ریجی اسکن چیست؟
اسفند 22, 1401
تست ریجی اسکن و نعوظ شبانه
بهترین مراکز تست ریجی اسکن تهران
اسفند 22, 1401

تست نعوظ شبانه چیست

  • تست نعوظ شبانه

    یکی از مشکلاتی که مردان ممکن است با آن مواجه شوند، اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی است. این مشکل می‌تواند هم منشأ روانی و هم منشأ جسمی داشته باشد. لذا به منظور یک درمان صحیح، ابتدا باید مشخص شود که منشأ این اختلال چیست. تست نعوظ شبانه آزمایشی است که مردان می‌توانند در بیمارستان و یا طبق توصیه و راهنمایی پزشک به تنهایی در خانه انجام دهند. تا مشخص شود که علت اختلال نعوظ آنها منشأ روانی یا جسمی دارد. این آزمایش همچنین به عنوان تست بادکردگی و سفتی شبانه آلت تناسلی (Nocturnal Penile Tumescence and Rigidity = NPTR) نیز شناخته می‌شود.

    این آزمایش برای تأیید اینکه شما در طول شب نعوظ را تجربه می‌کنید یا خیر انجام می‌شود. مردانی که عملکرد نعوظ فیزیولوژیکی طبیعی دارند در طول خواب طبیعی نعوظ را تجربه می‌کنند. به گفته مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، یک مرد بالغ سالم به طور متوسط بین سه تا پنج نعوظ خودبه‌خودی را در طول یک شب تجربه می‌کند که هرکدام از آنها به مدت 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد. مشکلات جسمی، عاطفی یا ذهنی می‌توانند منجر به اختلال در نعوظ آلت تناسلی شوند.

    تست نعوظ شبانه با دستگاه ریجی اسکن انجام می‌شود. ریجی اسکن یک دستگاه کوچک و قابل حمل است که برای ارزیابی کیفیت نعوظ شبانه آلت تناسلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه که با باتری کار می‌کند به ران یا کمر بسته شده و به وسیله دو حلقه که به یک موتور گشتاور جریان مستقیم متصل هستند. تمامی فعل و انفعلات آلت تناسلی را در طول شب ثبت می‌کند.

    روش انجام تست نعوظ شبانه (ریجی اسکن)

    تست نعوظ شبانه با استفاده از یک دستگاه مخصوص در بیمارستان تحت نظر پزشک و یا در منزل توسط خود شخص انجام می‌شود. بزرگ‌ترین مزیت خودآزمایی نعوظ شبانه این است که این امکان را به شما می‌دهد که اگر خجالت می‌کشید. این کار در حضور پزشک انجام شود، آن را به تنهایی و در خلوت خود انجام دهید. در صورتی که قرار است این تست را در منزل انجام دهید. پزشک شما یک کیف کوچک حاوی یک دستگاه ریجی اسکن (Rigiscan) همراه با کیف مخصوص آن را به شما می‌دهد. در طول آزمایش، دستگاه باید با استفاده از کیف مخصوص آن بر روی ران یا کمر بسته شود. آزمایش باید حداقل 2 یا 3 شب (معمولاً 3 شب) انجام شود. سپس به منظور تجزیه و تحلیل نتایج آزمایش، باید دستگاه به پزشک بازگردانده شود.

    65216985 – erectile dysfunction vector icon

    تست نعوظ شبانه چه مواقعی انجام می‌شود؟

    در صورتی که از اختلال نعوظ رنج می‌برید و مشخص نیست که این امر علت روانی دارد و یا یک مشکل جسمی است، در چنین مواقعی اورولوژیست شما ممکن است انجام آزمایش نعوظ شبانه را توصیه کند.

    مقدمات لازم برای تست نعوظ شبانه

    معمولاً نیازی به مقدمات خاصی نیست. تنها توصیه اینکه، بهتر است در روزهای آزمایش از چرت‌های عصرانه پرهیز کنید تا شب خواب راحت‌تری داشته باشید. این امر می‌تواند نتایج سودمندی داشته باشد.

    روش انجام تست نعوظ شبانه

    قبل از رفتن به رختخواب در شب، ابتدا باید دستگاه ریجی اسکن را که پزشک به شما داده است روی بدن خود نصب کنید. در چنین مواقعی، پزشک شما دستورالعمل‌های دقیقی در مورد روش استفاده از دستگاه را به شما ارائه خواهد کرد. مراحلی که باید انجام داد به شرح زیر است:

    • باتری‌های جدید را در دستگاه قرار دهید (این کار باید هر شب انجام شود).
    • کیف مخصوص دستگاه را محکم بر روی ران خود ببندید و سپس دستگاه ریجی اسکن را در داخل کیف قرار دهید.
    • دستگاه ریجی اسکن شامل دو حلقه است. حلقه‌ای که با علامت «پایه/base» مشخص شده است را بر روی قاعده آلت تناسلی و حلقه‌ی «نوک/tip» را بر روی سر آلت تناسلی خود ثابت کنید.
    • پس از انجام مراحل فوق، دکمه ON (روشن) را فشار دهید تا دستگاه روشن شود.
    • پس از روشن شدن دستگاه، احساس خواهید کرد که حلقه در حال حرکت و تطابق پیدا کردن با آلت تناسلی شما است.
    • در هنگام صبح، دکمه OFF (خاموش) را فشار دهید تا دستگاه خاموش شود. سپس دستگاه را در کیف مخصوص آن قرار دهید.
    • اگر در طول شب نیاز به ادرار کردن داشتید، دستگاه را خاموش کرده و آن را از بدن خود جدا کنید. پس از ادرار کردن، دستگاه را با رعایت دستورالعمل‌های بالا مجدداً بر روی بدن خود نصب کنید.
    • لازم به ذکر است که استفاده از دستگاه ریجی اسکن کاملاً بدون درد است.

    در طول دوره تست نعوظ شبانه (که معمولاً سه روز است)، دستگاه تمام اطلاعات لازم را ضبط و ثبت می‌کند. سپس باید دستگاه را به پزشک خود برگردانید. پزشک شما نیز دستگاه را به کامپیوتر متصل می‌کند؛ تمام اطلاعات موجود در دستگاه ریجی اسکن را با استفاده از یک نرم‌افزار خاص مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و نتایج تست را پرینت خواهد کرد.

    تست نعوظ شبانه

    روش تفسیر نتایج تست نعوظ شبانه

    با توجه به نتیجه تست (روانی بودن یا جسمانی بودن منشأ اختلال نعوظ)، پزشک دستورالعمل‌های تکمیلی را به شما ارائه می‌دهد و گزینه‌های درمانی مناسب را به شما اطلاع خواهد داد. در صورتی که در آزمایشات انجام شده شک وجود داشته باشد، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که تحت غربالگری خاص‌تری قرار بگیرید (مثلاً تریپلکس آلت تناسلی).

    سخن آخر

    تست نعوظ شبانه مناسب مردانی است که از اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی رنج می‌برند و به منظور درمان این مشکل لازم است ابتدا مشخص شود که منشأ این اختلال روانی یا جسمانی است. این تست با دستگاه ریجی اسکن و بدون هیچگونه دردی انجام می‌شود، زیرا لازم نیست که هیچ قطعه‌ای وارد بدن شود و تمامی قطعات آن در خارج از بدن قرار می‌گیرد که تمامی مراحل آن به طور کامل در بالا توضیح داده شد. در طول شب که شما خواب هستید، دستگاه ریجی اسکن تمامی اطلاعات لازم برای تجزیه و تحلیل را گردآوری کرده تا پزشک شما بتواند درمان صحیح را تجویز کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۸ رای

    1 دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *