پروتز سمی ریجید و مراقبت بعد از جراحی
بهمن 25, 1401
ریجی اسکن چیست؟
بهمن 25, 1401

درباره پروتز هیدرولیک و مراقبت بعد از جراحی بیشتر بدانید

  • هر آنچه که باید درباره پروتز هیدرولیک و مراقبت بعد از جراحی بدانید

    هر آنچه که باید درباره پروتز هیدرولیک و مراقبت بعد از جراحی بدانید

    برای اکثر مردان، اختلال نعوظ را می‌توان با دارودرمانی با موفقیت درمان کرد. اگر از نظر پزشک کاندیدای مناسبی برای این روش‌های درمانی نیستید یا اثرگذاری آن‌ها به اندازه‌ای نیست که نعوظ کافی برای فعالیت جنسی شما فراهم کنند، احتمالا باید برای کاشت پروتز آلت تناسلی اقدام کنید.
    در حال حاضر دو نوع پروتز آلت تناسلی با عنوان پروتز هیدرولیک و پروتز غیرهیدرولیک وجود دارد ، عملکرد پروتز هیدرولیک شبیه تر به فرایند طبیعی نعوظ هست که سبب می شود عملکرد طبیعی نعوظ را به بهترین شکل تقلید کند و ظاهر مصنوعی و غیرعادی کمتری به آلت می‌دهد. در این مطلب قصد داریم به پروتز هیدرولیک و مراقبت بعد از جراحی آن بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم پیش از هرگونه اقدامی با ما همراه باشید!

    مزایای کاشت پروتز هیدرولیک

    پروتز هیدرولیک یکی از ابزارهای مدرن و دقیق است که در زمینه بهبود و درمان اختلالات جنسی به‌خصوص اختلال و عدم نعوظ در مردان کارایی دارد و توانسته است بالاترین میزان رضایت را کسب کند.

    برخلاف آنچه که به نظر می‌رسد، کاشت پروتز هیدرولیک منحصرا برای مردان مسن نیست. مردان جوانی که به‌دلیل ابتلا به بیماری‌ها یا آسیب‌های سیستم عصبی یا آسیب فیزیکی به آلت تناسلی (مثلا در نتیجه تصادف اتومبیل) درگیر اختلال نعوظ هستند نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. البته کاشت پروتز برای درمان مشکلاتی مانند بیماری پیرونی یا کجی آلت تناسلی نیز کارایی دارد.

    در واقع، پروتز هیدرولیک ستون استوانه‌ای‌شکل است که توسط اورولوژیست یا نفرولوژیست در اجسام غاری آلت تناسلی نصب می‌شود. ازآنجایی‌که به یک پمپ آب متصل است، بیمار می‌تواند در زمان نیاز به نعوظ حجم و استحکام آلت را افزایش دهد.

    مزایای کاشت پروتز هیدرولیک

    بهتر است بدانید که کاشت انواع پروتز آلت تناسلی، تاثیری روی افزایش میل یا احساس جنسی ندارد و سایز آلت را بزرگتر از قبل نمی‌کند. برای بهبود این مشکلات، شما نیاز به روش‌های درمانی دیگری دارید. حتما در زمینه کاشت پروتز هیدرولیک و مراقبت بعد از جراحی با پزشک خود مشورت کنید.

    آمادگی برای جراحی و کاشت پروتز هیدرولیک

    معمولا قبل از جراحی پزشک یک جلسه مشاوره برگزار می‌کند تا علاوه‌بر معاینه از سوابق پزشکی و داروهای مصرفی شما نیز آگاه شود. زیرا مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (مانند ایبوپروفن و ناپروکسن) و داروهای ضدانعقاد (مانند آسپرین و وارفارین) خطر خونریزی و کبودی را حین جراحی افزایش می‌دهند. سیگار کشیدن و مصرف الکل قبل از جراحی می‌تواند باعث اختلال در روند بهبودی محل زخم شود.

    لازم است شب قبل از عمل دوش بگیرید و موهای زائد ناحیه تناسلی را اصلاح کنید. از مصرف هرگونه لوسیون، کرم یا عطر در این ناحیه خودداری کنید. ازآنجایی‌که این روش جراحی نیاز به بیهوشی یا بی‌حسی دارد، روز عمل باید ناشتا باشید. مطمانا توجه به این نکات و دستورالعمل ارائه‌شده توسط پزشک، احتمال موفقیت کاشت پروتز هیدرولیک و مراقبت بعد از جراحی را افزایش می‌دهد.

    نحوه کاشت پروتز هیدرولیک در آلت تناسلی

    نحوه کاشت پروتز هیدرولیک در آلت تناسلی

    پروتز هیدرولیک از دو عدد سیلندر، یک عدد پمپ و یک مخزن مایع تشکیل شده است. اصولا بعد از بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی، جراح یک برش ظریف در پایین شکم ایجاد می‌کند تا بتواند مخزن مایع را در زیر آلت تناسلی قرار دهد. سپس پمپ مورد استفاده برای تنظیم جریان مایع از مخزن به آلت تناسلی، در زیر کیسه بیضه قرار داده می‌شود و لوله‌های اتصال سیلندر، مخزن و پمپ کاشته می‌شوند. در نهایت، سیلندرها در داخل اجسام غاری آلت تناسلی قرار می‌گیرند. هنگامی‌که تمام اجزا پروتز هیدرولیک در جای خود قرار گرفتند، برای ایجاد یک سیستم بسته به یکدیگر متصل می‌شوند.

    پروتز هیدرولیک بر فرآیند خروج ادرار تأثیر نمی‌گذارد، زیرا اجسام غاری در فاصله مشخصی از مجرای ادراری قرار دارند. معمولا زمانی‌که بیمار می‌خواهد نعوظ داشته باشد، از پمپاژ مایع (آب ایزوتونیک) به داخل سیلندرهای پروتز آلت تناسلی استفاده می‌کند و ساختار آلت تناسلی را بزرگتر و محکم‌تر می‌کند. پس از آمیزش، جریان مایع را باز می‌کند و نعوظ به پایان می‌رسد.

    پروتز هیدرولیک و مراقبت بعد از جراحی

    پروتز هیدرولیک و مراقبت بعد از جراحی

    طبق دستورالعمل کاشت پروتز هیدرولیک و مراقبت بعد از جراحی، به بیمار ترکیبی از آنتی‌بیوتیک‌ها داده می‌شود تا از عفونت بعد از عمل جلوگیری شود. مصرف داروهای ضددرد و ضدالتهاب نیز کمک زیادی به بهبود درد، تورم و قرمزی می‌کند. سعی کنید داروهای خود را به‌صورت منظم و تا آخر مصرف کنید.

    برای 2 تا 3 روز اجازه دوش گرفتن و خیس کردن محل برش را ندارید. بعد از گذشت این زمان می‌توانید بانداژ را بردارید و محل جراحی را طبق دستور پزشک تمیز و ضدعفونی کنید.

    برای بهبودی سریع‌تر، حداقل تا یک هفته از انجام فعالیت بدنی شدید و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. در هفته اول پیاده‌روی آرام ایرادی ندارد، اما اجازه شنا کردن و رفتن به سونا یا جکوزی را ندارید.

    حداقل تا یک هفته از مصرف سیگار و نوشیدنی‌های حاوی الکل اجتناب کنید و به‌جای این‌ها مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید. معمولا بیماران می‌توانند بعد از گذشت تقریبا 3تا 6 هفته، نتایج نهایی کاشت پروتز را مشاهده و برای برقراری رابطه جنسی اقدام کنند. قبل از این بازه زمانی، از مقاربت جنسی به شیوه‌های مختلف پرهیز کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد پروتز هیدرولیک و مراقبت بعد از جراحی، با جراح خود نیز مشورت کنید.

    خطرات و عوارض احتمالی کاشت پروتز هیدرولیک آلت تناسلی

    خطرات و عوارض احتمالی کاشت پروتز هیدرولیک آلت تناسلی

    اگرچه کاشت پروتز آلت تناسلی روشی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، اما مانند سایر روش‌های جراحی بدون عوارض نیست. از عوارض احتمالی کاشت پروتز هیدرولیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • آلرژی به ماده بیهوشی
    • عفونت، به‌ویژه در افراد مبتلا به دیابت یا آسیب نخاعی
    • چسبیدن سیلندر به پوست آلت تناسلی و نمایان شدن ظاهر آن از بیرون
    • موفقی‌آمیز نبودن جراحی و عدم عملکرد پروتز (در این شرایط نیاز به انجام جراحی مجدد است)

    تجربه نشان داده است که توجه به اصول کاشت پروتز هیدرولیک و مراقبت بعد از جراحی، در کاهش خطر بروز عوارض موثر است. پس در انتخاب پزشک خود دقت کنید و دستورالعمل‌های کاشت پروتز هیدرولیک و مراقبت بعد از جراحی را نادیده نگیرید!

    سخن آخر

    در حال حاضر کاشت پروتز آلت تناسلی تنها روش درمانی است که 100% شانس نعوظ کامل و تقریبا نامحدود را تضمین می‌کند. با نصب پروتز هیدرولیک و تجربه مقاربت طبیعی، شانس بارداری را در خود افزایش دهید. مطمانا مشورت با یک پزشک اورولوژیست اطلاعات بیشتری در مورد کاشت پروتز هیدرولیک و مراقبت بعد از جراحی در اختیار شما بگذارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۲ رای

    13 دیدگاه

    1. ناشناس گفت:

      سلام
      ممنون بابت راهنمایی های خوبتون
      هزینه نصب پرونز چنده

    2. ناشناس گفت:

      برای منی که دیابت کنترل شده دارم و دارو مصرف میکنم هم میتونم از این پروتز ها استفاده کنم؟ خطری نداره؟

    3. ناشناس گفت:

      ریسک عفونت این پروتز ها چقدره؟ مراقبت ها به چه صورته میشه در این مورد هم پست بزارین؟

    4. ناشناس گفت:

      بهترین برند پروتز برای کدوم برنده و هزینه ی جراحیش چقدره؟

      • دکتر میرصادقی گفت:

        بیشتر ما برند آمریکایی بوستون ساینتیفیک رو پیشنهاد میدیم ولی تمامی برندها تایید شده هستند

    5. ممد گفت:

      سلام مرسی که راهنمایم میکنید.

    6. ناشناس گفت:

      مزیت این پروتزها نسبت به نوع ثابت چیه؟

    7. ناشناس گفت:

      اگر یه موقع خراب بشه سیستمش گارانتی هم داره؟از کجا میتونیم تهیه کنیم؟؟؟

      • دکتر میرصادقی گفت:

        بله دوست عزیز شرکت ها گارانتی دارن و برای تهیه شما باید معاینه بشید و درصورت نیاز به شرکت مربوطه معرفی میشید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *