حفظ زندگی جنسی
10 نکته طلایی حفظ زندگی جنسی مناسب
بهمن 2, 1401
تزریق ژل به آلت، آنچه باید بدانید
بهمن 2, 1401

جراحی پروتز آلت تناسلی برای اختلال نعوظ: هر آنچه که باید در مورد ایپلنت آلت تناسلی، مزایا و عوارض آن بدانید!

  • پروتز آلت چیست ؟

    پروتز آلت تناسلی یا ایمپلنت آلت تناسلی دستگاهی است که برای درمان اختلال نعوظ (Erectile Dysfunction) با عمل جراحی در آلت تناسلی مردان قرار می‌گیرد. تعبیه ایمپلنت آلت تناسلی یک تصمیم بزرگ است، اما تصمیمی است که می‌تواند عملکرد جنسی فرد را بازگرداند. و در بسیاری از موارد کیفیت زندگی جنسی او را بهبود بخشد.

    به‌طور طبیعی، مردانی که به دنبال جراحی پروتز آلت تناسلی هستند، اغلب سؤالات زیادی دارند. در این مقاله که با تأیید متخصصان اورولوژیست نوشته شده است پاسخ‌هایی به برخی از رایج‌ترین سؤالات در مورد ایمپلنت آلت تناسلی به اشتراک گذاشته شده است.

    چه کسی کاندیدای مناسب برای تعبیه آلت تناسلی است؟

    چه کسی کاندیدای مناسب برای تعبیه آلت تناسلی است؟

    سؤالی که بسیاری از متقاضیان تعبیه ایمپلنت و پروتز دارند این است که، چه پروتزی برای من مناسب هست؟ آیا من کاندیدای مناسبی برای پروتز هستم؟

    تعبیه پروتز آلت تناسلی معمولاً پس از شکست سایر گزینه‌های درمانی برای درمان اختلال نعوظ (Erectile Dysfunction) مانند داروهای خوراکی توصیه می‌شود. پزشکان می‌گویند: «هر مردی که به‌اندازه کافی سالم باشد که بتواند از پله‌ها بالا برود و درمان دارویی روی او جواب نداده است. و یا به هر دلیلی نمی‌تواند از درمان دارویی استفاده کند، کاندیدای خوبی برای تعبیه پروتز است.»

    در گذشته، تعبیه آلت تناسلی به عنوان «آخرین راه حل» در نظر گرفته می‌شد. زیرا پس از تعبیه ایمپلنت، استفاده از سایز روش‌های درمانی برای درمان اختلال نعوظ امکان‌پذیر نیست. با این حال، جدیدترین دستورالعمل‌های انجمن اورولوژی آمریکا (AUA) اذعان می‌کند. که در مواقعی که مشکلات اختلال نعوظ شدید باشد، هیچ درمانی به جز جراحی پروتز آلت تناسلی مؤثر نخواهد بود.

    سؤالات متداول در مورد جراحی پروتز آلت تناسلی

    آیا آلت تناسلی بعد از تعبیه ایمپلنت متفاوت به نظر می‌رسد؟

    نگرانی بسیاری از آقایان برای جراحی و استفاده از پروتز، ظاهر آلت تناسلی پس از عمل است. و اینکه آیا وجود ایمپلنت در آلت مشخص خواهد بود و یا نه. واقعیت این است که ایمپلنت آلت تناسلی ظاهر آلت تناسلی فرد را تغییر نمی‌دهد. و پس از بهبودی بعد از عمل، ایمپلنت کاملاً پنهان خواهد بود و هیچ‌کس نمی‌تواند متوجه وجود ایمپلنت در آلت تناسلی فرد شود.

    آیا طول آلت تناسلی تحت تأثیر ایمپلنت قرار می‌گیرد؟

    خیر، ایمپلنت آلت تناسلی باعث تغییر طول آلت نمی‌شود. با این حال، شایان ذکر است که برخی از مردان متوجه می‌شوند که آلت تناسلی آن‌ها پس از تعبیه ایمپلنت کوتاه‌تر به نظر می‌رسد. این ممکن است به این دلیل باشد که شرایطی که به مشکلات نعوظ کمک می‌کند. و باعث می‌شود مرد به تعبیه ایمپلنت برسد، می‌تواند باعث کوتاه شدن آلت تناسلی نسبت به‌اندازه قبل از عمل شود. اما این کوتاه شدگی بسیار جزئی است و فقط خود فرد متوجه آن خواهد بود.

    چند نوع پروتز آلت تناسلی وجود دارد؟ هرکدام چطورکار می‌کنند و چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

    سه نوع اصلی ایمپلنت آلت تناسلی وجود دارد: پروتز پمپی سه تکه، پروتز پمپی دو تکه و پروتز نرم یک تکه.

    عملکرد پروتز پمپی سه تکه به پروتز پمپی مخزن جدا نیز معروف بسیار شبیه به پروتز پمپی دو تکه است. پروتزهای پمپی دارای تکنولوژی بسیار پیشرفته هستند که عملکردی بسیار شبیه به آلت طبیعی را در اختیار مردان قرار می‌دهد.

    زمانی که فرد بخواهد به نعظ برسد فقط کافی است سنسوری که زیر بیضه قرار دارد را فعال کند و پس از آن یک نعوظ کاملآً طبیعی رخ خواهد داد.

    پروتز نرم یک تکه شامل میله های سیلیکونی خم شونده در محفظه های نعوظ آلت تناسلی است. این ایمپلنت از دو میله سیلیکونی انعطاف پذیر تشکیل شده است. این نوع دستگاه نیازی به پمپاژ ندارد. برای استفاده از این ایمپلنت، کافی است آلت تناسلی خود را فشار دهید تا میله در موقعیت خود قرار گیرد. شما می توانید تا زمانی که بخواهید از ایمپلنت استفاده کنید. حالت و  سختی آن حتی پس از ارگاسم تغییر نمی‌کند و به همین جهت این نوع ایمپلنت برای افرادی که دچار زودانزالی هستند بسیار مناسب است. پس از اتمام کار می‌توانید با فشار دادن آلت، سیلیکون را به جای خود باز گردانید تا آلت از حالت نعوظ خارج شود.

    چه مدت پس از جراحی پروتز می‌توانم فعالیت‌های جنسی را از سر بگیرم؟

    هرچند که این به نظر دکتر شما بستگی دارد ولی به‌طور معمول، بین 4 تا 8 هفته یا بیشتر طول می‌کشد که بتوانید فعالیت‌های جنسی را شروع کنید.

    میزان رضایت از پروتز آلت تناسلی چقدر است؟

    مطالعات زیادی در مورد رضایت از جراحی پروتز آلت تناسلی انجام شده است و میزان رضایت از 75 تا 98 درصد بسته به مطالعه مورد نظر نشان داده شده است که نشان‌دهنده‌ی موفقیت این عمل بوده است.

    آیا احساسات و تمایلات جنسی پس از جراحی پروتز آلت تناسلی تغییر می‌کند؟

    اغلب اوقات، جراحی پروتز آلت تناسلی حس آلت تناسلی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و احساسات ما در زمان فعالیت جنسی مشابه قبل خواهد بود. علاوه بر این، مردانی که ایمپلنت دارند قادر به ارگاسم هستند. با این حال، پزشکان هشدار می‌دهند که اگر مردی قبل از تعبیه ایمپلنت مشکلات ارگاسم را تجربه کرده باشد، احتمالاً با جراحی پروتز آلت تناسلی بهبود نمی‌یابد. به عبارتی جراحی پروتز آلت تناسلی درمانی برای مشکلات ارگاسم نیست و فقط به اختلال نعوظ کمک می‌کند.

    آیا طول آلت تناسلی تحت تأثیر ایمپلنت قرار می‌گیرد؟

    قبل از جراحی پروتز آلت تناسلی چه فاکتورهای دیگری را باید در نظر بگیریم؟

    مانند هر جراحی دیگری، قبل از انجام جراحی پروتز آلت تناسلی، آگاهی از خطرات، مزایا، عوارض احتمالی و نتایج عمل بسیار مهم است. جراحی پروتز آلت تناسلی می‌تواند عملکرد جنسی مرد را بازیابی کند، که می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر عزت نفس، رضایت جنسی و همچنین رضایت جنسی همسرش داشته باشد.

    اکثر جراحی‌های پروتز آلت تناسلی موفقیت‌آمیز هستند. با این وجود، خطراتی از جمله عفونت، مشکلات ایمپلنت و/یا آسیب احتمالی به ساختارهای مجاور مانند مجرای ادرار، مثانه، روده یا عروق خونی اصلی لگن وجود دارد.

    البته در نظر داشته باشید که به صورت کلی زمانی که یک جسم خارجی وارد بدن می‌شود، عفونت یک امر اجتناب‌ناپذیر است. آمارها نشان می‌دهد میانگین بروز عفونت پس جراحی پروتز آلت تناسلی بین 0.3-2.7٪ متغیر است که به شرایط بیمار بستگی دارد. مردان مبتلا به دیابت نسبت به مردان غیر دیابتی بیشتر در معرض احتمال عفونت هستند.

    مدت زمان کارکرد دستگاه چقدر است؟

    آمارها نشان می‌دهد که با توجه به مراقبت‌های بعد از عمل پروتز می‌تواند از 5 تا 15 سال بدون هیچ مشکلی کار کند. در صورت استفاده از پروتزهای با کیفیت، عمر پروتزها تا 20 سال و یا حتی بیشتر تخمین زده می‌شود. در صورتی که ایمپلنت به هر دلیل دچار مشکل شود، جراح به راحتی می‌تواند آن را با یک پروتز جدید عوض کند. 

    نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

    به صورت کلی جراحی پروتز آلت تناسلی یک جراحی ترمیمی برای افزایش و بهبود کیفیت زندگی آقایان و شریک جنسی آن‌ها است. توصیه انجام این عمل به هر بیمار با توجه به شرایط وی متفاوت است، اما به‌طورکلی اگر قصد انجام این عمل را دارید، پیش از هر گونه تصمیم‌گیری با پزشک اورولوژیست در مورد مزایا، عوارض جانبی و شرایط جسمی خودتان مشاوره کنید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۵ رای

    1 دیدگاه

    1. […] برای درمان اختلال نعوظ اثربخش نیست و تنها راه درمان جراحی پروتز آلت تناسلی […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *