سوزش ادراری

آبان ۸, ۱۳۹۸

سوزش ادراری

سوزش ادرار

سوزش ادرار اغلب نشانه ای از التهاب مثانه (التهاب یا عفونت مثانه و پیشابراه)، هر چند آن به عنوان نشانه ای از شرایط متعدد مربوط به دستگاه ادراری و تناسلی رخ می دهد. راه تشخیص با آزمایش ادرار شروع می شود و ممکن است شامل سایر روش های تشخیصی، بسته به طیف کاملی از علائم و یافته های آزمایش کامل ادرار دارد.

چرا سوزش ادرار داریم

به دو دلیل، حس می کنیم که سوزش ادرار داریم، یکی به این دلیل که دمای ادرار گرمتر از حد معمول است و دیگری اینکه با ادرار کردن، احساس سوزش می کنیم. هر دو این علائم، نشانه ای از یک عفونت احتمالی می باشند، بنابراین مراقبت های پزشکی مهم هستند مخصوصا اگر علائم دیگری نیز وجود داشته باشند.

سیستیت بینابینی، شرایط مزمن دردناکی است که در آن، مثانه ملتهب و تحریک می‌شود و در نتیجه فرد مجبور می‌شود که به طور مکرر ادرار کند و ادرار کردنش دردناک می‌باشد. سیستیت بینابینی علایمی شبیه سیستیت (عفونت باکتریایی مثانه) دارد، اما کشت ادرار از نظر باکتری منفی است و دادن آنتی‌بیوتیک معمولاً کمکی نمی‌کند. این عارضه درزنان شایع‌تر از مردان است.

علائم سوزش ادرار

احساس داغی و سوزش در زمانی که ادرار می کنید، همراه با احساس درد است و حتی باعث می شود که فرد ادرار خود را نگه دارد. بچه های خردسال، از ترس سوزش ادرار ، آن را نگه می دارند.

علل بروز این بیماری

تحقیقات این طور نشان می‌دهند که این بیماری در واقع یک نوع نشانگان التهاب مثانه است که احتمالاً توسط عفونت باکتریایی، خودایمنی (پاسخ ایمن به اجزای خودی بدن) یا موارد آزارنده ایجاد می‌شود. تحریک مثانه و قرارگرفتن در معرض اشعه ایکس (رادیوتراپی ناحیه لگن) نیز از علل احتمالی این بیماری می‌باشند. در این قسمت به طور کامل به بررسی علت این بیماری می پردازیم.

محصولاتی که می توانند موجب حساسیت شیمیایی شوند عبارتند از:

• دوش
  • صابون
  • دستمال توالت معطر
  • روان کننده های واژن
  • فوم های جلوگیری از بارداری

درمان سوزش دستگاه تناسلی

درمان سوزش ادرار ، بستگی به علت آن دارد. پس از آنجا که ادرار به دلایل مختلفی داغ و باعث سوزش می شود و همچنین به دلیل اینکه بیشتر تشخیص هایی که داده می شوند، علائم مشابهی با یکدیگر دارند، ابتدا به یک پزشک مراجعه کنید و سپس اقدام به درمان های خانگی کنید. در بیماران مختلف، درمان‌های مختلفی مؤثر واقع می‌شود. حتی در یک خانم هم، یک نوع درمان ممکن است اثر کند، ولی بعد تأثیر خود را از دست بدهد. بسیاری از علل درد یا سوزش ادرار ، به راحتی با آنتی بیوتیک ها درمان می شوند.

همچنین نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند باعث خارج شدن باکتری ها از سیستم ادراری شود و ادرار را کمی کمتر، اسیدی کند.

منبع hidoctor.ir