینی تا انگشتان پا را در بر گیرد.

    لیزر موهای دست

    لیز آقایان زیر بغل از حیث پاکیزکی و نیز لیزر شانه و بازو ها به خصوص در میان بدنسازان و آقایانی که تمایل دارند عضلات مردانه خود را به نمایش بگذارند بسیار پر طرفدار است.

    با لیزر درمانی در مدت کوتاهی می توان موهای دست را از سرشانه تا نوک انگشتان دست، از بین برد و یا کم پشت و کم تراکم کرد.

    لیزر سینه و شکم

    لیزر موهای زائد این نواحی از بدن چه در میان بانوان و چه در بین آقایان  رایج است و تاثیر بسزایی در ظاهر افراد دارد.

    آمادگی های لازم قبل از لیزر موهای زائد

    چه در خانم ها و چه در آقایان نکاتی هستند که حتما باید قبل از شروع لیزر درمانی رعایت شوند تا نتیجه ای مناسب و کاربردی بدست آید.

    اجتناب از وکس و اپیلاسیون

    یکی از مهمترین ملزومات قبل از شروع برنامه لیزر مو های زائد است. حداقل 6 هفته قبل از لیزر درمانی اپیلاسیون و وکس انجام ندهید زیرا این روش ها موجب از بین رفتن فولیکول های مو می شوند.

    از تیغ برای اصلاح استفاده کنید

    برای شروع لیزر درمانی لازم نیست موهای بدنتان بلند باشد و تنها کافیست 24 ساعت قبل موها را شیو کنید تا هم فولیکول های لازم برای لیزر موهای زائد حفظ شوند و هم موهای بیشتری از فاز استراحت خارج و وارد فاز رویشی شوند.

    اجتناب از برنزه کردن

    حد اقل 6 هفته قبل از شروع لیزر درمانی از آفتاب گرفتن، رفتن به سولاریوم و استفاده از کرم ها و اسپری های برنزه کننده خود داری کنید. آفتاب سوختگی از طرفی احتمال آسیب دیدن و سوختگی پوست را بیشتر می کند و از طرف دیگر با تیره کردن پوست، در روند لیزر تراپی اختلال ایجاد می کند.

    مشاوره با پزشک متخصص

    قبل از شروع برنامه لیزر موهای زائد در مرکز ما معاینه و بررسی توسط پزشک متخصص پوست انجام میشود تا هم نوع پوست شما را تشخیص داده شده و برنامه مناسبی برای جلسات لیزر شما پیشنهاد شود و هم در صورت امکان آسیب به پوست، تست های لازم را انجام شده و اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار گیرد.

    مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

    • بعد از اتمام هر جلسه به دلیل حساس شدن پوست در نواحی اعمال لیزر، رعایت نکاتی که پزشک به شما توصیه می کند ضروری است. در زیر نمونه هایی از این نکات را آورده ایم
    • به مدت ۱تا ۲ هفته بعد از درمان در معرض مستقیم نور آفتاب و سولاریوم قرار نگیرید.
    • از کرم ضد آفتاب متناسب با پوست خود و با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.
    • در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول بعد از جلسه لیزر موهای زائد، از آلوئه ورا برای خنک کردن پوست استفاده کنید.
    • قرمزی پوست و مواجهه با لکه های قهوه ای روی پوست بعد از لیزر طبیعی است اما برای اطمینان خاطر می توانید با کلینیک و پزشک خود در تماس باشید.
    • ممکن است پزشک داروها و پماد های موضعی را برای شما تجویز کند. در استفاده از آنها اهمال نکنید.
    • معمولا بعد از ۳ روز از انجام عمل لیزر، پوست پوسته پوسته می شود و باعث می شود موها سریع تر بریزد. گاهی اوقات هم ممکن است که موها نریزد که می توانید از تیغ استفاده کنید و جلسه بعد حتما به متخصص اطلاع دهید.

    تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد

    تعداد جلسات لازم برای رسیدن به نتیجه مطلوب برای افراد مختلف با توجه به نوع پوست و ویژگی های ژنتیکی آنها متفاوت میباشد ٬ اما به صورت کلی

    • بین ۶ تا ۸ جلسه برای از بین رفتن کامل موهای نواحی بدن لازم است
    • فواصل بین جلسات لیزر بین ۴ تا ۶ هفته میباشد که طبق توصیه پزشکان بهتر است برای جوابگیری بهتر و سریع تر جلسات ابتدایی فواصل کمتر به هم در حدود ۴ هفته داشته باشند و میتوان جلسات ۶ به بعد را با فواصل ۶ هفته از هم انجام داد
    • بعد از هر جلسه انجام لیزر ضخامت و تراکم موها کمتر می شود
    • در برخی از افراد که تنها تمایل به کم پشت شدن و نازک شدن موهای خود دارند ( و نویخواهند نواحی مثل روی سینه و…. کاملا بدون مو باشد )‌ میتوانند دوره ی درمان را کمتر از دوره ی کامل انجام دهند که در این صورت تعداد ۴ تا ۶ جلسه برای نصف شدن حجم مو و ضخامت موهای آقایان کفایت میکند.
    • لازم به ذکر است قیمت های اعلام شده در جدول مربوط به هر جلسه میباشد

    با این حال تفاوت های فردی مثل رنگ پوست و رنگ مو و ضخامت آن در تعداد جلسات درمان بسیار موثر هستند و پزشک شما با توجه به شرایط پوست و موی شما ممکن است زمان بندی یا تعداد جلسات را کمی بیشتر یا کمتر پیشنهاد بدهد.

    انواع دستگاه های لیزر مورد استفاده در بازار ایران

    لیزر های مورد استفاده در ایران انواع متفاوتی میباشند که از این میان سه دسته ی زیر بیشترین محبوبیت و جواب دهی را در مقابل سایرین دارا هستند

    • الکساندرایت با طول موجه 755 نانومتر
    • دیود با طول موج 800 نانومتر
    • Nd- YAG با طول موج 1056 نانومتر
      که از بین این سه٬ لیزرهای با طیف نور الکساندرایت در ایران با توجه به خصوصیات ژنتیکی و پوست و موی ایرانیان و به دلیل جواب دهی مناسب ٬ محبوبیت بیشتری را دارا است.

    لیزر الکساندرایت (الکس)

    یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زائد می باشد. یکی از خصوصیات منحصر بفرد این دستگاه قابل تنظیم بودن طول موج (Pulse Duration) و میزان انرژی برای از بین بردن هر نوع مو و پوست است. لیزر الکساندرایت از نوع لیزرهای جامد است که دارای طول موج 755 نانومتر و در محدوده نور مرئی می باشد.
    با توجه به جذب بالای ملانین در این طول موج کاربرد ویژه آن، از بین بردن موهای زاید است. برخی کارشناسان لیزر الکس را قدرتمندترین و پرتاثیرترین لیزر از میان موارد بالا می دانند. این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده مخصوص برای جلوگیری از سوزش می باشد.

    لازم به ذکر است که لیز مورد استفاده در مطب پیشرفته ترین نوع لیزر با طیف نور الکساندرایت و ساخت کشور آمریکا و مجهز به سیستم خنک کننده ی قوی برای کاهش اثر لیزر در روی پوست می باشد .

    کد نواحی بدن
    کد ناحیهاسم ناحیهقیمت هر جلسه ( تومان )
    ۱کتف و سرشانه۲۰۰٬۰۰۰
    ۲زیر بغل۸۰٬۰۰۰
    ۳گودی کمر۱۰۰٬۰۰۰
    ۴جلوی مایو (بجز تناسلی) ۱۵۰٬۰۰۰
    ۵جلوی سینه۲۰۰٬۰۰۰
    ۶پشت مایو۱۵۰٬۰۰۰
    ۷پشت گردن۵۰٬۰۰۰
    ۸بازوها ( پشت و جلو ) ۲۰۰٬۰۰۰
    ۹شکم۲۰۰٬۰۰۰
    ۱۰پاها ( زانو به پایین ) ۳۰۰٬۰۰۰
    ۱۱جلوی گردن۵۰٬۰۰۰
    ۱۲پشت کامل و بالای بازو۳۰۰٬۰۰۰
    ۱۳دست ها (آرنج به پایین )۱۵۰٬۰۰۰
    ۱۴روی پاها۵۰٬۰۰۰
    ۱۵جلوی بدن کامل۳۰۰٬۰۰۰
    ۱۶پشت بدن کامل۳۰۰٬۰۰۰
    ۱۷پشت دست ها۵۰٬۰۰۰
    ۱۸ران ها۳۰۰٬۰۰۰
    ۱۹دست ها کامل۳۰۰٬۰۰۰
    ۲۰پاها کامل۵۰۰٬۰۰۰
    ۲۱تناسلی و خط باسن و آلت۱۵۰٬۰۰۰
    ۲۲ناحیه تناسلی۵۰٬۰۰۰
    ۲۳صورت کامل۱۰۰٬۰۰۰
    ۲۴گوش ها۳۵٬۰۰۰
    ۲۵گونه ها و نوک بینی۳۵٬۰۰۰
    ۲۶چانه۱۵٬۰۰۰
    ۲۷دور ابرو۱۵٬۰۰۰
    ۲۸سبیل۱۵٬۰۰۰
    پکیج ۱نیم تنه بالا
    ۲+۷+۸+۱۵+۱۶
    ۵۸۰٬۰۰۰
    پکیج ۲نیم تنه و تناسلی
    ۲+۷+۸+۱۵+۱۶+۴+۶
    ۷۳۰٬۰۰۰
    پکیج ۳نیم تنه پایین
    ۲۰+۶+۴
    ۶۳۰٬۰۰۰
    پکیج ۴دست و پا و نیم تنه
    ۲۰+۱۹+۹
    ۸۳۰٬۰۰۰
    پکیج ۵فول بادی اقتصادی
    ۲۰+۲۱+۲۲+۲۳
    ۸۵۰٬۰۰۰
    پکیج ۶فول بادی
    نواحی ۱ الی ۲۸
    ۱٬۴۰۰٬۰۰۰

    فیلم کامل از نحوه ی عملکرد لیزر

    تلفن تماس نوبت دهی مرکز لیزر

    ( برای خانم ها و آقایان به صورت مجزا با اپراتورخانم و آقا )
    ۰۲۱-۲۸۴۲۱۱۴۹


    بیشتر بخوانید: سرطان کلیه و درمان آن


    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    3 دیدگاه

    1. Erfan گفت:

      سلام.آقای دکتر استفاده از واجبی مناسب و مفید هس یا نه فقط شایعس؟؟؟؟

    2. رضایی گفت:

      کامل‌ترین مقاله‌ای بود که تو زندگیم خوندم. دکتر خیلی کامل و دقیق بود ممنون از شما و لیست قیمتی که گذاشتین. خیلی به بنده کمک کردش

    3. محمدعلی گفت:

      معمولا سایتا قیمت نمیزارن برای لیزر خیلی ممنون که این مقاله رو گذاشتین

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *