خون در منی چیست
سوزاک چیست | علت ،علائم و درمان
دی 13, 1401

پوسته پوسته شدن آلت تناسلی چیست | علائم و درمان

• پوسته پوسته شدن آلت تناسلی چیست ؟

یکی از دلایل پوسته پوسته شدن ناحیه تناسلی می تواند بیماری پسوریازیس باشد. دستگاه تناسلی شخص مبتلا به این بیماری دچار لکه های اغلب قرمز، روشن، صاف و براق میشود. معمولا بسیاری از افراد این زائده های پوستی را نمی بینند، زیرا هنگام حرکت این پوسته ها بهم سابیده می شوند. در اثر سابیده شدن این ضایعات پوستی ممکن است نقطه های کوچک خون بر روی پوست یا لباس فرد ایجاد شود.

اگر پوست پوسته در ورودی آلت تناسلی و درست خارج از واژن زن ایجاد شود به صورت پلاکهای خاکستری دیده می شود. اما لکه ها در چین های پوست اغلب به رنگ قرمز براق هستند. مردان مبتلا به  پسوریازیس دچار لکه های قرمز کوچکی بر روی بدنه ی آلت تناسلی یا سر آن می شوند. این بیماری تنها در ناحیه شرمگاهی ایجاد نمی شود و ممکن است در قسمت هایی از ران ها، چین خوردگی های مقعد و باسن و … ایجاد شوند.

علائم پوسته پوسته شدن آلت تناسلی

خارش

یکی از علائم پوست پوست شدن ناحیه تناسلی، خارش این ناحیه می باشد. فرد ممکن است دچار خارش شدید و طولانی مدت شود بطوری که بقدری به خارش نیاز پیدا کند که دچار خون ریزی در آن ناحیه شود. اکثر افراد معتقد هستند که یکی از بدترین بخش های پسوریازیس تناسلی، خارش ناحیه تناسلی می باشد. حتی ممکن است این حس، در خواب هم ادامه داشته باشد.

سوزش

سوزش در اثر پسوریازیس تناسلی مانند سوزش حاصل از یک کبریت داغ را بر روی پوست شماست.
    در دمای بالا، اصطکاک و در صورت عرق کردن این سوزش تشدید می شود.

درد

معمولا پوسته پوسته شدن ناحیه تناسلی بدون درد است و اغلب با سوزش و خارش همراه است.
    اما در مواردی هم افراد مبتلا احساس دردناکی را تجربه کرده اند به ویژه در زمانی که پوست نازک ترک خرده و خونریزی می کند.

بیشتر بدانید : مراقبت های بعد از جراحی سنگ و داشتن dj یا دبل جی

درمان پوسته پوسته شدن آلت تناسلی

برای این بیماری هیچ درمان ثابتی وجود ندارد.

ممکن است فردی با دارو تجویز شده توسط پزشک بهبود پیدا کند و یا فردی با همان دارو هیچ بهبود در بیماریشان به وجود نیاید.

رابطه ی جنسی حین ابتلا به پسوریازیس (پوسته پوسته شدن ناحیه تناسلی)

اگر شما مبتلا به پسوریازیس دستگاه تناسلی هستید، هنوز هم می توانید رابطه ی صمیمانه ای داشته باشید. انجام  این توصیه ها به کاهش تحریک پوست حین رابطه جنسی کمک کند.

هنگامی که پوست روی دستگاه تناسلی شما یا اطراف آن، خشک باشد، رابطه ی جنسی را به تعویق بیاندازید.

پیش از رابطه ی جنسی، محل آن را به آرامی تمیز کنید. مطمئن باشید که از یک پاک کننده ملایم و بدون عطر استفاده می کنید. پاک سازی همچنین می تواند از مالیدن دارو به بدن همسرتان جلوگیری کند.

از یک کاندوم با ماده روان سازی استفاده کنید. چه مرد، چه زن مبتلا به پسوریازیس دستگاه تناسلی باشد، این کار احتمال خطر تحریک ناحیه ملتهب شده را کاهش می دهد.

پس از رابطه ی جنسی، به آرامی ناحیه را شست و شو دهید. این کار تحریک پوست را کاهش می دهد. اگر از دارو استفاده می کنید، داروی خود را مصرف کنید.

راه های پیشگیری از پوسته پوسته شدن آلت

استفاده از شوینده ها

زمان دوش گرفتن، شما باید از صابون ها و شامپو بدن های ضد باکتری و یا خوشبو کننده، خودداری کنید. این مواد می تواند پوست را تحریک و باعث التهاب پسوریازیس شوند.

رژیم غذایی

مقدار زیادی فیبر در برنامه غذایی خود بگنجانید. خوردن غذاهایی با فیبر بالا یا مصرف مکمل فیبر باعث آسانی حرکات روده می شود.

جلوگیری از خشکی پوست

از یک مرطوب کننده ی بدون بو، پس از حمام کردن و در زمانی که احساس خشکی می کنید، استفاده کنید. این کار تحریک و خارش پوست شما را کاهش می دهد.

نکات بهداشتی

از دستمال توالت مرغوب استفاده کنید. این کار به کاهش تحریک پوست کمک می کند. از لباس زیر و لباس های گشاد استفاده کنید. لباس های تنگ باعث اصطکاک می شوند، و پوسته پوسته شدن را بدتر می کند. از آلوده ماندن ناحیه ی تناسلی خود با ادرار و مدفوع جلوگیری کنید. این کار باعث التهاب آن می شود.

1. ف.مجیدی گفت:

• adm_heidari گفت:

این بیماری جزو بیماری های دائمی آلت هستند و درمان نمیشوند فقط میشه این بیماری رو کنترل کرد. در شرایط شدید کورتون های موضعی تجویز میشه و خفیف چرب نگه داشتن با وازلین