پروتزآلت تناسلی چیست | انواع پروتز و مراحل جراحی
بهمن 24, 1401
پروتز هیدرولیک و مراقبت بعد از جراحی
درباره پروتز هیدرولیک و مراقبت بعد از جراحی بیشتر بدانید
بهمن 24, 1401

پروتز سمی ریجید و مراقبت بعد از جراحی

  • پروتز سمی ریجید و مراقبت بعد از جراحی

    اختلال نعوظ یک مشکل شایع در بسیاری از آقایان است و از آنجایی که روی زندگی جنسی و کیفیت رابطه تاثیر منفی دارد باعث ناراحتی آن‌ها می‌شود. این مشکل در برخی موارد با استفاده از برخی داروها و درمان‌های ساده برطرف می‌شود، اما اگر بدن بیمار نسبت به این درمان‌ها مقاومت نشان دهد، پزشک از آخرین راه‌حل یعنی پروتز سمی ریجید یا پروتز آلت تناسلی استفاده خواهد کرد.

    پروتز آلت تناسلی چیست؟

    پروتز آلت در حقیقت یک وسیله‌ی مخصوص است که توسط متخصص درون آلت تناسلی و سیلندرهای آلت قرار می‌گیرد تا اختلال نعوظ درمان شود. این پروتز انواع و مدل‌های مختلفی دارد، اما ساده‌ترین شکل آن را می‌توان یک جفت میله منعطف درنظر گرفت. زمانی که این میله درون آلت تناسلی قرار می‌گیرد، باعث می‌شود که آلت همیشه در حالت نیمه سفت باشد و شخص برای برقراری رابطه جنسی دیگر مشکلی بابت نعوظ نداشته باشد.

    البته پروتز دیگری نیز وجود دارد که امروزه به یکی از انتخاب‌های محبوب تبدیل شده است. پروتز هیدرولیکی یا پروتز پمپی در حقیقت دومین نوع پروتز سمی ریجید است که حالت طبیعی‌تری به آلت می‌دهد و به‌همین‌دلیل نسبت به مدل قبل، یعنی مدل غیر پمپی طرفداران بیشتری دارد. این پروتز به گونه‌ای است که شخص باید هنگام نعوظ دکمه‌ی مخصوصی که داخل بیضه قرار دارد را فشار دهد تا پروتز از مایع پر شود. با انجام این روند، آلت تناسلی سفت و بزرگ می‌شود و شخص می‌تواند به‌خوبی رابطه جنسی را انجام دهد.

    همان‌طورکه مشاهده می‌کنید، عملکرد پروتز پمپی به عملکرد طبیعی آلت تناسلی شبیه است و زمانی که سیلندرهای داخل آلت تناسلی خالی باشند، قطر آلت کوچک‌تر خواهد شد و فرم طبیعی‌تری پیدا خواهد کرد. بنابراین اگر از طرفداران لباس و شلوارهای تنگ هستید، توصیه می‌شود از این نوع پروتز آلت تناسلی استفاده کنید. البته باید گفت هزینه این جراحی نسبت به نوع غیر پمپی بیشتر است، زیرا در مقایسه با نوع قبل تکنولوژی پیشرفته‌تری دارد.

    کاندیدای مناسب پروتز سمی ریجید

    • افرادی که مشکل نعوظ در آن‌ها با مصرف دارو و سایر روش‌ها بهبود پیدا نکرده است.
    • افرادی که مشکل نعوظ دائم دارند.
    • افرادی که مشکل آتروفی یا بدشکلی آلت تناسلی دارند.

    مزایا و معایب جراحی پروتز آلت تناسلی

    اگر تصمیم به انجام این درمان دارید، آشنایی با مزایا و معایب جراحی پروتز آلت تناسلی بسیار اهمیت دارد. از همین رو لازم است بدانید که اصلی‌ترین مزیت این جراحی، دائمی بودن آن است. سایر روش‌هایی که برای درمان نعوظ مورداستفاده قرار می‌گیرند باید به‌صورت دوره‌ای تمدید شوند تا اثربخشی لازم را داشته باشند، اما پروتز سمی ریجید کاملا قطعی و صد درصد است و افرادی که این درمان را انجام داده‌اند بین 90 تا 100 درصد رضایت داشته‌اند.

    در رابطه با معایب این جراحی نیز می‌توان به قیمت بسیار بالای این درمان اشاره کرد. این پروتزها تکنولوژی بسیار بالا و پیشرفته‌ای دارند که داخل کشور تولید نمی‌شوند و به‌همین‌دلیل کاملا وارداتی هستند. حال از آنجایی که نرخ تبدیل ارز در کشور ما بسیار بالا است، این درمان هزینه‌ی بالایی خواهد داشت. البته این درمان مانند سایر روش‌های درمانی نیاز به تمدید و پرداخت هزینه‌ی دوباره ندارد و کاملا به‌صرفه‌ است.

    عدم برگشت‌پذیری این جراحی نیز از دیگر معایب پروتز سمی ریجید است؛ یعنی شما بعد از جراحی دیگر امکان پشیمان شدن ندارید، زیرا امکان برگشت به حالت قبل جراحی وجود ندارد. از همین رو توصیه می‌شود تمام اطلاعات لازم درباره‌ی این بیماری را به‌دست آورید و کاملا آگاهانه آن را انتخاب کنید.

    عوارض جانبی پروتز سمی ریجید

    این جراحی نیز مانند سایر جراحی‌ها از یکسری عوارض جانبی برخوردار است، البته تمام این عوارض احتمالی هستند و اگر جراحی توسط یک متخصص حرفه‌ای و با تجربه انجام شود احتمال بروز این عوارض به حداقل خواهد رسید.

    • خونریزی کنترل‌نشده
    • عفونت
    • تحلیل بافت آلت تناسلی
    • از کار افتادگی مکانیکی آلت تناسلی

    صفر تا صد روند جراحی پروتز سمی ریجید

    اولین اقدامی که باید صورت گیرد تشخیص بیماری است؛ به‌طوری‌که بیمار به پزشک مراجعه می‌کند تا علت عدم نعوظ مشخص شود. در ادامه اگر متخصص تشخیص داد که بافت آلت دچار مشکل شدید شده است و نمی‌توان مشکل را با دارو حل کرد، انجام پروتز سمی ریجید را پیشنهاد می‌دهد.

    این جراحی هم با بی‌حسی موضعی و هم با بیهوشی قابل انجام است. که با توجه به شرایط بیمار و نظر پزشک این موضوع مشخص می‌شود. بی‌حسی که برای این جراحی مورداستفاده قرار می‌گیرد، بی‌حسی نخاعی یا بی‌حسی پایین تنه است. و پزشک علاوه‌براین موارد، آنتی‌بیوتیک را نیز به درون ورید بیمار تزریق می‌کند تا از بروز عفونت جلوگیری کند.

    در ادامه پزشک لوله سوند را از طریق آلت تناسلی به مثانه وارد می‌کند تا ادرار در طول جراحی جمع شود. برش این جراحی می‌تواند در نقاط مختلفی چون زیر سر آلت تناسلی، پایه آلت یا پایین شکم ایجاد شود تا متخصص بتواند از آن طریق پروتز را انجام دهد. انتخاب نوع و اندازه پروتز برای هرشخص با توجه به شرایطی که دارد انجام می‌شود تا بهترین نتیجه به‌دست آید. در نهایت پزشک با بخیه محل جراحی را بخیه می‌زند و جراحی پروتز سمی ریجید به پایان می‌رسد.

    مراقبت بعد از جراحی

    مراقبت بعد از جراحی پروتز سمی ریجید یکی از مهم‌ترین مراحل مربوط به این جراحی است. زیرا اگر این مرحله به‌خوبی سپری نشود نتیجه‌ی مطلوبی حاصل نخواهد شد. احساس درد پس از این جراحی کاملا طبیعی است، در نتیجه بیمار باید برای چند روز از داروهای مسکن استفاده کند. استفاده از داروهای آنتی‌بیوتیک نیز برای این دوران تجویز می‌شود تا عفونتی ایجاد نشود.

    در دوران نقاهت جراحی از خم شدن پرهیز کنید و آلت تناسلی را بالای شکم و سمت ناف نگه دارید. تا پروتز به‌خوبی درون آلت تناسلی قرار گیرد. 4 تا 6 هفته به‌طورکامل استراحت کنید و پس از آن به آرامی فعالیت‌های سنگین بدنی و رابطه جنسی را شروع کنید. برخی پزشکان توصیه‌های دیگری را نیز به‌عنوان مراقبت بعد از جراحی مطرح می‌کنند که توصیه می‌شود به این توصیه‌ها به‌خوبی توجه کنید تا مشکلی در ادامه پیش نیاید.

    آیا انجام پروتز سمی ریجید روی حس جنسی تاثیر دارد؟

    بسیاری از افراد نگران هستند که پس از انجام این پروتز حس جنسی خود را از دست بدهند، اما آیا واقعا چنین احتمالی وجود دارد؟ مسلما خیر، زیرا اعصاب حسی آلت تناسلی در سطح پوست وجود دارند و این جراحی روی این اعصاب هیچ تاثیری نمی‌گذارد. پروتز سمی ریجید نه‌تنها تاثیر منفی روی رابطه جنسی ندارد، بلکه با رفع مشکل نعوظ به افزایش کیفیت رابطه نیز کمک می‌کند.

    دقت داشته باشید که این جراحی روی قدرت باروری نیز تاثیر ندارد، زیرا سیلندرهای داخل آلت در جراحی مورد هدف قرار می‌گیرند و مجرای ادرار که وظیفه‌ی انتقال اسپرم را برعهده دارد، در این جراحی هیچ تغییری نمی‌کند. از طرفی این جراحی به بافت بیضه نیز آسیبی نمی‌رساند، لذا در تولید اسپرم اختلالی ایجاد نخواهد شد و قدرت باروری هیچ تغییری نخواهد کرد.

    آیا اثرات پروتز قابل مشاهده است؟

    برخی از متقاضیان این جراحی سوال می‌پرسند که آیا اثرات پروتز سمی ریجید پس از پایان دوران نقاهت قابل مشاهده است یا خیر که باید گفت از این جراحی تنها چند جای زخم کوچک انتهای آلت تناسلی، یعنی محل اتصال آلت به کیسه بیضه باقی می‌ماند که چندان مشخص نیست و احتمال اینکه دیگران متوجه پروتز شوند بسیار کم است.

    جمع‌بندی

    در این مقاله یکی از محبوب‌ترین جراحی‌ها یعنی پروتز سمی ریجید را موردبررسی قرار دادیم و هرآنچه باید در رابطه با آن می‌دانستید را بررسی کردیم. حال اگر شما مشکل نعوظ دارید و با مصرف دارو موفق به درمان این مشکل نشده‌اید، می‌توانید با مشورت پزشک این شیوه از درمان را انتخاب کنید تا مشکل شما به‌طورکامل برطرف شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۵ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *