رژیم و برنامه غذایی پیشگیری از سنگ کلیه
رژیم و برنامه غذایی پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه
اردیبهشت 30, 1402
واکسن HPV
واکسن HPV، انواع و نحوه تزریق
اردیبهشت 30, 1402

11 راهکار برای پیشگیری از اختلال نعوظ

  • پیشگیری از اختلال نعوظ

    اختلال نعوظ یا عدم نعوظ یک اختلال جنسی است که با بالا رفتن سن و در سنین بالا در مردان شایع می‌شود. البته لزوماً این گونه نیست که همه ی افراد با سن بالا به این اختلال دچار شوند. در ادامه به شرح 11 راهکار برای پیشگیری از اختلال نعوظ می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

    1. رژیم و برنامه غذایی مناسب داشته باشید

    تحقیقات نشان داده است که برنامه غذایی که باعث حملات قلبی به علت محدودیت جریان خون در عروق تنگ‌شونده قلب می شوند، می‌تواند جریان خون به داخل و درون آلت را نیز مختل کند. در حقیقت رژیم غذایی که برای قلب مردان مضر است، همچنین برای قدرت نعوظ جنسی آن‌ها مفید نیست.

    همان گونه که در مقاله اختلال نعوظ و راه های درمان گفتیم؛ نعوظ در حقیقت سفتی و بزرگی آلت در اثر پر شدن خون در بافت اسفنجی درون آلت است که هرگونه اختلال در جریان خون رگ های آلت منجر به اختلال نعوظ می گردد. رژیم‌ها و برنامه های غذایی که شامل مقادیر کمی از میوه‌ها و سبزیجات و همچنین مقادیر زیادی از چربی نظیر غذاهای سرخ شده و یا غذاهای آماده هستند، سبب کاهش جریان خون در سرتاسر بدن و درنتیجه اختلال نعوظ می گردد.

    یکی از بهترین برنامه های غذایی برای پیشگیری از اختلال نعوظ و همچنین بهبود عملکرد نعوظ، رژیم مدیترانه ای می باشد. این رژیم شامل میوه‌ها، سبزیجات، محصولات کامل غذایی، چربی‌های سالم قلبی شامل میوه‌های خشک و روغن زیتون و ماهی می باشد.

    رژیم مدیترانه ای برای پشیگیری از اختلال نعوظ

    2. وزن خود را کنترل کنید

    چاقی و اضافه وزن، مشکلاتی نظیر دیابت و کلسترول بالا را در پی دارد که می توانند به سیستم عصبی بدن آسیب رسانده و با اختلال در پیام عصبی ارسالی توسط مغز منجر به اختلال نعوظ گردد.

    3. از فشار خون و کلسترول بالا اجتناب کنید

    کلسترول یا فشار خون بالا می‌تواند به رگ ها و عروق خونی آسیب برساند که در نتیجه آسیب به رگ ها و عروقی که خون را به آلت می رسانندمنجر به اختلال نعوظ می گردد.

    بنابراین فشار خون و یا کلسترول از طریق معاینه پزشک و آزمایشات باید به صورت مداوم چک و بررسی شود و در صورت نیاز درمان شود.

    داروهای فشار خون می‌توانند به سخت شدن نعوظ منجر شوند. اما پزشکان می‌گویند که بسیاری از موارد اختلال نعوظ که به داروهای فشار خون نسبت داده می‌شوند، در واقع ناشی از آسیب عروقی ناشی از فشار خون بالا می باشند.

    4. از مصرف بیش از حد الکل اجتناب کنید

    مصرف بیش از حد الکل علاوه بر آسیب های کبدی و اعصاب، می تواند به تعادل هورمون های جنسی مردانه آسیب رسانده و در نتیجه منجر به اختلال نعوظ و نا توانی در رسیدن به نعوظ گردد.

    5. به طور منظم ورزش کنید

    ورزش و فعالیت بدنی، جریان خون را در بدن افزایش داده و در نتیجه سبب بهبود عملکرد نعوظ و در نتیجه پیشگیری از اختلال نعوظ می گردد. ورزش هایی مانند دویدن، شنا و ورزش های هوازی به جلوگیری از اختلال نعوظ کمک چشمگیری می کنند. البته باید مراقب باشیم که فعالیت ها به گونه ای سنگین نباشند که فشار به ناحیه پرینه (ناحیه ای بین مقعد و آلت تناسلی) وارد شود؛ فشار بیش از حد به این ناحیه می تواند منجر به اختلال نعوظ گردد.

    علاوه بر فعالیت های ذکر شده، فعالیت هایی مانند یوگا و تمرینات تنفسی نیز می تواند عملکرد جنسی و نعوظ را بهبود بخشد.

    ورزش کردن سبب کنترل وزن و همچنین حفظ سلامت عمومی فرد می گردد.

    6. تمرینات کگل را انجام دهید

    تمرینات کگل برای تقویت عضلات کف لگن انجام می شود. این تمرینات با انقباض و شل کردن مکرر عضلات لگن سبب تقویت ماهیچه ها، عضلات و بافت های کف لگن می گردد و از مشکلاتی نظیر اختلال نعوظ و بی اختیاری ادرار جلوگیری می کند.

    تمرینات کگل برای پیشگیری از اختلال نعوظ Kegel Exercises

    7. سطح تستوسترون را کنترل کنید

    سطح تستوسترون حتی در افراد سالم نیز در حدود 50 سالگی روند کاهشی شدید به خود می گیرد. این روند از 40 سالگی شروع شده و به ازای هر سال 1.3 درصد از آن کاهش می یابد.

    کاهش سطح تستوسترون منجر به مشکلات روحی، کاهش اعتماد به نفس، کاهش میل جنسی و اختلال در رسیدن به نعوظ و حفظ آن می شود؛ از این رو باید سطح تستوسترون توسط پزشک بررسی و معاینات لازم صورت گیرد.

    8. از مصرف استروئیدهای آنابولیک خودداری کنید

    این داروها که اغلب توسط ورزشکاران و بدنسازان استفاده می‌شوند، می‌توانند بیضه‌ها را کوچک کرده و توانایی تولید تستوسترون در آن ها را کاهش دهند.

    9. سیگار نکشید

    اگر سیگار می‌کشید، باید آن را کنار بگذارید. مصرف سیگار می‌تواند به عروق خونی آسیب برساند و جریان خون به سمت آلت را کاهش دهد. علاوه بر این، نیکوتین باعث تنگ شدن عروق خونی و در نتیجه کاهش جریان خون به سمت آلت می گردد.

    10. استرس و اضطراب خود را کاهش دهید

    اضطراب می‌تواند عوارض منفی زیادی را بر روی سلامت جسم و ذهن داشته باشد که در این میان می توان به مشکلات جنسی اشاره کرد. استرس و اضطراب می‌تواند تأثیر مستقیم بر تولید هورمون‌های جنسی داشته باشد و باعث کاهش میل جنسی و عملکرد نعوظ مردان شود. استرس روانی سطح هورمون آدرنالین را افزایش می‌دهد که باعث تنگ شدن عروق خونی می‌شود و در نتیجه کاهش جریان خون به آلت گردد. هر کاری که مردان بتوانند برای کاهش فشار و احساس بهتر انجام دهند، احتمالاً به زندگی جنسی آنها کمک خواهد کرد.

    روش‌های مختلف را برای کاهش استرس امتحان کنید، مانند مدیتیشن، تمرینات تنفسی، ورزش، گردش در طبیعت، مطالعه و یا هر فعالیتی که برای شما موثر باشد. همچنین، در صورت لزوم، به پزشک خود مشاوره بدهید، چرا که ممکن است نیاز به مداخله حرفه‌ای برای کاهش استرس داشته باشید.

    کاهش استرس برای پیشگیری از اختلال نعوظ

    11.از رفتارهای جنسی خطرناک اجتناب کنید

    علت برخی موارد از اختلال نعوظ ناشی از آسیب‌های آلت نظیر شکستگی آلت و یا بیماری های مقاربتی است که در هنگام رابطه جنسی بوجود می‌آید. در این زمینه دوری از برخی موقعیت ها می تواند تاثیر گذار باشد. در صورت بروز هر گونه مشکلی، شما باید به دور از احساس شرمندگی و خجالت، شرح حال و وضعیت خود را با پزشک در میان گذاشته تا اقدامات بعدی را با مشاوره پزشک انجام دهید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳۰ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *