استنت حالب یا دابل جی
استنت حالب یا دابل جی
دی 9, 1402
اورتروسکوپی چیست
اورتروسکوپی
دی 9, 1402

چسبندگی آلت تناسلی و پل های پوستی

  • چسبندگی آلت تناسلی در نوزادان پسر زمانی رخ می دهد که پوست تنه آلت تناسلی به گلن (ساختار پیازی) در بالای آلت تناسلی می چسبد. برخی از چسبندگی های آلت تناسلی در دوران شیرخوارگی خود به خود برطرف می شوند، اما برخی دیگر باید با کرم های مخصوص درمان شوند. پل های پوستی که اتصالات با بافت ضخیم تر و دائمی را تشکیل می دهند، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

    چسبندگی آلت تناسلی و پل های پوستی چیست؟

    چسبندگی آلت تناسلی در پسران ختنه شده، زمانی اتفاق می‌افتد که پوست تنه آلت تناسلی به حاشیه کلاهک سر آلت تناسلی می‌چسبد.

    پل های پوستی چسبندگی ضخیم تر و دائمی تر هستند. پل های پوستی زمانی اتفاق می‌افتند که پوست تنه آلت تناسلی به حاشیه تاجی سر آلت، متصل می‌شود.

    علت چسبندگی آلت تناسلی چیست؟

    چسبندگی و پل های پوستی می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد.

    زمانی که پوست محل ختنه گاه بیش از حد باقی بماند و یا به عبارت دیگر پوست در محل ختنه به اندازه کافی جمع نشود، ممکن است چسبندگی اتفاق بیفتد.

    همچنین زمانی که پوست آلت تناسلی توسط یک پد چربی بزرگ در ناحیه شرمگاهی به سمت جلو هل داده می شود و ظاهری “دفن شده” به آلت تناسلی می دهد، ممکن است چسبندگی رخ دهد. چسبندگی هایی که درمان نمی شوند می توانند به پل های پوستی تبدیل شوند.

    چسبندگی آلت تناسلی

    علائم چسبندگی آلت تناسلی چیست؟

    چسبندگی آلت تناسلی و پل های پوستی اغلب هیچ علائمی ندارند و باعث درد نمی شوند. با این حال، اگر با رشد کودک، این وضعیت ادامه پیدا کند، ممکن است فرد در هنگام نعوظ متوجه احساس کشش پوست شود.

    چسبندگی و پل های پوستی معمولا با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. ممکن است به نظر برسد که آلت تناسلی در لایه چربی ناحیه تناسلی مدفون شده است.

    اگر کودک چسبندگی داشته باشد، سلول های مرده پوست و چربی می توانند زیر پوست گیر کرده و ترشحات سفید رنگی به نام اسمگما ایجاد کنند. اسمگما با اینکه شبیه چرک به نظر می رسد، اما باید توجه داشت که به هیچ وجه عفونت نیست.

    درمان چسبندگی آلت تناسلی چگونه است؟

    برخی از چسبندگی های آلت تناسلی ممکن است با رشد آلت تناسلی نوزاد و با نعوظ خود به خود برطرف شوند.

    یکی از روش های درمانی چسبندگی، استفاده از کرم موضعی استروئیدی می باشد. کرم استروئیدی مورد استفاده باید دو بار در روز به مدت شش هفته استفاده شود. کرم استروئیدی پوست اطراف چسبندگی‌ها را نازک می‌کند و به مرور زمان باعث درمان چسبندگی می گردد. با این حال، این کرم می‌تواند باعث تغییر رنگ پوست (روشن‌تر یا تیره‌تر شدن) در اطراف آلت تناسلی شود. چنانچه متوجه تغییر رنگ پوست شدید، بلافاصله استفاده از کرم را قطع کنید و با پزشک تماس بگیرید.

    در موارد با شدت بیشتر، پزشک اورولوژی با استفاده از لوسیون بی حس کننده روی آلت تناسلی، اقدام به برداشتن چسبندگی از روی آلت می کند. این لوسیون بی حس کننده به مدت 20 تا 30 دقیقه روی آلت باقی می ماند. از بین بردن و برداشتن چسبندگی ها تقریباً 5 دقیقه طول می کشد.

    اگر کودک شما از پوشک استفاده می کند، از شما خواسته می شود که پوست اضافی در محل ختنه را چند بار در روز جمع و برای جلوگیری از چسبندگی، از ژل نفتی مانند وازلین استفاده کنید. اگر پوشک مرطوب و چسبنده باشد، می تواند احتمال چسبندگی را افزایش دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *