زگیل تناسلی چیست | راههای انتقال و درمان
بهمن 16, 1401
پروتز سمی ریجید و مراقبت بعد از جراحی
بهمن 16, 1401

پروتزآلت تناسلی چیست | انواع پروتز و مراحل جراحی

  • آناتومی آلت تناسلی :

    آلت یک فرد شامل مجرای ادراری و قسمتی از دستگاه تناسلی می‌باشد . بافت آلت تناسلی مرد از دو سیلندر اسفنجی در قسمت بالای آلت و مجرای ادراری در قسمت پایین آلت تشکیل شده است. در زیر آلت تناسلی، بیضه قرار دارد. آلت جنسی مردان دارای یک بخش کلاهک مانند ، بدنه یا بخش استوانه‌ای شکل ، کیسه بیضه و دو بیضه می‌باشد.

    نعوظ چیست :

    زمانی که مردان دچار برانگیختگی جنسی شده و بر آمدگی در آلت ایجاد می شود نعوظ رخ داده است. زمان نعوظ مرد احساس نیاز به برقراری رابطه جنسی پیدا کرده و تا زمان انزالو تجربه ارگاسم آلت بر آمده می ماند و یا در صورت از بین رفتن عامل برانگیختگی نعوظ از بین می رود .

    زمانی که فرد به دلایلی نتواند نعوظ را تجربه کند برای درمان آن با نظر پزشک متخصص به جراحی پروتز آلت اقدام کند .

    پروتز آلت چیست ؟

    پروتز آلت وسیله‌ای است که داخل آلت قرار داده می‌شود تا آقایان مبتلا به عدم نعوظ امکان انجام دخول و نزدیکی مناسب را داشته باشند. معمولاً پس از امتحان دیگر روش‌های درمانی اختلال و عدم نعوظ و موثر نبودن آنها توصیه می‌شود. برای قرار دادن پروتز در آلت باید عمل جراحی انجام شود.

    انواع پروتز آلت :

    انواع مختلفی از پروتز آلت وجود دارد که نوع مناسب آن با توجه به نیازها و ترجیح بیمار انتخاب می‌شود.  میتوان این پروتز ها را به سه دسته تقسیم کنیم :

    غیر پمپی

    این نوع پروتزها دو استوانه‌ی منعطف هستند. در زمان رابطه می‌توان به کمک دست آن‌ها را صاف و در این حالت آلت را شرایط مناسب برای انجام دخول را دارد. در زمان اتمام رابطه نیز با کمک دست آن را خم کرده و به حالت عدم خمیده درآورد . هرچند استفاده از پروتزهای نیمه سخت بسیار آسان است، اما تحمل سخت بودن دائمی آلت برای بعضی از آقایان به ندرت ناراحت کننده است.

    پمپی

    پروتزهای پمپی بسیار پرطرفدار بوده در زمان نعوظ با فشردن دکمه‌ی آن که در داخل بیضه قرار داده می شود پروتز پر از مایع شده و سفت و بزرگ می‌گردد و به کمک آن آلت در حالت نعوظ قرار می‌گیرد و در برابر مدل‌های غیر پمپی٬ بسیار پر طرفدار می‌باشند. این پرطرفداری به دلیل که عملکرد بسیار نزدیک این پروتز به حالت طبیعی آلت می‌باشد 

    پمپی مخزن جدا

    این نوع پروتز آلت تناسلی، کمی از پروتز پمپی ساده آن پیچیده‌تر می‌باشد. علاوه بر پروتز، یک پمپ و یک مخزن جداگانه نیز به همراه دارد. این مخزن، مزایای زیادی دارد. در این نوع مدل در زمان عدم نعوظ بر خلاف مدل غیر پمپی ، همانند نعوظ طبیعی٬ سیلندرهای آلت تخلیه شده و به طور کامل شل می‌شود. همچنین زمانی که نعوظ کاملی نمی‌خواهید، یک دریچه برای آزاد کردن فشار داخل دستگاه تناسلی وجود دارد و به کمک دکمه‌ی زیر آن می‌توان شدت نعوظ را کنترل کرد.

    پروتز آلت تناسلی

    کاندیدای مناسب جراحی پروتز آلت افرادی هستند که :

    با اختلال نعوظ دائم مواجه است.

    دچار مشکل بدشکلی و یا آتروفی آلت یا پلاک های پیرونی وسیع است.

    از دارو درمانی نتیجه نگرفته است یا داروها عوارض جانبی ایجاد کرده است.

    مراحل انجام عمل پروتز آلت :

    مرحله ی اول : تشخیص بیماری

    تشخیص بیماری و انتخاب روش درمان توسط پزشک متخصص  و تشکیل پرونده .

    مرحله دوم : خرید پروتز آلت

    شرکت های پروتز متفاوتی به  بیمار معرفی میگردد و بیمار با توجه به توان مالی و قیمت به روز پروتز٬ میتواند از هر یک از شرکت های مورد تایید یکی از انواع پروتز آلت را ( با در دست داشتن برگه ی معرفی از طرف دکتر ) تهیه نماید .

    مرحله سوم : گرفتن نوبت جراحی

    بعد از خرید پروتز آلت تناسلی ٬ بیمار باید اقدام به گرفتن نوبت جراحی نماید. پزشک پس از صحبت با بیمار ٬ تاریخی را به جهت جراحی مشخص کرده و برای بیمار برگه ی بستری صادری می کند  .

    مرحله چهارم : هماهنگی با شرکت فروشنده

    پس از مشخص شدن تاریخ جراحی ٬ بیمار باید به شرکتی که پروتز را از آن تهیه کرده اطلاع دهد و شرکت فروشنده با هماهنگی جراح ٬ در روز جراحی پکیج کاملی از( قطر های متفاوت) پروتز خریداری شده توسط بیمار را به بیمارستان تحویل می دهد  .

    مرحله پنجم : جراحی

    جراح به کمک ابزار های مناسب قطر داخلی سیلندر های آلت را اندازه گیری کرده سپس پروتز در قطر مناسب را انتخاب و سیلندرهای آن را داخل آلت قرار می‌دهد . 

    مراقبت های بعد از جراحی پروتز آلت

    پس از جراحی ایمپلنت آلت باید دارو برای تسکین درد مصرف شود.
    بیمار تا چند هفته درد خفیفی را حس می‌کند.
     سه تا چهار هفته پس از جراحی بخیه ها جذب خواهد شد و چهار روز پس از جراحی میتواند حمام داشته باشد .
    همچنین لازم است به مدت یک هفته آنتی‌بیوتیک برای پیشگیری از عفونت مصرف شود.
    پس  از معاینه ی اولیه نیاز است بیمار حدود ۶ هفته تحت نظر دکتر باشد و در این شش هفته لازم است بین ۱۰ تا ۱۵ روز یکبار به پزشک برای معاینه مراجعه نماید
    هفت تا ده روز پس از جراحی نیاز به استراحت مطلق می باشد. و از روز دهم  بعد جراحی فرد میتواند راه رفته و یا سر کار برود .
    شش هفته پس از جراحی میتواند با  تایید دکتر رابطه ی جنسی داشته باشد

    هزینه ی جراحی پروتز آلت :

    قیمت پروتز آلت تناسلی را شرکت های فروشنده ی آلت تعیین میکنند و این قیمت نسبت به نوع پروتز و زمان جراحی شما متغیر است .

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *