افزایش سایز آلت با تزریق ژل
افزایش سایز آلت با تزریق ژل
مرداد 7, 1402
ختنه نوزاد و مراقبت های پس از آن
ختنه و مراقبت های پس از آن
مرداد 7, 1402

درمان اختلال نعوظ با PRP

  • اختلال نعوظ از جمله مشکلاتی است که به سلامت عاطفی مرد آسیب می رساند. اختلال نعوط منجر به بسیاری از مشکلات روحی و روانی مانند استرس، اضطراب، اعتماد به نفس پایین و افسردگی می گردد. این عوارض می تواند چالش هایی را برای فرد در محل کار، روابط با دیگران و خانواده ایجاد کند. خوشبختانه امروزه درمان P-Shot (نوعی از روش PRP) یک درمان ایمن و طبیعی است که می تواند عملکرد جنسی مردان را بازیابی کند و رضایت جنسی طرفین رابطه را بهبود بخشد.

    بسیاری از بیماران ظرف چند ساعت پس از درمان، بهبودی در رسیدن و همچنین حفظ نعوظ را تجربه می کنند. همچنین این درمان بافت ها را جوانسازی می کند و سرعت جریان خون را افزایش می دهد. تزریق پی آر علائم بیماری پیرونی راکاهش می دهد و سبب افزایش حساسیت آلت تناسلی، ارگاسم قوی تر، افزایش مدت زمان انزال و … می گردد.

    اختلال نعوظ و از دست دادن حساسیت آلت تناسلی می تواند در هر سنی رخ دهد و باعث اختلال عمده در زندگی جنسی، حس مردانگی و سلامت روان فرد شود. تزریق پی آر پی یک روش غیر جراحی است که برای بازگرداندن عملکرد آلت تناسلی و عملکرد جنسی با اثرات بسیار بیشتر و نتایج طولانی تر از هر کرم یا قرص طراحی شده است.

    اختلال نعوظ یا عدم نعوظ

    علت های رایج اختلال نعوظ

    قبل از بحث در مورد اینکه چگونه PRP می تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند، مهم است که دلایل رایج و اصلی این بیماری را بررسی کنیم.

    اختلال نعوظ می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ هم جسمی و هم روانی.

    شایع ترین علل ابتلا به اختلال نعوظ، اختلالات گردش خون در وریدها و رگ های آلت تناسلی است. پزشکان و متخصصین ارولوژی بر این عقیده هستند که اختلال نعوظ ممکن است نشانه ای از یک مشکل اساسی و جدی تری باشد که باید به آن توجه شود و آزمایشات لازم را برای تشخیص تکمیلی انجام داد. پس اگر فکر می کنید که اختلال نعوظ دارید، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید. اختلال نعوظ می تواند نشانه ای از بیماری و مشکلات جدی زیر باشد که عبارت است از: 

    • فشار خون بالا و سخت شدن رگ ها
    • دیابت
    • سیگار کشیدن و مصرف زیاد الکل
    • عدم تعادل هورمونی
    • عوارض جانبی برخی داروها
    • عوارض پس از جراحی پروستات
    • صدمات و ضربه وارده به سیستم دستگاه تناسلی
    • اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون و ام اس. افسردگی، استرس و اضطراب
    • بیماری پیرونی ناشی از بافت اسکار در آلت تناسلی
    • چاقی و اضافه وزن
    • خستگی مزمن

    بسته به نتایج آزمایش، پزشک علت اختلال نعوظ را تشخیص داده و تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی را برای بیمار توصیه می کند. انجام فعالیت های ورزشی، دارو و رژیم غذایی مناسب، جریان خون را در سراسر بدن بهبود می بخشد و به درمان اختلال نعوظ کمک می کند. در مورد علت های دیگر ابتلا به اختلال نعوظ مانند آسیب‌ها یا اختلالات عصبی، می‌توانید از درمان PRP برای اختلال نعوظ استفاده نمایید.

    البته باید به این نکته توجه داشت که در بسیاری از موارد، درمان دارویی برای درمان اختلال نعوظ اثربخش نیست و تنها راه درمان جراحی پروتز آلت تناسلی است.

    درمان اختلال نعوظ با روش PRP

    PRP-تراپی می تواند به مشکلاتی مانند ناتوانی جنسی ناشی از آسیب عصبی، عوارض جراحی و حتی افزایش سن کمک کند. سرم پی آر پی حاوی پلاکت ها، فاکتورهای رشد و سایر اجزایی است که می تواند بافت آسیب دیده را ترمیم کند و رگ های خونی و عصبی را بازسازی کند. 

    درمان PRP برای اختلال نعوظ یک درمان نوآورانه و جدید است که اخیراً مورد استفاده قرار گرفته است و این پتانسیل را دارد که بتواند به میلیون ها مردی که از این مشکل رنج می برند، کمک کند. 

    درمان اختلال نعوظ با پی آر پی PRP

    نحوه انجام PRP برای درمان اختلال نعوظ

    در این روش، پزشک نمونه خون را از فرد گرفته و پلاسمای پی آر پی را از طریق سانتریفیوژ کردن نمونه خون، استخراج می کند. هنگامی که گلبول های قرمز از بین رفت، پلاسمای PRP ایجاد می شود که حاوی غلظتی از عناصر ترمیم کننده است. این اجزا شامل پلاکت‌ها، فاکتورهای رشد، سلول‌های بنیادی، سیتوکین‌ها و سلول‌های هیستوفرم مختلف دیگر است. 

    در این روش پلاسمای PRP به بافت آسیب دیده تزریق می شود که عملاً بدون درد است؛ زیرا آلت تناسلی با یک کرم بی حس کننده، بی حس می شود.

    این تزریق در زنان کمی متفاوت است و پلاسمای غنی از پلاکت بسته به محل بیماری در نقاط مختلف تزریق می شود که به لطف استفاده از بی حس کننده های موضعی، بدون درد است.

    این روش از شروع درمان یعنی نمونه گیری تا پایان درمان حدود 40 دقیقه طول می کشد و باید حداقل سه بار در فواصل 20 تا 30 روزه تکرار شود تا از اثربخشی آن اطمینان حاصل شود. البته تعداد دفعات مورد نیاز را پزشک پس از معاینه تکمیلی بیمار مشخص می کند.

    درمان PRP برای اختلال نعوظ علاوه بر اینکه بی خطر است و عوارض ندارد، نسبت به سایر روش های درمانی مقرون به صرفه تر است و هزینه کمتری دارد.

    درمان اختلال نعوظ با پی آر پی PRP

    اثربخشی درمان پی آر پی PRP

    درمان PRP با افزایش جریان خون در وریدها و رگ های آلت تناسلی، نعوظ را بهبود بخشیده و سبب افزایش رضایت و لذت فرد و شریک جنسی اش شود.

    همچنین PRP در دردهای مزمن لگنی سبب کاهش و یا ناپدید شدن اختلالات در زنان می شود که می تواند منجر به بهبود عملکرد جنسی شود. همچنین بی اختیاری ادرار به کمک این روش در برخی موارد می تواند بهبود یابد و نیاز به جراحی را از بین ببرد.

    به طو کلی اثرات درمان PRP به دلیل توانایی در بازسازی فاکتورهای رشد عبارت است از:

    • افزایش طول و قطر آلت تناسلی به واسطه وجود ماتریکس PRP برای رشد بافت جدید.
    • PRP سبب رشد عروق خونی جدید می شود و با بهبود جریان خون، کیفیت و مدت زمان نعوظ را افزایش می دهد.
    • PRP می تواند عصب های آسیب دیده را بازسازی کند، احساسات را بهبود بخشد و لذت رابطه را افزایش دهد. 
    • درمان های پی آر پی می تواند بافت اسکار را ترمیم کند و کلاژن و رگ های خونی از دست رفته را بازسازی کند.

    علت برتری درمان PRP نسبت به درمان های دارویی

    داروهایی مانند ویاگرا مدت‌هاست که به‌عنوان داروی درمان اختلال نعوظ معرفی می‌شوند، اما این دارو ممکن است با عوارض همراه باشد؛ از سردرد و تغییرات بینایی گرفته تا کابوس‌های شبانه و کاهش شنوایی. با استفاده از روش درمانی PRP، مردان می توانند عملکرد جنسی خود را بهبود بخشند و زندگی جنسی رضایت بخش تری داشته باشند. به طور کلی مزیت های روش درمانی PRP نسبت به درمان های دارویی عبارت است از:

    • افزایش طول و قطر آلت تناسلی
    • هیچ عوارض جانبی یا واکنش های آلرژیک از این روش درمانی گزارش نشده است
    • عملا بدون درد می باشد
    • جریان خون را بهبود می بخشد
    • دوام و مدت زمان ماندگاری زیادی دارد که سبب شده است نسبت به هزینه بالای ویاگرا مقرون به صرفه تر باشد
    • نیازی به مصرف دارو نیست
    • جهت داشتن رابطه دیگر نیازی به قرص خوردن نیست و برای آن همیشه آماده هستید
    • اثر بخشی آن می تواند به مدت 12 تا 18 ماه باقی بماند
    • بیماری پیرونی را بهبود می بخشد

    سحن پایانی
    در صورتی که به اختلال نعوظ مبتلا هستید، پزشک در اولین نوبت ویزیت، با گرفتن شرح حال در مورد سلامت جنسی و سابقه پزشکی شما، تشخیص خواهد داد که آیا شما کاندید مناسبی برای P-Shot هستید یا خیر. لازم است هنگامی که با پزشک صحبت می کنید، به دور از احساس شرمندگی و خجالت، مشکل خود را شرح دهید. اگر سابقه درمان قبلی برای دستگاه ادراری، آلت تناسلی و یا بیضه دارید، حتماً به پزشک اطلاع دهید.

    روش P-Shot با گرفتن نمونه خون شروع و سپس با استفاده از سانتریفیوژ، خون به اجزای تشکیل دهنده اش (گلبول های قرمز، پلاکت ها و پلاسما) تقسیم می شود. فاکتورهای رشد از خون استخراج شده و در یک سرم پلاسمایی غنی از پلاکت متمرکز می شوند و به نواحی مورد نظر تزریق می شود. در حالی که برخی از مردان اثربخشی فوری از جمله بهبود نعوظ و افزایش مدت زمان نعوظ را مشاهده می‌کنند، مهم‌ترین اثربخشی در واقع 8 تا 12 هفته پس از درمان رخ می‌دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴۴ رای

    8 دیدگاه

    1. علی اصغر رضائی گفت:

      با سلام خدمت شما ، ممنون میشم بفرمایید هزینه PRP چقدر است؟

      • adm_heidari گفت:

        با تلفن های مطب تماس بگیرید.

      • اسماعیل گفت:

        سلام بسیارعالی هست باید خداراشکرکرد که بااینو علم روز دنیا و با کمک پزشگهای عزیز می توان امیدوارند تا از زندگی جنسی لذت ببریم خدا حفظشان کند ضمنا اگر هزینه هم اعلام بفرمایند خیلی خوب است چون ممکنه مردم فکر کند که هزینه ای زیادی است در صورتی که چنین نیست البط به نظرم هر چقدر هم هزینه داشته باشد ارزشش زیاد است

    2. رسول تجربه کار گفت:

      ممنونم از راهنمائی شما …میخواستم بدانم کل هزینه این عمل چقدر تمام میشود

    3. اسلامی گفت:

      سلام خدمت آقای دکتر میرصادقی استاد بلامنازع در حیطه آندرولوژی.
      بنده پزشک عمومی با سابقه زیاد درخواستی دارم از حضرتعالی؛
      علاقمندهستم به فراگیری prpبرای DE penileبصورت عملی تحت نظارت استاد. آیا این مساعدت و همکاری از جنابعالی متصور می باشد و امیدی داشنه باشم؟
      سپاسگذارم از پاسختون
      دکتر اسلامی

      • دکتر میرصادقی گفت:

        سلام همکار گرامی ما چیزی تحت عنوان آموزش برای خارج از تیم نداریم
        ممنون از پیام شما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *